Jeg har min Huawei E5667 liggende i midterkonsollen, og den får strøm via USB. Og til bagsædet til afspilning af film har jeg en Seagate wireless plus 1TB HDD som også kan få strøm fra USB. Men de har begge batteri, så de kan køre ca. 10 timer uden strøm
Fedt Ken det var jeg ikke klar over.
Jeg har på et tidspunkt brugt sådan en hvorpå man kunne vælge output i intervallet 15-24V, og der var så div. stik med som passede i div bærbare.
har du en nærmere beskrivelse / billeder hvor man kan trække 12V i trunken?
Hvor mange ampere er der tilrådighed på det modul?
- R
åben din manual på skærmen i bilen.
gå til side 7.20 - 7.23.
der er sikringsboxe vist, og hvad de er til.
så er det bare at finde ledning efter sikringen, og tilslutte, samt en god stelforbindelse.
Der er så man kan trække et dashcam eller lignende. Men ikke til mere end det.
Deacon, tror du skal gennemtænke din løsning inden du går igang på din kommende X. Stærkstrøm bliver ikke nemt i en bil. Må kun laves af elektriker, fylder pænt meget mht kabling og er sikker på at evt rednigspersonale også vil kigge lidt skidt på det. Men ideen er god =)
Jeg har selv en køleboks med kabel langt nok til at nå om til midterconsol. Så det er pt løsningen. Skal ligesom TeslaFreak til syd-italien til sommer, og brænder efter en bedre løsning.
Det er en god Kombi med en køletaske. Problemet er så om der er plads til den store boks, og at du ikke har adgang under kørsel.
Skal man bruge 230V ville jeg klart lave en omformer i Frunk. 1000W 230V kræver noget ~85mm² kabel på 12V siden, og det er hundedyrt. Men husk nu på når garantien er udløbet på 12V batteriet og det skal skiftes grundet slidtage, at de ikke er helt billige.
Mener det er en nem løsning at trække strøm direkte fra batteriet der bag nosecone og evt om til Trunk derfra. Skal man fremtidssikre, er det jo noget 16mm² og en 25A sikring.
- R
Så har det lille lørdags projekt taget form. Her er der et par billeder til inspiration.
Der er brugt 5x2.5kvt, da det var det der var i huset. Kunne evt ha brugt overskudsledning fra solcelleanlægget. 6kvt.
Komplicere dog tingene når der skal laves overgange.
Der er fremført 1x 2.5kvt til 12V udtag. 1x2.5kvt til 5V stikket og et ledigt 2.5kvt til fremtidigt behov. Der er brugt Fuse-a-tap og 20A sikringer. Man kan vel prinicipielt bruge 30A sikringer, men en køleboks, selv kompressor bruger maks 5-7A. Man kan også tilslutte en 230V omformer op til sikrede effekt.
Nul er tilbageført over de to ledige ledninger og skruet i stabilisator bøjlen (alurøret med 2 bolte ved luftfiltreret.
Teslatap's guide til NVX forstærkeren er brugt til at fremføre kabel gennem firewall.
Fuse er placeret på hhv. højre og venstre dør håndtags sikring F38 og F48.