Loading...
dk

Er min S85D stjålet ?? | Tesla Forum

Gronhund
Gronhund Apr 21 '16
Vi er enige om, at værkstederne (specielt Teslas egne service værksteder, da det jo er dem der kender til den funktion), godt kan finde på at sætte "RemoteAcces" i off. Så er den ikke længere.
Mht. det andet problem, med at man heller ikke kan få forbindelse derhjemme, så har jeg lidt mistanke til at det skyldes bilens dårlige wifi (som også er diskuteret i andre tråde herinde), samt at man selv har dårlig wifi når man står i carporten (eller i mit tilfælde måske springer over på BlackVue DashCam wifi, når man er for tæt på bilen). Jeg har sat et accespoint op 2 meter fra bilen, og det har hjulpet. Men alt efter om bilen holder med snuden ind mod huset eller væk fra huset, kan jeg få problemer.
Wifi antennen er placeret i passager sidespejlet: http://www.teslaforum.dk/forum/topic/3960?page=1#post-62997
Så hvis jeg står ude ved bilen, slår jeg wifi fra på min mobil, og så virker det som regel, med mindre bilen har dårlig wifi forbindelse.
Men så skulle man kunne slukke for bilens wifi permanent (men desværre starter det op næste gang bilen startes, og spørger om man vil koble til et wifi punkt :-(
Forummets indlæg er redigeret af Gronhund Apr 21 '16
Lennart
Lennart Apr 21 '16
Gronhund: Jeg kender en del Mercedes mekanikere der kører hjem i biler som ikke er deres, så jeg forstår ikke hvorfor du skriver "så er den ikke længere"

Gronhund
Gronhund Apr 21 '16
@Lennart. Fair nok. Men jeg skriver "Så er den ikke længere", fordi det er det de gør, og fordi vi jo ikke kan forhindre dem i det.
Hvis jeg var mekaniker, ville jeg da også kraftigt overveje at slå det fra, for jeg skulle ikke ligge under en bil der pludselig begynder at dytte, eller kører, når man engang kan betjene "Summon" på afstand.
At det så nok indtil videre primært er Tesla service mekanikere der ved man kan gøre det er jo fint nok, for de har nok prøvet det antal Teslaer de skal.
Seppe
Seppe Apr 21 '16
Jeg afleverede min met et issue der involverede batteriet - jeg var ikke informeret om at den skulle have været afleveret med så lidt strøm så muligt på (den var på 70%) så de ringede og oplyste at de var nød til at køre noget strøm af den hvis de skulle nå det. Så vil mene de informere hvis de vil køre længere end alm test tur.

Linkmytesla optager ikke noget hvis mobile access er slået fra.

koden
koden Apr 21 '16
De slår det vel fra for at slippe for de emsige kunder der så bagefter vil spørge... hvorfor dit og hvorfor dat.

Så ja det giver god mening og ja det er nok lidt hysterisk :-)

Du kan jo efterfølgende tjekke antal kørte km og watt forbrug hvis du vil tjekke om den har kørt ræs.

Jevi
Jevi Apr 22 '16
Jeg hentede min bil på malerværkstedet lige inden de lukkede for Bededagsferie. Koblede remote access til igen. Bulen var væk og lakeringen ser fin ud, men bilen var temmelig støvet.

Det så ikke ud til at der var kørt råddent i den.

Men desværre virkede blinklyset i venstre baglygte ikke, opdagede jeg senere.

De har vel haft baglygten afmonteret og ikke sat den ordentlig sammen igen.

Er der en ekspert der læser dette og ved hvordan baglygtens stikforbindelser kan kontrolleres ville jeg gerne have lidt instruktion.

DeaconWP
DeaconWP Apr 22 '16
Jeg ved ikke, om baglygten er en selvstændig enhed, der får besked på, hvordan den skal lyse fra en CAN-bus.

Hvis det er kan en reset af bilen måske hjælpe, da alle enheder så bliver resat.

Måske den med de to hjul på rattet virker?

Kun et vildt gæt.  ;-)
runeh
runeh Apr 23 '16
Min 70D har været ved Tesla i denne uge, i Aarhus. De slog remote fra. De var ude på en køretur på 20 km. Forbruget har ligget omkring 270-300wh/km vil jeg estimere. 

De har korrigeret vind fra små trekantede vinduer og mislyde i rattet. Så køretur virker fornuftigt. Og de har formentlig været på motorvejen for at teste vind. Og om medarbejderen så har trykket speederen i bund et par gange overlever jeg nok :)

Comeback
Comeback Apr 23 '16
@runrh 270-300 er lavt så de har kørt flot, der er ikke noget, og som du selv siger skulle de teste støj her også under højre hastighed. I mit tilfælde fik jeg den tilbage med et gennemsnit på over 600wh/km i by kørsel over 10 km, og første undskyldning var det var koldt om natten +5 grader.
P85DK
P85DK Apr 23 '16
@Comeback - jeg havde nok bare sagt at jeg havde slået regen fra ;-)
lysmanden
lysmanden Apr 25 '16
Comeback : haha fik præcist samme forklaring. 5 kraftige accelerationer over 10 km. Det var ikke hos Tesla men et af deres værksteder de bruger eller brugte. Forklaringen var samtidig at den bruger meget strøm fra aircondition under opstart. 
Sider: « 1 2