Har nogen af jer set denne ?
http://jalopnik.com/this-is-what-fiery-tesla-model-s-death-looks-like-1440143525
Har nogen af jer set denne ?
http://jalopnik.com/this-is-what-fiery-tesla-model-s-death-looks-like-1440143525
""Starting with vehicle bodies manufactured as of March 6, all cars have been outfitted with a triple underbody shield. Tesla service will also retrofit the shields, free of charge, to existing cars upon request or as part of a normally scheduled service.""
Nice Elon!
Spørgsmålet er hvad det gør ved vægten af bilen og dermed el-økonomien. Jeg kunne godt frygte at en sådan beskyttelse vil veje en del kilo som så efterfølgende vil gå ud over hvor langt vi kan køre på batteriet.
/Martin
Spørgsmålet er hvad det gør ved vægten af bilen og dermed el-økonomien. Jeg kunne godt frygte at en sådan beskyttelse vil veje en del kilo som så efterfølgende vil gå ud over hvor langt vi kan køre på batteriet.
/Martin
The protective qualities of the underbody shields are substantial, but their effect on the overall structure of the vehicle is minimal. In total, the shields only have a 0.1 percent impact on range and don’t affect ride or handling. Wind tunnel testing shows no discernible change in drag or lift on the car.
Det lyder som om at det vil være mest optimalt for Tesla at bytte batteripakken, sende de gamle til USA og bruge disse i deres batteri swap program.
Titanium og aluminium skriver de, så vægten er nok ikke noget problem. Jeg har spurgt TeslaDK service om eftermontering, men de har ikke hørt om det endnu, eller modtaget nogen retningslinier fra Tesla.
eller rettere, de har nok heller ikke modtaget reservedelen der skal monteres endnu. Der er sikkert små 30.000 Tesla ejere der nu vil kontakte deres nærmeste servicecenter for at få disse eftermonterede :-)
/Martin
For mit vedkommende haster det nu ikke mere, end det jager. Kan faktisk ikke huske, hvornår jeg sidst er kørt over en tabt generator på motorvejen.
Jo jo, men hvad med aftagelige tre-kuglers-træk og betonklodser!