Samme her - min Walk Away Locking virker tilsyneladende slet ikke. Bemærkede først at spejlene ikke var kørt ind, da jeg kom ud til bilen i går, men døre var dog låste. Verificerede i dag at Walk Away Locking ER slået til, men jeg kan gå ind i huset og gemme fob i alufolie UDEN at bilen låser.
Ja det er et problem vi har hørt et par gange JOg der bliver arbejdet på dette.
Det kan skyldes forskellige ting… Har du slået din varme, køling til sådan at bilen er klar til at du skal ud og kører, disse viberationer kan medfører at alarmen går i gang.
Eller vil jeg anbefalde dig at gå ind i Settings – Alarms – Tilt – slå tilt fra. På den måde vil bilen ikke være så fintfølende for de små viberationer, men stadig alarmere hvis der sker noget ”alvorligere ”
Hej Per
Tak for svar, og nej jeg var ikke klar over at manuel op-låsning midlertidigt slår walk-away locking fra.
~Note: If all doors are closed and you use the
key to unlock Model S, walk-away locking is
temporarily suspended until the next time
Model S powers on (such as when you press
the Brake pedal to engage a driving gear), or
until you use the key again to lock Model S.
This allows you to keep Model S unlocked in
your garage.
Men jeg er ikke sikker på det er hvad jeg oplevede. Bilen var jo låst, men med spejlene flagrende ude.
Uanset hvad er det et minor problem:-)
mvh
jens
Så er den gal igen med alarmen.
Jeg var i Menu for at købe nye danske kartofler (mums) og havde efterladt konen i passagersædet.
Pludselig kom hun løbende og fortalte at alarmen var gået og den holdt først op efter 1 1/2 minut. Jeg havde fob'en i lommen.
Fremover får hun lov til at have den ekstra fob i tasken, det tror jeg vil afværge miseren.
Min kæreste fortalte mig, at hvis FOB'en forlader bilen med en person, skal den tilbageværende person trykke på den store skærm, ligeså snart den slukker. Så vil den tændes igen og registrere at der er nogen i bilen. Derved går alarmen ikke.
Det har vi i hvert fald afprøvet med succes.
Jeg er usikker på om det er nok at slå den funktion fra, men prøv ad. :)
For nogen uger siden var soltaget åbent på bilen, men bilen var låst. Min kæreste smider noget ned gennem soltaget, og så starter alarmen. Så der må være nogen interne sensorer som bliver trigget.
Vores tilt funktion er dog slået til.
Der er jo ikke noget galt i at undre sig over ting, man ikke nødvendigvis forstår, eller ved hvordan fungere. :)
Og jeg synes da sagtens man kan efterlade en person i bilen, hvis man selv henter noget? Man skal bare være opmærksom på den låser, og man forhindrer alarmen at gå i gang, ved at trykke på skærmen.
Husk også at tråden startede med at alarmen gik uden grund (efter software update)... Min har dog stadig kun gjort det den ene gang...
Jeg har 2 gange indenfor den sidste måned prøvet at alarmen går ved at jeg går hen mod bilen og bruger dobbelttryk på keyfob til enten at låse op eller åbne trunk. Begge gange stod jeg febrilsk og trykkede på alt som en idiot, men den var bare nødt til at hyle i et halvt minuts tid. Muntert. Håber det bliver løst med en update.
Nøjagtigt det samme skete for mig i dag. Har de lavet et eller andet om i den seneste software update, for det er ikke noget jeg har oplevet tidligere.
Fik den først slået fra da jeg fik sat en fod på speederen så bilen tændte.
/Martin