Loading...
dk

Kastrup og service | Tesla Forum

Kiefer
Kiefer Jun 7 '14

Hej.

 

Havde aftalt forrige onsdag med Kastrup at de skulle have min bil i sidste uge og at de kunne have bilen hele ugen da jeg var i München. Vi havde aftalt at der skulle kigges på følgende:

 

1. Bagliste ved baklygte med fugt

2. Ridste i en siderude

3. Liste over sideruderne i højre side

4. Lave hardware opgradering så jeg kan lade med 16A

5. Sætte underskjold på bilen

6. Kigge på et stenslag, om det kunne laves eller om der skal en ny rude til.

7. Lægge 2 stk. 7 meters Type2 <-> Type2 kabler i bilen.

8. Eventuelle software opgraderinger lægges på bilen.

9. Vind i forreste venstre lille trakentede sidrude.

 

Som sagt havde vi aftalt at de havde bilen hele ugen. Stor var mn overraskelse da jeg modtager bilen og kan konstatere at følgende er lavet:

 

1. Ikke lavet, mangler reservedele

2. Ikke lavet, mangler reservedele

3. Den kunne de ikke selv se og de sagde at 3 personer havde kigget, jeg viste dem problemet og så kunne de godt se det. Måske de skulle gå til Louis Nielsen? Altså ikke lavet.

4. Ikke lavet, mangler reservedele

5. Ikke lavet, mangler reservedele

6. Aftalen var at de skulle vurdere, men de har så valgt at lave stenslaget, er som ok.

7. Dem havde de skaffet.

8. Jeg afleverede bilen med 1.59.109 nu er bilen "opgraderet til 1.59.47. Hmm er lige blevet lidt i tvivl, om det var 1.51 jeg afleverede med eller om det hed 1.59...

9. Ikke lavet, mangler reservedele.

 

Seriøst, jeg har været vant til fra Mercedes at reservedele fik man leveret i løbet af natten fra dag til dag, jeg kunne måske acceptere at en enkelt manglede, men ALLE...!!

 

Dette var mit første besøg i Kastrup hvor jeg skulle have lavet noget på bilen, og jeg må ærligt tilstå at jeg er godt nok ikke imponeret over serviceniveauet. Jeg beder dem om at kontakte mig når delene er kommet hjem, det vil de så ikke, de vil have at jeg selv skal ringe og spørge efter dem, hvad er det lige for noget?

 

Overvejer seriøst at lave et automatiseret  voice respons der dagligt selv kan ringe op, måske de bliver trætte af det? ;-)

 

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Jun 9 '14
FrederikC
FrederikC Jun 11 '14

Hvornår bestilte du tiden?

Ved at det cirka tager 1 uge at få reservedele fra NL/US.

Forummets indlæg er redigeret af FrederikC Jun 11 '14
Kiefer
Kiefer Jun 11 '14

Tiden blev bestilt onsdag den 28.5, det vil sige ugen op til de skulle have den. Jeg forstår ikke det skal tage en hel uge at få reservedele fra Holland til Danmark.

 

Men som nævnt er jeg måske forvent med Mercedes og deres "over night" levering af de reservedele de ikke har på deres eget lager i DK. Men jeg mener da at have læst at de fleste andre bilfabrikanter har tilsvarende systemer.

 

/Martin

FrederikC
FrederikC Jun 11 '14

Jeg tror også at det handler om forventninger.

Hvis ikke delene er på lager i Holland skal de hjem fra US, og det vil sikkert i givet fald tage mere end 1 uge.

Jeg tror ikke at Tesla endnu har det store logistik apparat, så jeg tror at du skulle have givet dem lidt længere tid inden de fik bilen.

Syntes da du skal booke en ny tid hos dem om eks. 1 mdr, også sikre at delene er hjemme inden du kommer med bilen.

Kiefer
Kiefer Jun 11 '14

Det burde de jo så selv have givet udtryk for da jeg bestilte tiden, de skulle have meldt klart ud at de ikke ville kunne få delene hjem, så var problemet aldrig opstået. Men det er da klart det er en forventningsafstemning på hvad jeg forventer og hvad de kan levere.

