Loading...
dk

Spændende, men | Tesla Forum

T3S7A
T3S7A Apr 1 '16
Tænker ikke på DK nu, det har regeringen selv klaret her, men kunne man ikke frygte at lanceringen af denne fine model 3, vil gå meget stærkt ud over salget af S og X nu? Man kan jo tydelig se træk fra S og X i 3'eren - og med en pris på noget under det halve af hvad de 2 andre koster, vil mange nok vente på en billigere 3'er. Det vil måske gøre at Tesla slet ikke når salgs mål for 2016 og slet ikke for 2017!! Hvad det så kunne have betydning for indtjening, kapital, aktie mm. ?
Twinauto
Twinauto Apr 1 '16
Tværtimod, du kan jo også se fælles træk mellem en Audi A4 og en A8 - S,X og 3 er helt forskellige biler, tværtimod ser jeg måske en mulighed for, at folk overvejer om de vile have en ny mindre, eller måske hellere en lidt brugt og en del mere premium, som der stadigvæk er garanti på
ODE90D
ODE90D Apr 1 '16
Der kommer med garanti meget snart en facelifted Model S, som også byder på ny HW og features, som man bare må ha' og som kan retfærdiggøre et køb af Model S
P85DK
P85DK Apr 1 '16
@T3S7A - jeg tror worst case er at Tesla stadig kæmper med at få deres produktionskapacitet og kvalitet op på et bæredygtigt niveau for alle deres modeller. 

Det mest 'skræmmende' i præsentationen her til morgen var den totalt manglende hype af hvor mange model X der er nu er leveret - læs som, de har stadig store udfordringer med at få det til køre. Model 3 var langt mere prototype end jeg havde forventet, hvor de 3 biler kun overordnet var ens, men en del detaljer var forskellige på de 3 biler.

Hvis Tesla på nogen måde begynder at sende model 3 på markedet med samme kvalitet som de har lanceret og stadig producerer model S og X, så vil det lægge dem ned. Der er prismæssigt ikke en margin til at kunne lave alt det 'efter levering udbedring'

@Twinauto og ODE90D - det er best case, ud fra en traditionel tænkning med en producent som har et velfungerende produktionsapparat.

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Apr 1 '16
Kiefer
Kiefer Apr 1 '16
Eer det bare mig, eller bliver bagsædehøjden hvad der svarer til de bagudvendte sæder i en Model S?

/Martin

TeslaFreak
TeslaFreak Apr 1 '16
Det er bare dig Kiefer

PeterE
PeterE Apr 1 '16
Jeg tror ikke at segmentet af købere til Model S bliver frister af en Model 3, tværtimod. Jeg tror at Model 3 naturligt vil åbne den del af markedet som vil have en mere kompakt bil, som samtidig er mere til at betale. Og stadigvæk have mange af de fede ting fra Model S. Model 3 skal vel konkurrere med BMWs ditto hybrid i den klasse og lign. 

Omvendt, så er jeg sikker på at Model X rammer ligened i samme segment som Model S - og det er lidt interessant. Men for at bliver i Audi sammenligningerne, så er det også plads til både Q5 og A4/A5. Og Q7 og A6/A7 osv osv

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Apr 1 '16