Du kan herefter lade bilen op med 3,7KW.
/Martin
/Martin
hvis fase og nul er byttet, vil alm. udstyr virke, men ikke UMC. da den tester alle ledere.
med hensyn til norge og andre steder, kan det måles med en spændingstester.der måles fra nul til jord.hvis det er som dk, ligger spændingen under 6v ofte under 2v.det er sådan UMC kontrolerer at jordforbindelsen er aktiv (virker).i norge vil spændingen mellem nul og jord svæve. d.v.s. den er ikke forbundet til jord.det er dog ikke alle steder i norge dette gælder.mig bekendt er det i fjeldområder hvor en effektiv jord er svær at etablere.i dk er transformeren Y koblet, og midtpunktet er forbundet til jord. dette er nul lederen.der er så 230v mellem nul og fase, og 400v mellem faserne.i norge er transformeren trekantforbundet, så man får 3 x 230v, altså 230v mellm faserne og ingen nul.
håber at dette kan hjælpe!
men som jeg beskrev i en anden tråd. hvis det er i udlandet, (læs langt hjemmefra) vil det være klogt at måle stikket, før bilen tilsluttes.
Er der nogen der rent faktisk har forsøgt at lade med sådan en hjemmelavet adaptor med succes?ja, men ikke i Italien :-)
Jeg har ladet med netop det setup Jannik79 nævner, på en campingplads i Provence i påsken. Det tog mange forsøg før vi fandt et udtag, hvor UMC'en lyste grønt. På de fleste var jordforbindelsen ikke god nok.
Så kunne man lade med hele 11 km/t :-) Men ved ankomst kl. 18 og afgang næste morgen ved 10-tiden, gav det alligevel rigeligt med km på tanken til dagens kørsel.
Det gir jo alligevel 50% på batteriet hvis man lader natten over ved hotel overnatning eller deslige.
- R
hvis det er tilfældet kunne jordledningen være afbrudt, eller der kunne være en løs nul forbindelse.
prøv at sætte multimeteret på gennemgangtest (ohm eller diode symbol) og sæt prøveledningerne sammen.
hvis det er rigtigt valgt viser det så 0. mål så om der er forbindelse mellem jord i stikket og en prøvepind ned i jorden. der burde være en lav værdi, hvis jord er i orden.
det røde stik med 4 eller 5 ben bruges begge herhjemme. fx bruges det 4 benede til motorer som ikke behøver nul, og så kan man helle ikke få det 5 benede stik i stikdåsen.
håber at du får det til at virke
det kunne være et spændingsfald hvis det ligger langt fra trafo (på landet).
håber at elektriker får styr på det!
god ferie
Elektrikkern kom ud og endte med at sætte et 400v 16AMP rødt CEE stik op. Selv dette kunne jeg dog ikke lade fra. Målingen imellem nul og jord lød på 12v efter han havde fået lavet et nyt jordspyd, men min UMC nægtede at lade. Den flashede 3 gange rødt hver gang jeg forsøgte at sætte ladningen igang, imens selftesten der bliver udført når den bliver sat i stikket forløb fint. Den samme UMC virker fint herhjemme nu, så et eller andet var der galt med stikket dernede.