 

Det har så siden vist sig at flere af delene er der over en måneds levering på...

 

Aftalen er nu er at de skal få delene hjem, og DE forventer at jeg ringer til dem og hører om de er kommet hjem, de vil ikke selv sørge for at kontakte mig når de er kommet. Det er nok lige så meget den forventning til serviceniveauet jeg synes den er gal med.

 

Der er trods alt ikke noget graverende galt med bilen, så jeg regner nok med at holde mig til min oprindelige plan om at køre til servicecenter når det åbner i Århus, så jeg lader delene komme på lager i KBH og når de så har åbnet i Århus efter sommerferien vil jeg få dem sendt derhen og få dem til at lave bilen, min motivation til at køre til Kastrup igen er ikke voldsom stor.

 

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Jun 11 '14
krogsgaard
krogsgaard Sep 14 '14
Nogen der ved om man først kan aflevere bil til service i Kastrup kl 10? Eller om de er derude før?
JF
JF Sep 14 '14
Der er åben fra kl. 8:00
krogsgaard
krogsgaard Sep 14 '14
Super. Tak
Kiefer
Kiefer Sep 15 '14

Jeg har i dag snakket med Kastrup der vil skaffe en ny drive unit hjem til mig, som noget nyt vil de nu ringe til mig og ikke omvend,t når de ved hvornår den kommer hjem. Det er nye toner.

 

/Martin

Admin44 Administrator
Admin44 Sep 15 '14

Hej Martin

Jeg skal også have skiftet min drive unit. Den laver en underlig klonk lyd når jeg bruger speederen. Regner bestemt med det er gratis.

Larsen
Larsen Sep 15 '14
@Kiefer, jeg tror ikke du skal glæde dig for tidligt, mht. at de ringer når delene er kommet.
krogsgaard
krogsgaard Sep 15 '14
Skal også have ny drive Unit. Klonk har vi ikke men snurrelyd som om der er gear i den eller en motorcykel bagved en. Ikke slemt men skal ikke lyde sådan. Derudover kommer der nok et kit til dæmpning af forstyrrelser fra telefon og noget mod vand i lygterne. Ellers er min fin :-)
Admin44 Administrator
Admin44 Sep 15 '14

Skal du betale for drive unit? Det må være en bekostelig affære for Tesla

gw
gw Sep 15 '14

Synes godt nok der er mange der snakker om drive unit. Jeg tænker umiddelbart også det lyder som en dyr del, og de har vel ikke uendelig midler til at rette op på disse fejl, når de nu er en nyere fabrikant. Er det denne fejl der skal få Tesla til at dreje nøglen...?

 

TSLA
TSLA Sep 15 '14

Ja, den er dyr. Jeg fik oplyst en pris på 85K. Men de smider jo ikke den gamle ud!! De reparerer den og med udvidelse af garantien til 8 år. har de jo mulighed for at sætte en repareret drive unit i bilerne i en del år istedet for at sætte en ny i. Så vidt jeg har forstået er det de samme fejl der går igen og som de selv mener er små ting, der skal skiftes. Jeg har også forstået, at de netop derfor har fået en afdeling i Tilburg til at reparere drive-unit for Europa.

Forummets indlæg er redigeret af TSLA Sep 15 '14
Boski
Boski Sep 15 '14
Tesla aktien falder 10% i dag.
gw
gw Sep 15 '14

Ja hold da op den tager en ned idag. Hvad mon der er blevet offentliggjort, ved du det Boski?

 

FrederikC
FrederikC Sep 15 '14

http://money.cnn.com/2014/09/15/investing/tesla-shares-massachusetts-dealers/index.html

 

TSLA
TSLA Sep 15 '14

Årsagen til faldet er en kommentar fra Morgan Stanley:

Morgan Stanley analyst Adam Jonas keeps his Overweight rating on Tesla Motors (NASDAQ:TSLA) in place, but backs off the time frame for the stock hitting his $320 price target.

Hookmaker
Hookmaker Sep 15 '14
@larsen, jeg skal også have skiftet driveunit, og ja, de ringede til mig da de havde fået den hjem...;-)
Sider: 1 2 3 »