Loading...
dk

Flat fee opladning via Clever - den nye mobil krig? | Tesla Forum

webercarbmann
webercarbmann Sep 11 '16
Citat fra KimT

E-on's tilbud - ser sku godt ud : https://www.eon.dk/all-inclusive

Hej Kim. Tak for tip. Det ser faktisk interessant ud. Vi bruger ca 10.000 kwh om året til bilen til 1.6/kwh. Det giver 1333/mdr, så 579,- er halv pris.   

Mon tilbudet også glæder hvis man har reduceret elpris pga. elvarme? 

Må man have mere end en elbil på ordningen? 

Vh Peter

Forummets indlæg er redigeret af webercarbmann Sep 11 '16
KimT
KimT Sep 11 '16

Det gælder en bil. Det bliver vist officielt annonceret i morgen. E-on har en stand her i Silkeborg i dag

P85DK
P85DK Sep 11 '16

Ja, det ser interessant ud hvis de gerne gør det for Tesla ejere

Så du kan være strømforsynet til en bil der kører 0-100 km/t på omkring de 3 sekunder for skallede 7.000 DKK/året - det er altså helt ok :-)

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Sep 11 '16
CC
CC Sep 11 '16

Interessant med tilbud fra E-ON at bruge et CEE stik som jo kan bruges til meget andet hvis man tager lade box fra.

Og den ene kr. i refusion der måske stopper den 31/12 2016 hvad så derefter? (samme spørgsmål til Clever)

CC

KimT
KimT Sep 11 '16

Boksen med måler tilsluttes via cee, men udtaget på boksen er tilpasset den bil man har - type1, type2 osv. 

KbhP90DL
KbhP90DL Sep 12 '16

Wow, fantastisk tilbud fra Eon. Bor i Kbh og lader udelukkende på Eon og Clever standere, så dette vil klart være noget jeg skal have. Tak for tippet!

PeterE
PeterE Sep 12 '16

Tjah, ja - der er vist en form for kundekrig (ikke priskrig) igang, jeg mødte også Eon i Silkeborg og deres all incl tilbud lyder rasende interessant og jeg kan personligt spare 5-6000 om året med de nuværende el-priser. Bindingsperioden er 6 måneder, og derved ok hvis I spørger mig. 

SuneH
SuneH Sep 12 '16

Har netop sendt følgende mail til E.On:

"Jeg har med interesse læst om jeres all inclusive tilbud.
Der står, at der refunderes 1,10 + 1,18 kr pr. kWh som trækkes igennem ladeboksen.

De 1,1 kr/kWh, er det den refusion, som udløber 31. december? Eller hvorfor opgiver I det som to forskellige beløb?
Hvis jeg skal med på sådan en ordning, skal jeg vide, at det I refunderer, ikke halveres efter 31. december.

Mvh Sune Hermit"

Så må vi se hvad de svarer.

KimT
KimT Sep 12 '16

Der står lidt i deres betingelser, men jeg sendte også en mail i går og fik følgende svar :

Tak for din mail.

Hvis ikke ordningen fortsætter, vil produktet bliver erstattet af et andet. Man vil som kunde blive informeret af E.ON i tilfælde af at produktet ikke længere vil kunne være muligt at udbyde og så vil man samtidig blive tilbudt et andet produkt. Hvordan et alternativt produkt vil se ud, kan vi endnu ikke svare på.

https:///...y_september_2016.pdf

3.7. Såfremt afgiftsrefusionen fra Skat ændres eller bortfalder, eller af andre grunde, forbeholder E.ON sig retten til at ændre ”listeprisen” for kundens produkt eller helt at opsige aftalen. Denne ændring varsles i rimelig tid efter omstændigheder, så der er mulighed for at skifte til et andet produkt i samråd med E.ONs kundecenter, eller at kunden kan opsige abonnementet med virkning fra tidspunktet for afgiftsrefusionens bortfald og i øvrigt inden for gældende bindingsperiode. 

Forummets indlæg er redigeret af KimT Sep 12 '16
P85DK
P85DK Sep 12 '16

Nogen der ved om deres ladeboks til hjemme kan klare 22 kW eller er den kun 11 kW?

DeaconWP
DeaconWP Sep 12 '16
Deres hjemmeside skriver, at boksen skal tilsluttes 16/32 amperes CEE.
Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Sep 12 '16
P85DK
P85DK Sep 12 '16

ja, men det fortæller desværre bare ikke om den kan spytte 22 kW ud. Det kan jo godt være at de bare sætter den på en 32a med en adapter og kører 3x16 :-)

håber den kan 22 kW, så kunne jeg godt finde på det

KimT
KimT Sep 12 '16

Under deres H2 lader ( https://www.eon.dk/...ser/home-charge.html ) står der : 

• Effekt: 11/22 kW
P85DK
P85DK Sep 12 '16

ok - med KimT som garant har jeg nu bestilt, så må vi se hvad der kommer. Regner med at det hurtigt kan tjene sig hjem i løbet af vinteren, når bilen skal stå varm og klar når man kommer ud om morgenen :-)

KimT
KimT Sep 12 '16

Hov hov - don't kill the messenger ;-)

Men det burde deres kundeservice da hurtig kunne svare på.

Men jeg regner også som dig med at det hurtigt kan tjenes ind til vinter hvor bilen kan få lidt ekstra varme

PeterE
PeterE Sep 12 '16

Så bestiller jeg også - med KimT som garant :)

P85DK
P85DK Sep 12 '16

Jamen jeg regner jo med at du har ret Kim, så ... :-)

En ting jeg har lagt mærke til er den forholdsvise store forskel på hvor mange kW du putter i bilen og og hvor mange af dem der rent faktisk går til kørte kilometre (wh/km) der er et pænt tab hele vejen igennem. Både fra ladeboks til batteri, men også i vampire drain og så selvfølgelig varme/aircon etc.

ODE90D
ODE90D Sep 12 '16

Er der nogen af jer, som har fået bekræftet at refusionen for elforbruget til ladning af bilen på hjemadressen kan overstige prisen på abonnementet?  

gronkjaer
gronkjaer Sep 12 '16

Så er der også bestilt herfra... Kan ikke se andet end det vil være en kæmpe fordel, for os der bor i Vestjylland :-)

PeterE
PeterE Sep 12 '16

Det er vist en fordel for alle som har et forbrug på over 579,- kroner om måneden, og det er vist mange. Som sagt, det er en kundekrig og ikke nødvendigvis en priskrig :) 

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »