Loading...
dk

Detaljer om Model 3 reservering | Tesla Forum

The_Stig
The_Stig Apr 2 '16

Done

Twinauto
Twinauto Apr 2 '16

Hey, så dukkede registreringen op under MT :-), så nu er reserveringen fra 04.30 i morges da bekræftet

P85DK
P85DK Apr 2 '16

Citat fra Raymond

"@Raymond - det er forfatterens estimat som er $500 som er fra en tidligere artikel" :

Nej, han har det fra regnskabet, hvor der står hvor meget der er hensat og deler det med antallet at biler solgt i perioden - så det er ikke noget han har fundet på eller gættet sig til.

Bottom line - du aner ikke om det er et issue, men ud fra Elon's udtalelser, kan man kun formode, at det er - BASTA!

Basta? hvem er det der er barnlig?

Det at han læser de $500 i regnskabet er jo lige så rigtig konkluderet som de analytikere der taler om at Tesla sælger bilerne med tab, bare fordi Tesla har et underskud. Læs lige artiklen igen, der vil du se at Tesla kører de største udgifter i forbindelse med superchargers over marketing budgettet og salgsbudgettet, nøjagtigt som jeg skrev for mange indlæg siden.

Og så prøv lige at læs mit indlæg med udregningen af hvor meget hver enkelt ejer faktisk skal lade på superchargers før det overhovedet kan blive et issue og så kan du jo lave en rundspørge næste gang du er på en supercharger og høre om folks køre og lademønster.

Det er et non-issue. Du kan simpelthen ikke fremsætte et realistisk scenarie hvor den gennemsnitlige Tesla ejer over hele bilens levetid har ladet på supercharger mere end 20%. Ja, der er nogle få som måske er oppe på 80% (urealistisk set over hele bilens levealder) men der er betydeligt flere ejere som aldrig kommer i nærheden af 20%. Og så skal du lige tænke på hvor mange kilometer den gennemsnitlig ejer kører. Meget i starten, og mindre og mindre med tiden.

Og hvad er langfart? Hvis jeg kører fra Nordsjælland til Køge eller Kastrup og lader? Det er ca. 55 til begge superchargers. Er det langfart?

mbk
mbk Apr 2 '16
Ang. håndtag, så er her en Model 3 prototype med noget der ligner ikke-popud håndtag fra 8:50 - 8:55:

https://www.youtube.com/watch?v=umSgvubQZ5c

dipth
dipth Apr 3 '16
Jeg forstår ikke helt hvor den forventning at supercharger netværket skal være en god forretning stammer fra.

Teslas SC-netværk er og bliver et markedsføringsværktøj som skal hjælpe med at sælge flere biler og som sådan vil det derfor altid være en "underskuds"-forretning som skal vejes op af et større antal solgte biler.

Husk også på at Tesla er en investor-backed virksomhed, så vi kan ikke bare antage at sorte tal på bundlinjen er bedre end et højt antal solgte biler. Som så mange andre store tech-virksomheder brænder Tesla sikkert en helvedes masse penge af nu for potentielt at få en større gevinst i det lange løb.

Raymond
Raymond Apr 3 '16

dipth: Helt enig i at det ikke nødvendigvis skal være en indtægtsgivende forretning, men den skal i det lange løb løbe rundt - du kan jo ikke belaste firmaet i al fremtid med en udgift, du burde have hensat til i dag.

Og så lige lidt om ordet BASTA!: bruges som kategorisk slutbemærkning for at fastslå at man ikke ønsker at sige mere om den pågældende sag; synonym punktum

mbk
mbk Apr 3 '16
Citat fra Raymond

dipth: Helt enig i at det ikke nødvendigvis skal være en indtægtsgivende forretning, men den skal i det lange løb løbe rundt - du kan jo ikke belaste firmaet i al fremtid med en udgift, du burde have hensat til i dag.

Og så lige lidt om ordet BASTA!: bruges som kategorisk slutbemærkning for at fastslå at man ikke ønsker at sige mere om den pågældende sag; synonym punktum

Der er ingen der siger Teslas mål er at være en god forretning nu eller på sigt, målet er at 'accelerate sustainable transportation' måske de går bankerot efter 3'eren, sælger bilproduktions delen til en klassisk producent og koncentrerer sig om batterier og opladnings netværk. Lige meget hvad, så gør de et fantastisk stykke arbejde i forhold til deres mission. Dog var Model X nok alligevel en fejl, en lid dum detour I forhold til deres mål. 
Raymond
Raymond Apr 3 '16
MBR:"Der er ingen der siger Teslas mål er at være en god forretning nu eller på sigt": Næ, men det være lidt mærkeligt, at sætte alle sine penge i et firma samt bede andre folk om også at satse penge på samme firma ved at sætte det på børsen, og så have et altruistisk skjult formål - udover det ville det være ekstremt uamerikansk - spekulationen er i mine øjne langt ude.
Kiefer
Kiefer Apr 3 '16
Jeg tvivler meget på Tesla er oprettet for at være et filantropisk firma. Tesla er oprettet fordi Elon Musk kunne se der var en niche i et marked hvor der er mulighed for at tjene penge, fuldstændig ligesom med Solar City og SpaceX. 

