Loading...
dk

Ferie sydover i Tesla... | Tesla Forum

Michael84
Michael84 Apr 12 '16
Jeg sidder og kigger lidt på hva sommeren kunne bruges på og kørsel-ferie er selvfølgelig ikke ude af billedet, men jeg ved ikke helt hva man skal forvente af sådan en tur henover sommeren i sæson'en. Har I andre nogle erfaringer I vil dele ud af? Ganske vist er netværket blevet udvidet siden sdste år, men det er antallet af Teslaer i Norge og især Danmark også. Bliver en tur sydover til sommer blot en kæmpe ladekø eller er det ikke så galt igen?
krabbe
krabbe Apr 12 '16
Jeg kørte til Paris sidste sommer, uden problemer, og vi tager til Gardasøen i år forventer ikke samme belægning på SuC i Tyskland som vi ser i DK
SuneH
SuneH Apr 12 '16
Jeg kørte til Provence t/r i påsken. Afgang fredag kl. 14 fra Kbh, retur lørdag/søndag, så vi havde mandag i påsken hjemme.
Vi oplevede ikke kø nogen steder. Vi var alene på flere chargere, og enkelte steder var 2-3 andre. Vi var ikke engang nødt til at dele en stander med andre.
Netop kø var en af de ubekendte faktorer, som jeg var meget spændt på, men som sagt så vi meget få andre. Teslaer er sjældne i Frankrig og også i Tyskland. Mødte nogle få Hollændere og et par belgiske og en fra Schweiz.
Jeg vil dog advare mod chargeren i Macon, Frankrig. Der er TO (!) ladere, som begge var optaget af forladte belgiske biler da vi ankom kl. 20.30 lørdag aften. Heldigvis sad de på en nærliggende restaurant og var flinke til at flytte bilerne, men hvis vi var komme kl. 23 og de var gået i seng på hotellet, havde gode råd været dyre.
Forummets indlæg er redigeret af SuneH Apr 12 '16
Hviidbjerre
Hviidbjerre Apr 12 '16
Jeg planlægger første rigtige roadtrip denne sommer til Italien.
Primært via SC. Men er der noget kabel/konverter stik jeg bør medbringe til turen gennem Tyskland og ophold i Italien?? Just in case..
Lau
Lau Apr 12 '16
Kørte til Mosel sidste sommer, Bad Gastein over julen og er lige hjemvendt fra en tur til Ischgl samt Toscana. Man fristes til at sige at det er en smule ensomt ved Superchargerne syd på.

Sidste sommer var der kun en smule (hyggelig) kø ved Rhüden, primært nordmænd. På turen tilbage fra Toscana var Schweiz det land jeg så flest andre Tesla'er (og flest kameraglimt desværre) og snakkede med et par ejere ved Beckenried.

Beckenried SuC kan helt klart anbefales, den ligger meget smukt ved foden af bjergene ud til en stor sø i en hyggelig lille by.
HJJ
HJJ Apr 13 '16
Ja, der er tilsyneladende generel skræk for kø ved SUC.
Tag en dyb indånding og kom videre i livet.
Bekymringerne er store, problemerne er små.
Kiefer
Kiefer Apr 13 '16
Hvis man kører bare en anelse uden for sæsonen, som f.eks. i denne uge, så er man eneste bil ved de fleste SuC'er igennem Tyskland. Til gengæld skal man regne med lidt ekstra ladetid, fordi dem der ikke har en Tesla meget gerne vil høre og snakke om bilen på de forskellige Autohof's.

Jeg tror jeg endte med at bruge mellem 1 og 1,5 time ekstra på opladning igennem Tyskland grundet snakken med andre, da jeg kørte i søndags.

Min hjemtur på fredags fra München bliver nok mere fredag aften / lørdag nat, så her forventer jeg absolut ingen kø, eller rettere, jeg forventer ikke at møde andre Tesla ejere på turen igennem Tyskland...

/Martin

JCHansen
JCHansen Apr 13 '16
Jeg har planlagt en tur til Amsterdam på søndag skal gerne smide en info efter turen. har kun planer om at tanke på SUC da de ligger som perle på en snor den vej over.
SuneH
SuneH Apr 13 '16

Citat fra HJJ Ja, der er tilsyneladende generel skræk for kø ved SUC.
Tag en dyb indånding og kom videre i livet.
Bekymringerne er store, problemerne er små.

