Loading...
dk

Pleje af krom / alu detaljer - hvordan gør man? | Tesla Forum

MarkC
MarkC Mar 24 '16

Kære alle sammen, 


Først og fremmest, god påske! Jeg vasker min bil således:


1. Spules med højtryksrenser

2. Skummes ind med skumlansen

3. Rense fælge med seperat spand og børste. 

4. Spuler skummet af

5. Håndvask med lammeuldshandske og spand med gritguard

6. Spuling igen.

7. Aftørring med en mikrofiber håndklæder. 


Mit spørgsmål går på, at alle bilens alu dele ser frygtelige ud. Er der noget, jeg gør forkert, eller mangler at gøre? Tjek lige billederne. 

Jeg ser frem til jeres hjælp! 

Venligst, 
Mark

Forummets indlæg er redigeret af MarkC Mar 24 '16
pouls
pouls Mar 24 '16
MarkC.    Min fik samme omgang vask i går, og listerne så ud som dine. Da bilen var tør, brugte jeg 3M  Perfect-it højglans polermiddel på alle lister. Gned det ud med en tør klud. 1 minut efter, tør det af, og det ser ud som nyt.


Har lært at bruge det af en bådimportør, der shiner gamle både op, så de ser ud som nye. Glasfiber, aluminium og rustfri stål. Produktet er egentlig beregnet til maskinpolering. Min 1 liter flaske har foreløbig holdt i 5 år.


Hilsen Pouls



MarkC
MarkC Mar 24 '16
Hej

Mange tak for tippet. Jeg har kigget på Amazon, Kenn du venligst fortælle, hvilket varenummer der står på din flaske? 3M har en hel serie, der ligner hinanden, men har forskellige indhold.

Venligst
Mark

Hilbert
Hilbert Mar 24 '16

Lidt forvirret. Pleje af alu - billederne viser kromdele.

Aluminium kan med wienerkalk (købes f.eks hos materialisten) poleres op, så det står næsten som krom.

Krom poleres med Autosol.

Begge er gammelkendte fra MC branchen, og det er nok stadig bedst og billigst.

MarkC
MarkC Mar 24 '16
Hej

Jeg mener også krom dele, undskyld.

Hvad er autosol, og hvor køber man det?

Vh Mark
MarkC
MarkC Mar 24 '16
Her er det vist nok



MarkC
MarkC Mar 24 '16
Hej DetailingBilPleje

Tak for du byder ind. Du er hjertelig velkommen til at sende mig en privat hilsen med dine forslag. Når jeg har købt de rigtige produkter, kan det nok tænkes at jeg deler mine erfaringer med andre tesla ejere.

Vh Mark
Forummets indlæg er redigeret af MarkC Mar 24 '16
pouls
pouls Mar 24 '16
Hej MarkC, varenummeret på Perfect-it er 09548.


hilsen Pouls

CanEl
CanEl Mar 24 '16
hej

autosol, kan du købe i harald nyborg eller hos en cykkel handler.

jeg har selv brugt siden jeg havde knallert. Det et et godt produkt.

voks, kan du nok gætte hvor det fåes!

Forummets indlæg er redigeret af CanEl Mar 24 '16
Michael84
Michael84 Mar 25 '16
Mht de kromdele, har I andre også bobler i kromdelene rundt omkring? Jeg har spottet en del på listen mellem baglygterne. 
Klaus_
Klaus_ Mar 25 '16
Citat fra DetailingBilpleje Man skal med Teslas chromdele bare bruge et slipende middel og mærket er ligegyldigt. Dernæst skal det beskyttes med voks.


Slipol , autosol osv er no go.....

Det lyder mærkeligt at etablerede forumbrugere, som også bidrager med nyttig viden, ikke må linke når det bidrager til diskussionen. Men, jeg kan så fortælle hvor JEG ville have købt de omtalte produkter, hvis det var ;)  


I øvrigt, hvorfor er autosol no-go? Er det bare ikke "så godt som det kunne være" eller er det direkte skadelig (evt på sigt) på Tesla'ens kromdele?

Forummets indlæg er redigeret af KS Mar 25 '16
KS
KS Mar 25 '16

Citat fra Klaus_

.