Elon Musk er iværksætter, når firmaet har nået en størrelse hvor det ikke længere er sjovt for ham vil det blive solgt og han vil gå videre med det næste han synes er sjovt at lave. 

Prøv bare og se på hvordan Tesla lever fra kvartal til kvartal. Det er en meget typisk topstyret amerikansk virksomhed.

/Martin

mbk
mbk Apr 3 '16
Citat fra Kiefer Jeg tvivler meget på Tesla er oprettet for at være et filantropisk firma. Tesla er oprettet fordi Elon Musk kunne se der var en niche i et marked hvor der er mulighed for at tjene penge, fuldstændig ligesom med Solar City og SpaceX. 

Elon Musk er iværksætter, når firmaet har nået en størrelse hvor det ikke længere er sjovt for ham vil det blive solgt og han vil gå videre med det næste han synes er sjovt at lave. 

Prøv bare og se på hvordan Tesla lever fra kvartal til kvartal. Det er en meget typisk topstyret amerikansk virksomhed.

/Martin

Nu kender jeg jo ikke Elon Musk, men jeg tror lidt på at han er drevet af mere end muligheden for forretning. Han siger da i hvert fald (i biografien)  at en af hans største bekymringer er at blive opkøbt og miste bestemme retten som i PayPal. Jeg tror på ham vil løse problemet (el produktion, transport og kolonisering af Mars) , mere end at blive rig på det, han var jo rig inden han lavede de nyeste firmaer.
Elon har udmeldt af han går af som CEO og fuld tid i SpaceX efter Model 3.
ODE90D
ODE90D Apr 3 '16
Så er vi oppe på 276.000 reservationer på Model 3. Mon ikke vi runder 300.000 inden for de næste 24 timer. Det viser vist med al tydelighed at Tesla Model 3 har et godt udgangspunkt for at blive den næste folkevogn.
krabbe
krabbe Apr 3 '16

så er "jydekrog" bekræftet som en option :)

Screen Shot 2016-04-03 at 3.31.58 PM.png

nicom
nicom Apr 3 '16
Jydekrog .. Det gjorde udslaget . nu har jeg sku' lige reserveret en model 3! :-)

DetailingBilpleje
DetailingBilpleje Apr 3 '16
Du er så nem nicom; )
TeslaFreak
TeslaFreak Apr 4 '16
Nu må han få fingeren ud og få få lavet et træk til model S også
Mack
Mack Apr 4 '16
Hvis du søger lidt på forum, er der en fin forklaring på hvorfor der aldrig kommer træk på model s i europa :-)
TeslaFreak
TeslaFreak Apr 4 '16
Mack Det tror jeg du må linke til mig, jeg har aldrig set nogen fin forklaring på at der ikke kommer det?
mbk
mbk Apr 4 '16
@krabbe Super info! 
Mangel på trækkrog og en lidt høj pris har holdt mig fra MS og at den måske er lidt elektronisk kompleks med pop ud håndtag og el bag klap, selvom det jo også gør bilen ret unik og spændende.
Håber så meget den kan betales,  når den kommer til dk, selvom jeg er lidt bange for det bliver 2019 med alle de bestillinger, og så bliver det vist bare for dyrt med nuværende regelsæt. 
DeaconWP
DeaconWP Apr 4 '16
Teslafreak: Der er flere krav til, at der må sættes et træk på en bil. Den første hurdle her med Tesla er, at de ikke vil/kan anvise en måde at montere det på, således at det er monteret med tilstrækkelig fastgørelse i den bærende konstruktion.

Jeg tror personligt, at der er for meget "crumble zone" helt derude bagi til at Tesla kan anvise en montering, der er stærk nok.
Næste step ville være at finde en træk leverandør, der laver en tilkoblingsordning, der er godkendt. Og de firmaer vil jo ikke lave noget arbejde i den retning, når Tesla ikke vil lave forarbejdet.

Her er forresten en"Jydekrog".

Kan også leveres i en udgave med feminime træk.

Billedresultat for jydekrog

Tesla mener også generelt ikke, at deres "premium car" henvender sig til et kundesegment, der kører med trailer. Så det "image" er de ikke interesseret i at ændre.
Så der kommer aldrig anhængertræk på en Tesla model S. Vi er flere der har været møllen igennem. Og resultatet er her.
Håber det er nok til at du får fred i sindet, og starter på at drømme om en X eller en 3 i stedet for.
Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Apr 4 '16
Kiefer
Kiefer Apr 4 '16
Alternativt er vel at gå uden om Tesla via TÜV i Tyskland, det har andre jo gjort med success på mikrobilerne som producenterne heller ikke ser med træk på. Så det burde jo kunne lade sig gøre.

/Martin

Sider: « 1 2 3 4 5 6 »