Jeg har fået det samme fikset, dog kun med enkeltlader. Jeg stod i samme situation, ingen ændring efter nye kabler. Fat i Tesla hvor jeg foreslog de havde glemt at ændre i opsætningen, dette mente de var usandsynligt, men ikke desto mindre viste et besøg hos Tesla at der manglede et flueben. Hvis du lader være med at komme midt i frokosten som jeg gjorde, så tager det kun 5 minutter, ellers tager det resten af frokosten + 5 minutter!
Jamen glædeligt hvis de kun skal sætte et flueben i en konfiguration el.lign. Jeg skal ind til normal service d. 5 August og har bedt om at få opdateret kablerne, og vil nu også sikre mig fluebenet!
Brian > Havde det på samme måde. Da de havde sat fluebenet kunne de i det mindste have beklaget, det gjorde de ikke engang, de tog det som en selvfølge at jeg ville bruge en halv time hos dem sammen med min familie på noget de sagde tog 2 minutter.
Martin > De sagde at de havde forsøgt at koble på bilen, men at de ikke kunne se om indstillingen var som den skulle være. Det skal så også siges at det krævede at der blev tilsluttet en computer, det kunne ikke gøres via skærmen.
Derudover fik jeg i første omgang at vide at der skulle helt ny version software på, det viste sig ikke at være tilfældet. Det er ikke alle på Amager der er lige godt informeret, men det afholder dem generelt ikke fra at give et svar!
Så har min fået fixet 32A ladning og er klar til den store køretur. Så lige en CHaDeMo adapter hos Tesla, men fik ikke lov til lige at låne den med på tur, øv....;-)
Yes, men kun til intern test - så jeg kunne desværre ikke få lov til at låne den til min Frankrig/Englandstur imorgen..;-(
De forventer snart EU godkendelse.
Hookmaker: Pics, or it did not happen ;-)
/Martin
haha, bilen har en amerikansk ladeport, godt forsøgt ;)
men elegant er det med den tunge og enorme sammenkobling ... synes CDM efterhånden forekommer forældet..
Kan man forbinde et 32A rødt-HAN CEE (det store) med et 16A rødt-HUN CEE (det lille) og koble det medfølgende mobil-kabel til? Uden ladeboks? og blot trække 16A ud af koblingen?
Findes der evt. en sådan adapter til salg et eller andet sted?
Jeg er nogle gange stødt på det store røde CEE stik, og ville være fint tilfreds med blot at kunne tilkoble og trække 16A.
/Jess
Ja du kan godt trække 16A ud af et 32A stik, men du skal have en sikring imellem til de 16A. Der findes færdige adaptere med et 32A hanstik, en sikringsboks og et 16A hunstik, hvor den medfølgende Tesla ladeboks kan tilsluttes. Måske Harald Nyborg har det og ellers kan stumperne købes der.
@JF: Ja du kan godt lave dig en 32A -> 16A adapter og sætte den medfølgende lader til, du kan købe en færdig adapter flere steder eller du kan købe delene i Harald Nyborg og lave det selv til en rimelig billig penge. Du skal blot koble L1, L2, L3 same fase og jord lige over i stikket.
Jeg lavede mig et, men har aldrig brugt det.
/Martin
PeterJ: Hvorfor vil du have en sikring i mellen, mobilladeren kan jo ikke trække mere end de 16A?
/Martin
@Kiefer, Det er en rigtig god idé, at forsikre et 16A kabel med en 16A sikring. Man ved aldrig hvor mange forlængerkabler, der kommer imellem f.eks.