Loading...
dk

Global Forsikring har fået ny leverandør | Tesla Forum

KasperD
KasperD May 11 '16
Hej alle. 

Har netop modtaget en skrivelse hvori Global forklarer at de får ny leverandør som nu er Gefion Insurance og ikke Codan som det tidligere er blevet nævnt. Det bevirker så at min præmie stiger fra 6.500 kr. til 7.500 kr. 

Havde ellers forstået at Codan skulle være ny leverandør til samme pris. 

Andre der har modtaget lignende?

Mvh Kasper
Talbro
Talbro May 11 '16
Jeg har modtaget en e-mail med samme information. Dog havde jeg forinden en pris på DKK 6.000, og stiger således lidt mere da prisen fremover også vil blive DKK 7.500.

Secondtoflying
Secondtoflying May 11 '16
@KasperD: Samme her.
lars67
lars67 May 11 '16
Og ditto her..
Ikke at beløbet vælter mig af pinden, blot et irritationsmoment.
Måske vi skulle teame up og samle 100 tesla ejere her, og tilbyde os til et forsikringsselskab. De ville nok blive interesseret i 100 biler, og os lidt bargaining power til en herlig pris.
Kiefer
Kiefer May 11 '16
Samme her, jeg går ud fra det betyder vi til december, endnu en gang, skal lave manøvren med at ringe rundt og høre om priser på forsikringer...

/Martin

KasperD
KasperD May 11 '16
Nu er jeg selv ansat indenfor forsikring, dog indenfor erhverv men jeg tænker at det giver god mening at samle os i samme selskab. Jeg har et lille selskab i baghånden som gav mig et tilbud på 7.500 kr. tilbage i Januar. Mon ikke at de kunne være interesseret i at få en ordentlig bunke biler ind. De større selskaber har en helt klar berøringsangst med det da skadesomkostningerne har vist sig at være højere end først kalkuleret. Jeg tager dog gerne fat i selskabet og hører om de er interesseret - hvis det selvfølgelig har interesse. 
ODE90D
ODE90D May 11 '16
Jeg fik også en mail fra Global i dag, men for mit vedkommende fastholdes præmie og vilkår. Det er dog også en højere præmie end den i nævner, da min kostede mere end de 750.000 som var grænsen for at kunne få den laveste præmie
Forummets indlæg er redigeret af ODE90D May 11 '16
PeterE
PeterE May 12 '16
@KasperD, initiativet er godt og jeg prøvet det selv for ca et år siden - uden nogen form for held. Selvom vi var en del herinde fra. Der var ingen interesse hos de ca 10 selskaber jeg fik svar fra.
P85DK
P85DK May 12 '16
Jeg tror nøglen er at få fat i et par driftige assurandører som har en direkte fordel af de mange kunder (bonus). Se bare hvordan Allan fra Købstædernes lå og fiskede policer for et lille år siden.

Eventuelt gå sammen med elbils foreningen eller lignende.

Jeg blev for nogle år siden medlem af Dansk Camping Forbund udelukkende fordi det sparede mig ganske mange tusind kroner. Fandt senere ud af at der var en ganske høj medlemsprocent i nabolaget, da den samme assurandør havde været hele vejen rundt. Ingen ejede en campingvogn eller havde nogensinde være på campingferie :-)
Forummets indlæg er redigeret af P85DK May 12 '16
Mindtech
Mindtech May 12 '16
Samme information her, lyder godt med en samlet indsats
Thor
Thor May 12 '16
Samme information. Det er en standard mail, men min tidligere præmie lød på 5.500kr, eller 6.000kr. Så den pris de skriver passer ikke, og jeg overvejer gøre dem opmærksom på det. Men det vil der nok ikke komme noget ud af. Vejhjælp koster 500kr, og det kunne jeg godt finde på, da jeg regner med køre til Paris og en anden tur hjem.

Hvis nogen tager initiativ til en løsning, så er jeg selvfølgelig også interesseret. :)

oledole
oledole May 12 '16
Er Globals vejhjælp bedre eller anderledes end Teslas?
Thor
Thor May 12 '16
Sælger Tesla decideret vejhjælp? Teslas koster X antal kr ligeså snart man er X km væk fra et servicecenter. Det er også muligt man har en gang gratis, det mener jeg at have hørt.

Jeg håber andre kan give et mere kvalificeret svar. :)

oledole
oledole May 13 '16
Hvad er Roadservice ellers?
Twinauto
Twinauto May 13 '16
Beklager, men I er ikke helt realistiske, en præmie oå 7-8.000 for en Tesla er billigt ( nej, jeg er ikke ansat hos Global, men ved noget om forsikring)

En Tesla er møg dyr at reparere, da meget er alu og samtidig bevirker de mange hk, at nogen kører over evne. Jeg fik et par ridser på kofangeren, det måtte "en god samarbejdspartner" med Tesla ikke lige airbrushe, næh - kofangeren af og total omlakeres (krav fra Tesla), pris 7.000. Nu valgte jeg dog et scratch sæt til 200 kr og polerede ridser væk selv. Det fortæller dig noget om omk. Ved skader

Selv en lille skade på hjørnet af bilen vil formentlig koste 40.000+ For selskabet, for ikke at tale om ansvar/ulykke hvis nogen dør.

Vores bestand i DK er for lille til at en gruppe bliver rigtig interessant målt i forhold til risiko. Der vil jo max komme 1500-2000 med, og det er nok optimistisk. Når man så tænker på, at der er min. 3-4 led, som skal tjene penge på forsikringen, så skal der ikke gå meget galt i regnestykket, før vi ser langt højere præmier.

Så længe vi ksn nøjes med en prlig præmie på 6-7.000 skal vi vist være glade.
HJJ
HJJ May 14 '16
Enig
mbmahs
mbmahs Feb 15 '17
Den hedder så 9000,- nu :) Bare til info - jeg blev selv snydt (Af deres egen telefondame endda) :)