Altså, jeg synes det er fair nok lige at høre til andres erfaringer. Det er vel det vi har forum til.
HJJ
HJJ Apr 13 '16
SundH
Selvfølgelig, forum er til kommentarer.
JesperRoedkjaer
JesperRoedkjaer Apr 13 '16
Var i Østrig i uge 12 og var stort set alene på alle SuC'er, ellers var der maks 1-2 andre Teslaer fra enten DK eller Norge og en masse nysgerrige tyskere :)

Tager turen til Italien i uge 27, forventer mere trafik på SuC'erne her, men vi har jo ferie så vi tager den med ro og nyder at køre turen i verdens fedeste bil :) 

/Jesper

Michael84
Michael84 Apr 13 '16

Hellere det end at stå med en forsinket træls start på en ferie... ;-)

Tak for svar - med lidt overvejelse af rejsedagene går det nok. Husker blot skrækbilleder fra amerikansk SC med 15-20 biler i kø...

jr
jr Apr 13 '16
Var i Cannes og rundt omkring, sidste år, alt kørte som smurt, ingen kø på SC, det eneste sted jeg har oplevet kø på SC er ved KBH
Thor
Thor Apr 13 '16
@Michael84

Jeg tror det handler lidt om planlægning. Hvis fx alle danskere og nordmænd drager afsted på samme tid, så kan det sagtens give ekstra belastning ned igennem Europa. Lidt ligesom Påsken gav pres på Slagelse og Rødekro, omend jeg ikke oplevede kø der.

Men! Når det er sagt, så spreder Europa sig udover et stort stykke, og alle kører næppe den samme vej, når turen er kommet til Tyskland. :) Og så er der relativt mange ladere i Europa. Nogen ladere er også bare ringe, men her har jeg kun oplevet en uden for Danmark. Den inde i Hamburg. Den var frygtelig, men jeg havde heldigvis læst om det, og planlagde en ladning et andet sted.

Og sprang Middelfart over.. ;) 

Men glæd dig!

Da vi kørte til Tyskland var det en fantastisk oplevelse. Pludselig var turen bare meget sjovere og ikke en pligt. Det var hyggeligt, og rart med pauser jævnligt, så man ikke oplevede den normale træthed.

Jeg regner med at tage en tur til Paris og så en anden vej hjem.

Soelan
Soelan Apr 13 '16
Jeg planlægger en tur til Hamburg om et par uger og kunne derfor godt tænke mig at vide hvad
problemet med Hamburg supercharger er. Hvorfor skal man undgå den?
Thor
Thor Apr 13 '16
Det er vidst Norderstedt jeg tænker på. Den har limited hours ifølge Supercharger.info.

Men da jeg kørte forbi den da jeg gerne ville se den. Der er dog kun to ladere, og den ene blev opholdt af en anden bil end Tesla. Der er kraftig mangel på parkeringspladser i området, og måske betyder det noget.

Jeg vil til enhver tid anbefale at springe den over.

Kiefer
Kiefer Apr 13 '16
Kommer an på så meget, hvis du mener den ved Service centeret, så er det fordi den ikke er åben uden for normal arbejdstid. Og der er vist ikke ret mange,

Den ved hotellet kan være optaget af hotellet gæster, men det tvivler jeg stærkt på den er om et par uger, så tag du bare roligt afsted. Jeg vil ikke være bekymret.

Mødte forøvrigt dette syn ved en SuC lige nord for München:

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Apr 13 '16
Thor
Thor Apr 13 '16
Der er kun to i Norderstadt. Jeg var helt overrasket over området da jeg kom, muligvis var der så mange biler pga påske? I hvert fald var der helt overcrowded. Lidt som en dansk villavej, hvor der bare er biler hele vejen ned.

og den SuC ser da hyggelig ud, haha! :D

Kiefer
Kiefer Apr 13 '16
Netop den SuC er der rent faktisk en der holder øje med bilerne:

Ja vi er jo i Sydtyskland :-)

ErikBH
ErikBH Apr 14 '16
den i Hamborg/Norderstedt er åben 24/7, men

- den er svær at finde ind til

- der er kun 2 standere 

- og den ligger meget langt fra motorvejen (10-15 minutter). 

Så kan man undgå den er det nok fornuftigt. Skal man klatlade lidt inden man kommer til Busdorf er Clever standeren i Quickborn sjovere ved et supermarked - 11/22kW eller CHAdeMO og gratis indtil 1. september.

/E

Sider: 1 2 »