Loading...
dk

Pleje af krom / alu detaljer - hvordan gør man? | Tesla Forum

MarkC
MarkC Mar 27 '16
Kære alle 

Jeg foretrækker en hjemmeside der er privat til privat, med annoncer fra de virksomheder, der gerne vil annoncere til Tesla ejere. Tak Ken, for du sørger for, det bliver således. 

Vedr. krom og alu, jeg købte i dag disse produkter i Bauhaus: Jotun Yachting Polish og Autosol Krom Glans. Se billede. Hvilket produkt vil I anbefale til Teslas udvendige krom detaljer? 

Venligst
Mark 

Forummets indlæg er redigeret af MarkC Mar 27 '16
Clubman
Clubman Mar 27 '16
Hvis forkromningen virkelig er så tynd, som det siges, så vil jeg være meget påpasselig med Autosol, for det sliber altså ret meget.
uffe55
uffe55 Mar 27 '16
@FrederikC

Hvor har du sådant et exploded view fra ? Det ville bare være lykken med et sådant reservedels katalog og en workshop manual

FrederikC
FrederikC Mar 27 '16

Citat fra uffe55 @FrederikC

Hvor har du sådant et exploded view fra ? Det ville bare være lykken med et sådant reservedels katalog og en workshop manual

Uffe, jeg har adgang gennem https://service.teslamotors.com/

TorbenS
TorbenS Mar 27 '16
FrederikC, er det fra OWNER'S MANUAL eller PARTS MANUAL ?

Det er dem som man kan købe sig tidsbegrænset adgang til ?

Er resten af bilen lige så detaljeret ?

Forummets indlæg er redigeret af TorbenS Mar 27 '16
FrederikC
FrederikC Mar 27 '16
Det er taget fra Parts Manual, hvor hele bilen findes i exploded view meget detajleret.

Men ja det koster at have adgang.

Der findes også service manual hvor der er guides til hvordan man udføre det meste på bilen.

TorbenS
TorbenS Mar 27 '16
Tak for informationen..

Et enkelt spørgsmål mere, får man adgang til til både service manual og parts manual når man køber et tidsbegrænset adgang ?

FrederikC
FrederikC Mar 27 '16
ja :)
NCL
NCL Apr 14 '16
Hvad blev konklusionen på de krom ting? Hvad er bedst til at få dem til at skinne igen? :)
 Har lige vasket bilen for første gang efter en lang "vinterpause" og alle listerne ser da forfærdelige ud :(

MarkC
MarkC Apr 14 '16
Hej NCL

Det der Jotun Yachting Chrome Polish er ret blid, og jeg har anvendt det på alle mine krom dele på min bil.... Pling, alt skinner igen. 

Cremen føles meget blødere mellem fingrene end autosol gør, og derfor gik jeg med Jotun's produkt. Bauhaus fører det, til omtrent 250kr pr flaske, mener jeg. 

Venligst

Mark 

SuneH
SuneH Apr 24 '16
Var ved at gøre klar til at håndvaske bilen her til formiddag, men fik så lige tjekket vejrudsigten inden. De lover regn stort set alle dage i den kommende uge, og så bliver den jo møgbeskidt igen på ingen tid.
Er der nogen der ved, om bilen tager skade af at køre rundt og være beskidt igennem længere tid? Der er vel ikke ekstra slid på lak eller andet ved at den er beskidt, så længe man ikke gnubber i det mm? Bortset fra at en beskidt bil ikke er pæn, er der så andre problemer i det?
Michael84
Michael84 Apr 24 '16
Det eneste der kan ske er at der kommer en skide sjov person og tværer fingeren rundt i skidtet for at efterlade teksten, "VASK MIG"...
Sider: « 1 2