Loading...
dk

Fejl og mangler på Jeres Model X | Tesla Forum

Kiefer
Kiefer Jun 24 '16

Hej.

Vi kan jo lige så godt få en tråd igang med en liste over hvad vi oplever af fejl og mangler på bilen efter udlevering.

Vi har allerede fået den første, og det inden vi har fået bilen udleveret. Tesla har ringet, det ene dørhåndtag virker ikke, så de kan ikke udlevere bilen her klokken 10. For at være helt ærlig, så tror jeg det var heldigt for Tesla at det var min hustru de ringede til og ikke mig, hun er vist noget mere overbærende end jeg er. De har haft bilen stående i en uge derude...

/Martin

ikiefer
ikiefer Jun 24 '16

Hej

Det er 706 dage siden jeg bestilte bilen. Jeg har glædet mig som et lille barn til at få den udleveret, hvilket jeg roligt kan sige, for jeg er sikker på, at jeg glæder mig lige så meget til bilen, som mine to piger jeg afleverede i børnehave for kort tid siden (Morten ringede mens jeg var i børnehaven). De er overbeviste om at jeg kommer til sommerfest først på eftermiddagen i en ny bil med smarte døre, spejle på sæderne og kopholder til drikkedunken.

Tesla får ikke ros for det her. Og så vil de ikke engang låne os den hvide X de har stående i udstillingen.

Nu tager jeg op og ser på min bil og giver dem en lille ekstra skider og dårlig samvittighed, så må vi se, om reservedelen når at komme fra USA inden deadline for indregistrering af bilen...

Venlig hilsen
Ida

P85DK
P85DK Jun 24 '16

Bed om at få den udleveret med det defekte håndtag og så få booket en tid med det samme til at få det lavet. Det er jo komplet idiotisk at den skal stå hos dem weekenden over og hvem ved hvor mange dage mere.

Hvis det ikke er en sikkerhedsrisiko, så kræv bilen udleveret

Kiefer
Kiefer Jun 24 '16

Det er desværre håndtaget i førerdøren der ikke virker. De vil så udlevere bilen på et fejeblad i aften.

Men her er så billedet af vores nye Tesla Model X indtil videre, billedet siger vist det hele. det da da godt nok en 90D...

/Martin

P85DK
P85DK Jun 24 '16

Kan de ikke tage håndtaget fra deres demomodel og så kan den stå og se flot ud i udstillingen indtil de får delen hjem?

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Jun 24 '16
Kiefer
Kiefer Jun 24 '16

Jeg tror også det er de er i gang med...

/Martin

Dieselosaurus
Dieselosaurus Jun 24 '16

Argh! Jeg føler med jer... Ikke just imponerende.

NOELON
NOELON Jun 24 '16

Hold da kæft, hvor amatøragtigt! Det er vist den kunderelaterede nerve der mangler. 7 dage!! Mein Gott!

Kiefer
Kiefer Jun 24 '16

Enig. Nu har vi så endelig fået bilen med hjem, nu går bilalarmen så bare igang ca. hvert 10. minut... 

/Martin

ikiefer
ikiefer Jun 24 '16

... man skal bare åbne og lukke alle døre, låse bilen og gå væk, så virker alarmen igen som den skal.

Og hvor er det FEDT endelig at have en X'er stående i garagen!

/Ida

Kiefer
Kiefer Jun 26 '16

Bilen har gjort dette to gange i dag:

Vi trykker på venstre sidedør, døren åbner, men derefter åbner bagsmækken også... Andre der har oplevet noget tilsvarende?

Det er så ikke noget den gør hver gang, men har som sagt gjort det to gange i dag.

Det har så lige forårsaget den første ridse i bagsmækken, for garageporten var lukket ned da bagsmækken åbnede, og der er åbenbart ikke sensorer bagud på bagsmækken, kun sensorer for hvad den ser over bilen...

