Loading...
dk

Antal KWh pr % på displayet | Tesla Forum

KimT
KimT Jun 26 '16

Der er ingen grund til at tage Århus på vejen hjem. Middelfart nok lettere. Og så kan du afgører - når du passere Vejle - om du vil satse på Rødekro eller tage Middelfart for en sikkerheds skyld.

Kiefer
Kiefer Jun 26 '16

Jeg ville aldrig satse på Århus SuC som opladningssted op igennem E45. Dels ligger det for langt fra motorvejen, men dels bliver det brugt for meget af lokale der bruger dem som hjemmeladestationer. Så der er næsten altid optaget, med mindre man kommer meget meget tidligt eller sent aften.

Sidst vi var derude var en formiddag omkring klokken 10, her var alle 6 pladser optagede, og Tesla svarede nej på spørgsmålet om nogen af bilerne var deres...

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Jun 26 '16
tintin
tintin Jun 26 '16

Selvfølgelig!!! Middelfart som nødløsning. Jeg er ikke så vandt til at tænke strategisk her i DK. Jeg kører 140 km. om dagen men lader altid hjemme. Har dog gjort turen til Milano, fire stop ned og fire stop hjem a piece of cake så jeg burde klare turen til Herning. Tak for de gode input

MicTheCat
MicTheCat Jun 26 '16
En 85 kan nemt nå 400 km. Det har vi gjort flere gange. Men man skal køre fornuftigt. Dvs ikke hurtigere end de danske fartgrænser. Ha en god koncert ;-)
tintin
tintin Jun 26 '16

Tak MicTheCat. Melder tilbage om både koncerten og turen. Den ene af med passagerene er et rigtigt petrolhead så det vil være lidt fedt hvis jeg bare kører turen uden opladning undervejs og selvfølgelig vil jeg have stenansigt på som om at det er da noget man gør uden sved på panden

Kiefer
Kiefer Jun 26 '16

At nå 400km på en opladning ville jeg ikke kalde nemt. Det kommer meget and på kørselsmønster, hastigheder samt vind og vejr.

Vi plejer at sige, 350km kan du nemt opnå i en S85. og så plejer vi at ligge på ca. 220-250wh/km ved 135km/t

/Martin

tintin
tintin Jun 26 '16

Planlægger at ligge i indersporet på motorvejen og så autopiloten på og følge trafikken. 

SuneH
SuneH Jun 26 '16
Kørte fra Jyllinge v. Roskilde til Kullen i dag via Helsingør-Helsingborg. Ladede bilen (70R) til 85% i går. Her til morgen fik jeg kolde fødder og skyndte mig at lade mens vi pakkede. Ved afgang sagde den 91%.
Afstanden var 102 km, med flere stop undervejs, lang pause midt på dagen, indkøb i Höganäs, restaurantbesøg i Helsingborg.
Ialt kørt 204 km med aircon på meget af tiden og 4 personer m. udstyr i bilen.
Da vi kom hjem, stod den med 40% tilbage, dvs jeg har kørt 204 km på 51% i en 70'er. Det er jo en range på 400 km i en 70'er.
Fandme godt tilfreds med den bil.
Michael72
Michael72 Jun 26 '16

Det samme med min 70'er!

DeaconWP
DeaconWP Jun 26 '16

Hvis det ikke var for det der "petrolhead" kunne du jo rimeligt nemt bare tanke på motorvejstankstationen lige syd for Kolding.

Det er jo en stor fordel, da du så ikke skal køre nogen som helst omvej.

Og så snart du har nok til at nå til Rødekro, kan du tanke mere der.

Men så skal man jo også betale lidt for det....

Men hvad koster dæk og almindelig værditab på en kilometer, i forhold til den smule du skal bruge på en rigtig tankstation, for at nå til Rødekro.? Og uanset hvor langsomt du skal lade på den tankstation, så er det vældig meget hurtigere, end nogen af de omveje der overvejes.

tintin
tintin Jun 26 '16

DeaconWP jeg har aldrig prøvet at sutte strøm på andet end Teslastander. Er det E-on eller Clever og kan man betale med Visa? Synes det er middelalder ligende tilstande der hersker på de alternative el-standere der findes rundt omkring og endda i stort tal. 

SuneH. Jeg vil aldrig tiltro mig selv dine evner til at få uendelige rækkevidde ud af tørstofbatterier 

DeaconWP
DeaconWP Jun 27 '16

Tja tintin, jeg står i samme situation som dig, så det ved jeg ikke.

SuneH
SuneH Jun 27 '16
Citat fra tintin   

SuneH. Jeg vil aldrig tiltro mig selv dine evner til at få uendelige rækkevidde ud af tørstofbatterier 

Tintin: Det hjælper rigtig meget, at det er landevejskørsel. På den tur jeg nævner, var der kun 100 km/t på ca. 10-15 km hver vej. Resten var 80-85 km/t eller derunder.

Mht den tur du planlægger: Kør hjemmefra med 100% og tag landevejen mod Herning. Når du skal hjem, sætter du navigationen til din hjemadresse. Hvis det ser ud til at du ikke kan nå det, kører du bare indenom Rødekro SuC på vejen. Easy. 

Kiefer
Kiefer Jun 27 '16

Husk man kan få et gratis Clever kort hvor en opladning så koster 5,5kr/kWh. Vi har et liggende i bilen til "just in case" brugt en enkelt gang, men det var mens vi havde leaset en evalia fra Nissan ;-)

Så betaler man bare via betalingsservice når den har været brugt. Og man skal ikke tænke på at bruge kreditkort eller andet.

/Martin

tintin
tintin Jun 27 '16

tak for de mange tilbagemeldinger, det er pragtfuldt med sådan et forum. Nu bliver det hele desværre ikke til noget. Petroleums hovedet har ikke nerver til at vi gør forsøget så han beder så mindeligt om at vi kører i han 6 cyl. ICE. 

tintin
tintin Jun 28 '16

Lige en opdatering. Er lige kommet retur fra en kanon koncert med en fjerdel Beatles i Boxen Herning. Kørte i en ICE bil pga range anxiety hos en med  passager. Hvad ser jeg så lige ud for hovedindgangen? 10 til 12 Tesla'er på rad og række alle tilkoblet el-stik. Der i blandt en model X. Den er godt nok stor. 

Havde jeg vist om denne mulighed havde jeg insisteret på at køre Tesla, VIP pladser og opladning, det bliver ikke bedre. Vil kontakte Boxen i morgen og høre nærmere om hvordan man skal forholder sig

dammik
dammik Jun 28 '16

Tintin: jeg holdt foran Boxen igår og har ladet et par gange tidligere de sidste par år. Du kører blot til VIP indgangen og så bliver du vinket videre til ladeplads da de kender Tesla ☺ Efter koncert så retur 200 km til Sønderborg med fyldt batteri.

tintin
tintin Jun 28 '16

dammik.  tak for info. Jeg vil være mere tilbøjelig til at tage til arrangementer i Boxen fremover. 

Sider: « 1 2