Loading...
dk

[Afsluttet]Hit and run - Brug for jeres hjælp til at finde nummerplade | Tesla Forum

Singh
Singh May 2 '16
Jep, ude i Ballerup - Lige ved UCC. Hjørnet mellem Ballerup Boulevard og Bybjergvej
Forummets indlæg er redigeret af Singh May 2 '16
RobertJ
RobertJ May 2 '16
Prøv at ring til Alm brand forsikring. det er hans selskab.

+evt kontakte politiet pga hit and run. Så kører sagen automatisk.

- R

Singh
Singh May 2 '16
Jeg har kontaktet politiet - Tager forbi Opel(farvekode) og Alm Brand imorgen.
MartinPedersen
MartinPedersen May 2 '16

Politiet har en App hvor du kan se om nummerpladerne er meldt stjålet.

Men det er vidst underordnet, for der er en pulje der dækker stjålne biler og plader.

Dog tvivler jeg på at bilen skulle være stjålet, selv om det selvfølgelig altid er en mulighed.

Husk at du på "hvor bor bilen" måske kan udelukke nogen af resultaterne fra nrpla.de

MartinPedersen
MartinPedersen May 2 '16

Her er app'en til Androit: https://play.google.com/store/apps/details?id=dk.politi.borgerapp&hl=da

Her til Iphone: https://itunes.apple.com/dk/app/politi/id805575005?l=da&mt=8

Og her til "Hvor bor bilen": http://hvorborbilen.dk/

Forummets indlæg er redigeret af MartinPedersen May 2 '16
Torben_E
Torben_E May 2 '16
2 ting...

1. Jeg kendte ikke "hvorborbilen" og troede ikke at man kunne finde adresserne på bilerne så nemt... og ja min er vist præcis i det område hvor jeg bor.

2. Hvis ellers analysen / gættet af nummerpladen er rigtig så bor den blå Open med skader på fronten i Skovlunde.. 5 min fra hvor skaden skete...

Torben_E

Forummets indlæg er redigeret af Torben_E May 2 '16
Raymond
Raymond May 2 '16
Jeg var ude på den første adresse i Hvidovre for at se om jeg kunne få et billede af fronten - Men så den "nye" nummerplade inden jeg ankom til adressen. Kan vi gøre noget ved Skovlunde?
P85DK
P85DK May 3 '16

Citat fra Nostromo hvordan får i den rigtige adresse via hvorborbilen?

Når jeg prøver får jeg det rigtige område men trykker jeg rutevejledning er adressen ret meget forkert. Så lille er Skovlunde jo heller ikke hvis nogen skal alle veje igennem :-)

Du ringer på servicetelefonen 114 og så er der en venlig dame som oplyser det :-)
Singh
Singh May 3 '16
Politiet har fået fat i bilen og føren og nu kører resten via forsikringen. - I får også lige et billede af skaden, som i kan se har det været noget af et slag. 

DeaconWP
DeaconWP May 3 '16
Hej Singh.

Det er rigtig glædeligt, at I er kommet så langt i sagen. Så har dine videoer alligevel vist sig gode nok.
Tillykke med resultatet. Også til dem der hjalp med at finde nummeret. ;-)

Jeg synes I skal kæmpe indædt for, at din hustru ikke har kørt over for rødt. Man ser jo tydeligt, at lyset først skifter til rødt, efter hun er blevet ramt af den anden bilist. Og der er jo tilbagetrukket stoplinje, så den havde hun for længst overskredet, inden lyset skiftede til rødt.
Og man ser jo også tydeligt på videoen fra front kameraet, at han kører ud i krydset længe allerede længe inden det skifter fra grønt til gult for din hustru.

Ud fra bilens bevægelser på de to videoer kan man også se, at der skiftes fra gult til rødt fra begge sider på samme tidspunkt. Jeg mener så absolut ikke, at I skal vedkende hverken skyld eller at have kørt over for rødt. I har beviserne på, at det er modparten der kører ud for rødt.
P85DK
P85DK May 3 '16
Ser ud som om I er sluppet meget 'billigt' med kun skade på venstre fordør. Så den skal bare skiftets og der er ikke noget som skal limes, så I bør have den hurtigt tilbage
DavidS90D
DavidS90D May 3 '16
Imponerende flot aktivitet fra medlemmerne her på teslaforum for at hjælpe med sagen.

Men hvilke informationer gjorde det muligt at finde frem til ejeren?

Eller fik føreren så dårlig samvittighed at han selv valgte at ringe for at melde uheldet? 

runeh
runeh May 3 '16
Ja vildt det sådan lykkedes at finde personen så hurtigt! Og den fordør ligner jo næsten en sodavandsdåse der er blevet hamret på med en skruetrækker. Skræller helt op. 
koden
koden May 3 '16
Jeg gad også gerne vide hvordan i fandt Adr. På ejeren af bilen. Kan ikke lige se at hvorborbilen oplyser det ?

Eller at det er en tidligere politibil og ikke bare en import bil.

Synes bare den viser samme oplysninger som alle andre lignende bilinfo sider
Forummets indlæg er redigeret af koden May 3 '16
Singh
Singh May 3 '16
Politiet fandt adressen ud fra nummerpladen. 
BrianG
BrianG May 4 '16
Jeg bliver nød til at dele min oplevelse her, selvom det er off-topic... Fik i morges monteret Blackvue kamera efter en pludselig indskydelse i weekenden. Kørte derefter hele dagen rundt på sjælland, og tænkte flere gange ved mig selv, hvad skal jeg egentlig bruge det der kamera til, var det lidt for impulsivt..... Allerede kl. 17 i dag fik en anden glæde af min installation. Jeg holdt for rødt i et vejkryds, og pludselig kommer der en cyklist flyvende forbi bilens front - lettere chokkeret springer jeg ud af bilen og hjælper den stakkels mand, som er blevet overset af en venstresvingende bilist. Jeg vil tro cyklisten har kørt 30 km/t da han bliver påkørt af bilen med moderat fart.... I den følgende ordveksling mellem de implicerede parter, indikerede bilisten at cyklisten cyklede ligeud, over for gul/rødt, og at skyldsspørgsmålet således kunne plantes til dels på cyklisten selv. Da jeg fortalte at jeg havde overværet hele forløbet og i øvrigt havde det på film, blev tonen anderledes. Nu venter jeg blot på at cyklisten henvender sig for at få film-striben tilsendt. Summa summarum.... 10 timer efter installation kunne jeg konstatere, at det var en god investering, som foruden formålet fra denne tråd (finde en bilist der stikker af), også kan hjælpe vildfremmede cyklister.
PS cyklisten fik hul på sine knæ, smadret sin cykel, men slap ellers for helt alvorlige skader..... Tak til de som har talt positivt om dashcams :-)

BrianG
Klaus_
Klaus_ May 4 '16
@BrianG, husk at tage en kopi af sekvensen, så den ikke kun ligger på hukommelseskortet, hvor den (sikkert indenfor et par dage) vil blive overskrevet med nye optagelser.  Bare FYI i tilfælde du ikke ved det :)
koden
koden May 4 '16
Ja det er klart.
Så vi er enige om at ingen herinde kender vedkommendes adresse?

Eller har policen talt over sig eller evt. Forsikringsselskab?
Eller har jeg bare misforstået indlæg om at nogen kendte vedkommendes adresse?
Singh
Singh May 4 '16
@Koden: Du har misforstået. Korrekt, ingen kender adressen. 
P85DK
P85DK May 4 '16

...

Forummets indlæg er redigeret af P85DK May 24 '16
Sider: « 1 2 3 »