Loading...
dk

Ild i Model S | Tesla Forum

120281
120281 Oct 3 '13

Har nogen af jer set denne ?

http://jalopnik.com/this-is-what-fiery-tesla-model-s-death-looks-like-1440143525

kajakaj
kajakaj Mar 28 '14

Beskyttelsesplade under bunden, for at forhindre skader og brand:

https://medium.com/p/544f35965a0d

rms
rms Mar 28 '14

""Starting with vehicle bodies manufactured as of March 6, all cars have been outfitted with a triple underbody shield. Tesla service will also retrofit the shields, free of charge, to existing cars upon request or as part of a normally scheduled service.""

Nice Elon! 

Kiefer
Kiefer Mar 28 '14

Spørgsmålet er hvad det gør ved vægten af bilen og dermed el-økonomien. Jeg kunne godt frygte at en sådan beskyttelse vil veje en del kilo som så efterfølgende vil gå ud over hvor langt vi kan køre på batteriet.

/Martin

Skytten
Skytten Mar 28 '14
Citat fra Kiefer

Spørgsmålet er hvad det gør ved vægten af bilen og dermed el-økonomien. Jeg kunne godt frygte at en sådan beskyttelse vil veje en del kilo som så efterfølgende vil gå ud over hvor langt vi kan køre på batteriet.

/Martin

The protective qualities of the underbody shields are substantial, but their effect on the overall structure of the vehicle is minimal. In total, the shields only have a 0.1 percent impact on range and don’t affect ride or handling. Wind tunnel testing shows no discernible change in drag or lift on the car. 

Forummets indlæg er redigeret af Skytten Mar 28 '14
Bluecoffee
Bluecoffee Mar 28 '14
Og efter dette: Version 6.0, der sætter kørehøjden ned igen. Eller sker det allerede med 5.9?
Kunne i øvrigt godt lide den med Teslaen, der kører ind i betonmur med 110 miles/timen, får flået hjulet af, lander i et træ og bryder i brand, hvorefter føreren går uskadt fra bilen. Bortset fra at vedkommende forhåbentlig aldrig får lov at køre bil igen, hvor finder man så en anden bil, der kan præstere den sikkerhed?
PBP
PBP Mar 28 '14

Det lyder som om at det vil være mest optimalt for Tesla at bytte batteripakken, sende de gamle til USA og bruge disse i deres batteri swap program.

kajakaj
kajakaj Mar 28 '14

Titanium og aluminium skriver de, så vægten er nok ikke noget problem. Jeg har spurgt TeslaDK service om eftermontering, men de har ikke hørt om det endnu, eller modtaget nogen retningslinier fra Tesla.

Kiefer
Kiefer Mar 28 '14

eller rettere, de har nok heller ikke modtaget reservedelen der skal monteres endnu. Der er sikkert små 30.000 Tesla ejere der nu vil kontakte deres nærmeste servicecenter for at få disse eftermonterede :-)

/Martin

Bluecoffee
Bluecoffee Mar 28 '14
For mit vedkommende haster det nu ikke mere, end det jager. Kan faktisk ikke huske, hvornår jeg sidst er kørt over en tabt generator på motorvejen.
Pedro
Pedro Mar 29 '14
Citat fra Bluecoffee For mit vedkommende haster det nu ikke mere, end det jager. Kan faktisk ikke huske, hvornår jeg sidst er kørt over en tabt generator på motorvejen.

Jo jo, men hvad med aftagelige tre-kuglers-træk og betonklodser!