Det lyder mærkeligt at etablerede forumbrugere, som også bidrager med nyttig viden, ikke må linke når det bidrager til diskussionen.
Det er fordi alle er tilbudt at blive annoncører her på forum. Det er ikke gratis at drive dette, og det er enten reklamer, sponsorer eller betalende brugere. Og at få dem der tjener på at sælge til alle os til at spytte lidt i kassen er klart lettest at administrere, derfor er nyt på vej. Både ordning og nyt site. Men det er få kommentarer der kommer ind til nyt, så nu skiftes der uanset hvad til nyt i weekenden efter første byggetræf på sjælland i år. Dernæst får alle annoncører mulighed for at købe en reklameside og retten til at markedsføre sig på egen side og i begrænset omgang i tråde. Gider ikke det hele flyder over med reklamer, køb og salgs tråde - det er ikke det vi er her for - vi er her for at snakke om bilerne og hvordan vi får det bedste ud af dem. Er der så nogen der har kommercielle interesser herudover, så må man spytte i kassen, så alle andre kan få det gratis. Der er tale om at det koster i omegnen af 10k årligt at drive sitet med forbindelse, hardware og power m.v.  Vi voksede ud af vores webhotel, nu er fejlene væk, men det har i vel allerede glemt.? Vi ligger nu på 2 gange egne servere - for enden af 100 mbit forbindelse med UPS beskyttelse etc. og snakker vi om hvor mange timer der ligges i sitet - så er timelønnen få kroner.

Alternativt kan alle spytte en 10'er i kassen om måneden for at være med?



DavidS90D
DavidS90D Mar 25 '16
@Ken - Nu bliver det nok lidt OT, men det er vist ikke nyt.
Men hvor mange brugere er der iøjeblikket på Teslaforum?
Kan det passe vi kun er ca. 85 ?
KS
KS Mar 25 '16
Ca 80 påloggede og 400 sessioner ialt. Men det ændrer stadig ikke ved at domainnavnet kostede 5k...
Reklamer kommer...

tilbage på sporet: krom
Forummets indlæg er redigeret af KS Mar 25 '16
Flemming
Flemming Mar 25 '16
Som aktiv bruger af forummet i over 2 år som jeg har haft utrolig meget glæde af og hvor jeg forhåbentlig også selv har Bidraget med hjælp til andre Teslaejere, er jEg helt enig i, at der på det
Sidste har været alt for mange forskellige salgsannoncer, som flytter fokus væk fra selve ideen med vores forum.
Ken tusind tak for at du stadig gider at bruge din tid på at holde dette forum igang.
tintin
tintin Mar 26 '16
Har lige smadret underdelen af  sidespejlet i passageresiden :-( 

Jeg bor i Sønderborg, er der nogen der ved om der er værksteder i Regionsyd der kan klare sådan en ting eller må jeg vente til de har tid i Århus?

KS
KS Mar 26 '16
Kan du få fat i reservedelen, kan du få ethvert værksted til at fixe det. Det er blot af med dørbeklædningen, løsne et par bolte og af med et stik, og så af med det gamle. Modsat med det nye.
DetailingBilpleje
DetailingBilpleje Mar 26 '16

For lige at svare på det med autosol :) Forchromningen af delene på tesla er af en ret dårlig kvalitet (tynd).

Jeg har set flere eksempler på at der er poleret igennem denne og farven skifter til messing/tisgult . Derfor vil jeg mene at kvaliteten og tykkelsen af for-cromningen ikke kan bære de aggressive slibe korn der er i autosol og slipol. Så hellere en mild polish på en microfiberklud og lidt knofedt. Den polish kan købes i fx biltema, Bauhaus osv


GO påske :)

FrederikC
FrederikC Mar 26 '16

Citat fra tintin Har lige smadret underdelen af  sidespejlet i passageresiden :-( 

Jeg bor i Sønderborg, er der nogen der ved om der er værksteder i Regionsyd der kan klare sådan en ting eller må jeg vente til de har tid i Århus?

Desværre så er underdelen den bærende og nok også dyreste del.

Se vedlagte billede.


Jeg kender desværre ikke prisen og det præcise varer nummer, men delen er "unrestricted" og kan købes og skiftes på andre værksteder end Tesla (hvis de tør).


tintin
tintin Mar 26 '16
Tak for svarene. Det er den del der har nummer 1 på Teslafied's screen shot. Tror jeg vil tage kontakt til et lokalt værksted og høre hvad de kan gøre. 
Sider: 1 2 »