Loading...
dk

hvilke funktioner har i på ønskelisten? | Tesla Forum

jhyldgaard
jhyldgaard Jun 3 '16
Jeg tænkte om ikke det kunne være sjovt at starte en tråd omkring hvis funktioner i mangler. Min tanke er at det skal være noget som kan laves med den nuværende hardware. Så det udelukkende er et spørgsmål om opdateringer i softwaren.

Jeg vil genre begynde med følgende to ønsker.

1) Automatisk luk af Panoramatag hvis regnsensor i forruden registrere regn, evt kombineret med st den registreret at der ikke sidder nogen på førersædet.

2) At den automatisk slukker for sædevarme i passagersædet, når den registere at der ikke sidder nogen.

Hvad har i af gode ideer?

KimT
KimT Jun 3 '16

Som det vist har været skrevet mange gange før så skulle de koncentrere sig om at få nuværende funktioner til at virke, herunder navigation med "via-punkter" og andre ting man kender fra sin billige GPS, og få opdateret browser, istedet for at spille tid på ting som summon m.m.

Kristian70k
Kristian70k Jun 3 '16

KimT det er vist en opfattelse af hvad folk synes er vigtigt.. de ting du nævner kunne jeg ikke være mere uinteresseret i.. men synes det er fedt med Summon og autopark og selvkørende bil... kan sku selv finde vej.. og browseren er kun til fartkontrol.nu.. :) men er enig i at via punkter kunne være en god funktion.. men ser det ikke som en mangel.. den har aldrig været der..

Thor
Thor Jun 3 '16

En GPS som rent faktisk virker.

Det er mig uforståeligt, at de nedprioritere en så vital del af bilen. Vi har en kæmpe skærm, og alle muligheder for et rigtig lækkert navigationsystem - og så fejler det noget så grumt.

Ellers, åbn / luk vinduer - enten på app eller via "nøglen". Den funktion bruger jeg en del på firmabilen - en Seat Leon fra 2008. 

Men det med soltaget selv lukker, kunne være en ret sjov funktion. :)

Det samme med sædevarmen, det ville kun være en bonus. :)

ODE90D
ODE90D Jun 3 '16

1. Advarsel hvis AP er de-aktiveret og der ikke er hænder på rattet i x sekunder. Det ville afhjælpe problemet med dem som tror AP err aktiv, og derfor er uopmærksomme

2. Charge Scheduling, der tager udgangspunkt i hvornår bilen skal være klar til brug så man ikke selv skal regne

3. En hurtigere/bedre browser

4. En "ordentlig" GPS med via punkter

5. Mulighed for at opdele skærmen i 1- 4 felter, og ikke kun 2 som i dag, og derved få plads til mere. Eksempelvis behøver musik jo ikke fylde så meget

6. En "App-Store" til Tesla Apps som er integreret, hvor man kan tilkøbe apps - ikke via browseren

 

P85DK
P85DK Jun 3 '16

1: Selvfølgelig et navigationssystem der virker og har funktioner som de mest simple navigationsanlæg til få hundrede kroner.

2: Nøglegenkendelse, så førersædet automatisk indstiller sig til gemte position for den nøgle når man åbner døren.

3: Gemte positioner for passagersædet.

4: P model specifikke apps, som der findes i mange andre performance biler

Nelarsen
Nelarsen Jun 3 '16

Her er et forslag. For at undgå at lave mange forskellige Apps til Tesla - så kunne man lave en App til Android og til Apple som kunne linke din telefons skærm og inputdevices til Tesla skærmen. Således vil man kunne kopiere/vise sin telefons app direkte på Tesla skærmen og modtage inputs fra Tesla skærmen til telefonen.

Mindtech
Mindtech Jun 3 '16

AP virker fint, men jeg synes at den placere bilen for langt til venstre på vejbanen, derfor kunne jeg godt tænke mig at der var en offset justerings mulighed.

Men ellers en forbedret navigation og hurtigere browser, med YouTube funktion den behøvede jo kun at være aktiv når man hold ved en SuC

Mindtech
Mindtech Jun 3 '16

Ja en Google Cast funktion

Erik45
Erik45 Jun 3 '16

Jeg synes alle forslag lyder fornuftige og de fleste ting er overkommelige (tror jeg) et par ting

som jeg godt kunne tænke mig er mulighed for at tænde baglysene permanent og mulighed

for at regulerer hvor lang tid lygterne skal være tændt efter at bilen forlades.

SuneH
SuneH Jun 3 '16

Always Connected bør være slået til permanent, og hvis man slår den fra skal det kræve indtastning af PIN-kode. Derved kan bilen spores hvis den stjæles, da tyvene ikke kender PIN-koden.

Mulighed for at tilkøbe AP via MyTesla for fx en dag eller en uge hvis man ved man skal på langtur, men ikke har brug for den til daglig.

Mulighed for selv at vælge hvor længe bilen er om at låse/folde spejle ind når man går fra den. Jeg synes personligt det tager lidt for lang tid, fx når jeg skal handle, der er jeg ret langt væk fra bilen før den lukker. Der ville jeg gerne ned på 5 sek og ikke de 20-30(?) sek det er i dag.

 

Twinauto
Twinauto Jun 3 '16
Rat/sæde kører op/ud når man sætter i P og tilbage på plads når man kommer retur når dør åbnes og man sætter sig på sædet.

janlanxe
janlanxe Jun 3 '16

Hastighedsafhængig lydstyrke på audio'en

jhyldgaard
jhyldgaard Jun 4 '16
Fedt med alle de gode ideer. Meget kunne laves hvis Teslas API åbnede op for adgang til mange at bilen sensorer. Så kunne man selv udvikle Apps eller html5 med mange af disse funktioner.
CanEl
CanEl Jun 4 '16


 

Citat fra Twinauto Rat/sæde kører op/ud når man sætter i P og tilbage på plads når man kommer retur når dør åbnes og man sætter sig på sædet.

 

denne funktion kan du selv lave (næsten). 

vi bruger det i vores, ved at oprette en profil der hedder "stig ud".

det kræver at du skifter profil når du parkerer, men så er det let at komme ind og ud.

så vælger du selvfølgelig også profil når du skal køre. 

det fungerer fint når vi er 2 brugere, og derfor tit skal vælge profil alligevel.

så hvis nogle kan programere et automatisk profilskift ved parkering, er den helt hjemme!

Forummets indlæg er redigeret af CanEl Jun 4 '16
fmm1000
fmm1000 Jun 4 '16
Bllinklyslyden justeres op på motorvej.
I vores bil kan man ikke hører den på motorvej.
Johannelund
Johannelund Jun 4 '16
1. En gps med via funktion og mulighed for at vælge kortest, hurtigst, som alle andre billige gps.
2. Auto hastighed via % vis tillæg og ikke km.
3. Opladning hvor man kan angive sluttid og ikke starttid.
keh
keh Jun 4 '16
At kunne deaktivere autopilot uden at fartpilot også deaktiveres. Ryk i rattet burde ikke være eneste mulighed.
Nelarsen
Nelarsen Jun 4 '16

Disable wifi. Mange signaler er for dårlige eller kodet

oledole
oledole Jun 5 '16
At vejbaneskift kan aktiveres ved kort blink med blinklyset, så man ikke skal have fat i blinklyset to gange.
Sider: 1 2 3 4 »