Loading...
dk

Lydisolering - Dinitrol først? | Tesla Forum

Singh
Singh Mar 31 '16
Hej alle,


Jeg har pladerne til at lydisolere min bil, men jf. de tråde der har været om rust mv. på de udsatte steder overvejer jeg om man evt. først skal smøre med Dinitrol Heavy duty eller lign. før man begynder at lydisolere? Eller er det kun i hjulkasserne det giver mening?  


Hvad tænker i? 

Forummets indlæg er redigeret af Singh Mar 31 '16
Singh
Singh Apr 14 '16
Hopsa - Nogen der har input?
Bianco
Bianco Apr 14 '16
Hvis først du har smurt Dinitrol-tyggegummi på, så tror jeg ikke du kan sætte de lydisolerende lakridsplader på (er det ikke snart frokost?)
pouls
pouls Apr 14 '16
Helt enig med Bianco. Fladerne skal være absolut  tørre og rene.
jens2
jens2 Apr 16 '16
Jeg har smurt det tykke stas på først inden lydisoleringspladerne monteres i det bløde stas.
Der opnås følgende fordele.

Dimentrolen dæmper i sig selv.
Der kommen ingen salt mellem lydisoleringen og karossen.
Lydisoleringen er nem at montere og det tykke dimentrol udfylder alle huller og sprækker.
jr
jr Apr 16 '16
Overvejer det samme med
Jens2 har du givet hele hjulkassen dinitrol, eller kun på udsatte steder?, hvor lang tid er der gået mellem dinitrol og Pladerne er kommet på? og hvor godt sidder pladerne fast, i forhold til de plader du sikker også har kommer i dørene uden dinitrol?
jens2
jens2 Apr 16 '16
jeg har givet hele den bagerste hjulkasse Dinitrol som var varmet op til ca 30 grader (med en varmeblæser) og umiddelbart efterfølgende trykket pladerne oven i.
Efter dinitrolen er hærdet op kommer det aldrig af igen.

Nej jeg har ikke sat det i dørene, det er lidt for meget gris, og der er heller ikke så meget støj i dørene som i hjulkasserne.
se billeder her i en tidlige tråd

http://www.teslaforum.dk/forum/topic/307?page=11#post-42114
eller
http://tesla-ejer.dk/
Forummets indlæg er redigeret af jens2 Apr 16 '16
FrederikC
FrederikC Apr 17 '16
Jeg tænker at noget af fidusen ved STP/Dynamat går af når i sætter dinitrol inden under. Både STP og Dynamat er vibrationsdæmpene, og det forsvinder lidt ved at i sætter et andet produkt imellem.
nicom
nicom Apr 18 '16
Jeg ringede til et Dinitrol centeret vedrørende deres lyd dæmpende produkt. Det er et flydende produkt som hærder op i et lag på 5-6mm. Produkter påføres i hjulkasserne og i området mellem/bag baghjulene. Er der nogen der har prøvet dette produkt/serviceydelse? Og, Er 3500 Kr en ok pris ?