Artiklen citerer bla. Consumer Reports og den mængde af fejl de har oplevet på Model S. Det er på sin vis fornuftigt nok, der vil altid være børnesygdomme på nye biler. Hvad der ikke nævnes er at de første biler vil blive leveret til kunder i USA, hvorfor man må regne med at de mest kritiske fejl vil være rettet når leverancerne til bla. Europa starter. Tesla har helt sikkert også lært en masse i forbindelse med udviklingen af Model S og X og Model 3 skulle være en mere simpel konstruktion så vidt jeg har forstået? Alt sammen noget der taler for at Model 3 vil være mindre risikabel at bestille.
Der er flere modsigelser i artiklen. Først nævnes det at man altid kan få sit depositum tilbage, for derefter at komme med dette citat:
=== KLIP ===
Det er unødvendigt at lægge så mange penge i depositum for en bil, som man ikke ved, om man passer ind i. Forbrugerne har ikke en kinamands chance for at vide, hvordan bilen er, før de har prøvekørt den. Derfor er det bedre at vente med at beslutte sig, før man har prøvet bilen,« siger Søren W. Rasmussen fra FDM.
Han mener, at der er mange ubekendte, som Tesla-glade bilister kan komme i klemme med.
=== KLIP===Hvis man har de 10.000kr stående i banken, så er eneste risiko vel at Tesla går konkurs. Man mister ikke ligefrem renteintægter ved ikke at have dem stående på en bankkonto for tiden.
Endnu mere uforståeligt er denne:
=== KLIP ===
FDM spår selv, at bilen kommer til at koste mellem 500.000 og 600.000 kroner afhængigt af, hvilket år bilen bliver indregistreret i.
=== KLIP ===
Det taler i høj grad for at reservere hurtigst muligt. Man skal nok ikke vente for lang tid hvis man gerne vil have en bil i 2018.
Ps. Hej :) Jeg er ny på forummet, men har kigget med i et stykke tid. Har prøvet en Model S et par gange og er stor fan, men økonomien har desværre ikke været til at blive ejer før de folkevalgte synes det var tid til at afgiftsbelægge elbiler. Håbet er at blive Model 3 ejer engang i 2018. Jeg var forbi butikken i Aarhus og sikre mig en plads i køen på dagen da de åbnede for reservering. Fik at vide at der havde været omkring 30 forbi butikken inden mig.