Jeg tror jeg endte med at bruge mellem 1 og 1,5 time ekstra på opladning igennem Tyskland grundet snakken med andre, da jeg kørte i søndags.
Min hjemtur på fredags fra München bliver nok mere fredag aften / lørdag nat, så her forventer jeg absolut ingen kø, eller rettere, jeg forventer ikke at møde andre Tesla ejere på turen igennem Tyskland...
/Martin
Ja, der er tilsyneladende generel skræk for kø ved SUC.
Tag en dyb indånding og kom videre i livet.
Bekymringerne er store, problemerne er små.
Tager turen til Italien i uge 27, forventer mere trafik på SuC'erne her, men vi har jo ferie så vi tager den med ro og nyder at køre turen i verdens fedeste bil :)
/Jesper
Hellere det end at stå med en forsinket træls start på en ferie... ;-)
Tak for svar - med lidt overvejelse af rejsedagene går det nok. Husker blot skrækbilleder fra amerikansk SC med 15-20 biler i kø...
Jeg tror det handler lidt om planlægning. Hvis fx alle danskere og nordmænd drager afsted på samme tid, så kan det sagtens give ekstra belastning ned igennem Europa. Lidt ligesom Påsken gav pres på Slagelse og Rødekro, omend jeg ikke oplevede kø der.
Men! Når det er sagt, så spreder Europa sig udover et stort stykke, og alle kører næppe den samme vej, når turen er kommet til Tyskland. :) Og så er der relativt mange ladere i Europa. Nogen ladere er også bare ringe, men her har jeg kun oplevet en uden for Danmark. Den inde i Hamburg. Den var frygtelig, men jeg havde heldigvis læst om det, og planlagde en ladning et andet sted.
Og sprang Middelfart over.. ;)
Men glæd dig!
Da vi kørte til Tyskland var det en fantastisk oplevelse. Pludselig var turen bare meget sjovere og ikke en pligt. Det var hyggeligt, og rart med pauser jævnligt, så man ikke oplevede den normale træthed.
Jeg regner med at tage en tur til Paris og så en anden vej hjem.
Men da jeg kørte forbi den da jeg gerne ville se den. Der er dog kun to ladere, og den ene blev opholdt af en anden bil end Tesla. Der er kraftig mangel på parkeringspladser i området, og måske betyder det noget.
Jeg vil til enhver tid anbefale at springe den over.
Den ved hotellet kan være optaget af hotellet gæster, men det tvivler jeg stærkt på den er om et par uger, så tag du bare roligt afsted. Jeg vil ikke være bekymret.
Mødte forøvrigt dette syn ved en SuC lige nord for München:
/Martin
og den SuC ser da hyggelig ud, haha! :D
- den er svær at finde ind til
- der er kun 2 standere
- og den ligger meget langt fra motorvejen (10-15 minutter).
Så kan man undgå den er det nok fornuftigt. Skal man klatlade lidt inden man kommer til Busdorf er Clever standeren i Quickborn sjovere ved et supermarked - 11/22kW eller CHAdeMO og gratis indtil 1. september.
/E