MicTheCat
MicTheCat Jun 26 '16
Jeg har som flere amerikanere oplevet at fob'en er mere trykfølsom end Model S Fob. Derfor er jeg holdt op med at have den i lommen men har den hængende om halser for at undgå utilsigtede åben/luk. Jeg ved ikke om det er det der sker for jer men jeg var i hvert fald ved at få bagsmækken i hovedet da den pludselig lukkede
Kiefer
Kiefer Jun 26 '16

Det var vi netop meget opmærkssomme på, specielt da det skete anden gang. Her lå FOB i kopholderen ved de forreste sæder. Så der er der bestemt ikke klikket på den. 

Vi er lidt usikre på om det kan være sket første gang.

Ja, der virker ikke til at der er sensorer på indersiden af dører eller bagsmæk, man kommer nemt i klemme.

/Martin

MicTheCat
MicTheCat Jun 27 '16
@Martin. Mit Vin nr. Er 74xx og er nok produceret senere end jeres. Tror måske der er nogle ting der er blevet kvalitetsmæssigt bedre men som muligvis er et problem med jeres. Prøv at skrive ned med tidspunkt for diverse hændelser så kan Tesla trække log og se om der er en sensor eller andet der ikke virker efter hensigten. I dag da jeg skulle demonstrere FWD hos en kunde stillede jeg mig ved siden af for at simulere en bil der holdt tæt. Troede den ville ramme min hage men den stoppede fem cm før den ramte ;-). Så der kommet styr på dette
Kiefer
Kiefer Jun 28 '16

Bilalarmen har vi fået at vide er et generelt problem der er eskaleret internt i Tesla. Dørene kiggede de lidt på men kunne ikke rigtig sige noget om hvad det kunne være, men var ikke sikre på det var det ene eller det andet, så det holder vi lidt øje med om det sker igen.

Vi har så lært at venstre fordør den er godt nok hurtig når den lukker op, og den stopper ikke før den rrammer noget. Der er ikke sensorer i fordørene så man skal lige huske at kigge ud inden man åbner dørene...

Bagsmækken, der fungerer sensorer oven over bagsmækken super godt, den stopper lige et par cm. før den rammer loftet eller porten når vi åbner denne.

Bagerse sidedøre, her er de måske lidt konservative med at se efter ting/loft/porte der er i vejen, de stopper vel omkring 20cm før de rammer loftet i garagen. Men igen, hellere det end at de rammer loftet :-)

Det kan godt være det er mig, men jeg synes den virker en anelse mere hård i affjedringen end vores Model S, begge med luft.

Og hvor er det dog fedt at ladeklappen selv lukker, eller kan lukkes inde fra selve bilen, hold op hvor har jeg kørt med åben ladeport mange gange siden vi fik vores første Tesla for mer eend 2 år siden. Det er slut nu i vores Model X. 

Vi var i Legoland i weekenden. Selvfølgelig holdt vi på elbil pladserne sammen med alle de andre Teslaer. Og dem der kom gående forbi kiggede ikke ret meget, før vi åbnede bagdørene, så var der mange der stoppede helt op og skulle kigge bil :-)

Og stor ros til vores DS'er Morten fra Tesla, den mand arbejder jo nærmest 24x7 for os Model X ejere i disse dage!

/Martin

Hookmaker
Hookmaker Jun 28 '16
@martin, - hvaaa, som gammel First mover er du vel ikke overrasket, er det ikke lidt piv piv
MicTheCat
MicTheCat Jun 29 '16
@Martin. Husk bagklappen bruger sensor på taget som FWD også bruger. Lige som fordøre bruger sensorer i FWD siden
DavidS90D
DavidS90D Jul 6 '16

Og mens der ventes på nye emnegrupper kun for Model X...

Husk at lukke sideflapperne inden i kører !!

https://bgr.com/2016/07/06/tesla-model-x-falcon-wing-doors-crash-garage/