Loading...
dk

Hvem sælger først sin Model S? | Tesla Forum

cvitting
cvitting Aug 3 '14

Øh, jeg forstår ikke helt problematikken på nuværende tidspunkt?.

Om et år fra nu, kan man afhængig af den aktuelle leveringstid fra TESLA begynde at vurdere, om man tør bestille til "uden afgift pris", men på nuværende tidspunkt, er der vel ingen ko på isen?

Og mon ikke der politisk eller faktuelt, om et års tid, er fremkommet nye oplysninger, så vi ved om afgiftsfritagelsen forlænges, eller om den med sikkerhed ophører...

Kiefer
Kiefer Aug 3 '14

Når du skal have en bil indregistreret skal afgiften være betalt den dag du vil have nummerplader på bilen, derfor det er leveringsdatoen der er gældende, SKAT er sådan set ligeglade med hvornår du har bestilt den. 

/Martin

4x48TESLATaxi
4x48TESLATaxi Aug 30 '14

Den Tesla, som jeg har kørt de sidste 10 måneder, er til salg nu.

Det er en 85 Signature uden panoramatag og børnesæder i bagage rummet, men ellers med alt i tilbehør.

Bilen har kørt 46.000 km, og er uden skader.

120281
120281 Aug 30 '14
@4x48:

Hvor er den sat til salg henne, gerne indsæt link kan jo være der er en køber der kigger med. Evt. Sæt den i tråden under salg.
Kristian70k
Kristian70k Aug 30 '14

Hvordan har den holdt til de 46.000 km? stadig godt kørende?

MartinPedersen
MartinPedersen Aug 30 '14

Hvorfor sælges den?

NOELON
NOELON Aug 30 '14

Det fremgik af Politikens artikel sidste Lørdag at det forsøg Taxinord 4x48 har gennemført de sidste ca 10 mdr vil blive afsluttet. Bl.a. fordi økonomien ikke kan hænge sammen ift. at en traditionel Mercedes E også er afgiftsfritaget og kan frikøres i løbet af 2 år. Der skal ske en ændring af erhvervstilskudet til Taxa hvis Elbilerne for alvor skal have en chance i branchen. Erhvervstilskudet gives igennem afgiftsfritagelse, men gælder jo ikke Elbiler hvor der ikke er afgift. Derfor kommer der intet tilskud - og så bliver det for dyrt ift. en i forvejen presset økonomi.

Men jeg leverede bilen til Taxinord 4x48 i sin tid, som ankom meget kort tid efter min egen. Derfor er jeg meget spændt på hvad de får for den på det alm. brugt marked. Det giver jo et godt fingerpeg for os andre ift. hvad kan vi regne med skal høvles af som afskrivning, når den engang skal sælges.

Forummets indlæg er redigeret af NOELON Aug 30 '14
Bianco
Bianco Aug 31 '14
Hvorfor har den kun kørt 48.000 km? Har der kun været én chauffør på? Har den reelt kørt som limousine for VIP kunder istedet for som gadevogn?
Jeg spørger fordi det i teorien skulle være muligt at lave penge på teslataxaen, bare ikke lige så mange som på en Mercedes.
TaxaFyns Leaf løb jo stort set rundt, men måtte sige nej til de længere ture.

PS Jeg er godt klar over at det giver flere penge at sætte chaufføren i en Mercedes, men det undrer mig at Teslaen bliver solgt, hvis den (som jeg tror) ikke giver underskud.
MartinPedersen
MartinPedersen Aug 31 '14

Er der nogen der kender, eller kan lave regnskabet?

For den eneste måde jeg umiddelbart kan se at en Mercedes kan være en mere økonomisk løsning, er fordi den kun koster 70% i afgift (limousine 20% men der er en masse regler der gør den ikke kan bruges som taxi), så når taxien er frikørt efter 2-3år, så kan man tjene nogen penge på den, da lign. modeller som ikke er frikørte taxier, har betalt 105%+180% afgift, og derfor koster noget mere som brugte biler, dog med mindre km på klokken.

Bianco
Bianco Aug 31 '14
Tja, gætte gætte, så omsatte Leaf'en 70% af en alm taxa, og afskrev godt 2,- pr km.
Men det er kun af akademisk interesse, når den ikke kan sælges m flere hundrede tusinde kr. fortjeneste efter to år, som en frikørt Mercedes kan.
Bianco
Bianco Aug 31 '14
@TSLA Jeg nærlæste artiklen i Politikken, og det lyder som om Teslataxaen ikke har dobbeltlader? Kan det virkelig passe?
Hookmaker
Hookmaker Aug 31 '14

Jeg kender en der er vognmand i Taxinord. (TSLA ved måske mere end jeg)...men den sælges fordi:

1. Teslaen blev indkøbt som forsøg - dette forsøg er nu slut

2. Den kunne i praksis kun køre på ét chauffør skift (de nærmere detaljer kender jeg ikke) pga. ladning

3. Indkøbspris er 50-100% højere end på en Mercedes (af de der ligger under taxinormens udslipsgrænser)

Derfor i set store billede ikke særlig interessant for en vognmand der vil tjene penge på driften.  

120281
120281 Aug 31 '14
Vi mangler stadig et til salg link ? I USA syntes jeg de regner på 1$ pr. Km. Så ved 5,5 i kurs vil det ligne et værditab på 253.000kr. Men kan ikke huske hvad signaturer modellen kostede.

Desværre har den ikke panorama soltag - og ikke en farve jeg kan lide. Ellers kunne jeg godt have være interesseret hvis prisen var rigtig.
NOELON
NOELON Aug 31 '14

@Hookmaker: Lige præcis de grunde. Hvis der havde været en SC i Københavns området var det muligt at man kunne have 2 chauffør skifte. 

@Bianco: Den har dobbeltlader. Det er en Signature med alt udstyr, undtagen panoramatag. 

T3S7A
T3S7A Aug 31 '14

Er vel også pga afgiftfritagelsen, at det ikke kan løbe rundt. 

En brændstofs taxi, køber de jo også uden afgift ( eller nedsat, ved det ikke 100% ), og efter 2 år er den frikørt, og den kan sælges til næsten det samme, som den er købt ind for. 

Det er jo ikke muligt at sælge en Tesla efter 2 år, til samme pris som ved ny. Derved kæmpe tab kontra brændstof taxi. 

Larsen
Larsen Aug 31 '14
Overvejer at sælge min S og bestille en ny til levering i marts. Sad og kiggede på konfigurationen på en ny, og indså at den nye faktisk skal være næsten helt identisk med den jeg har nu. Håbede der nu var mulighed at adaptiv fartpilot, som er det udstyr jeg allerhelst ville have, men det har de desværre ikke taget sig sammen til at kunne levere endnu.
Kristian70k
Kristian70k Aug 31 '14

.... det er jo ikke deres fokus, de vil have bilen på gaden, og når det kommer bliver det sandsynligvis retrofittet.. 

men du kan nok regne med at den nye du bestiller er opgraderet i forhold til den du har.. men nok ikke noget du kan mærke:)

Sider: « 1 2