Bilalarmen har vi fået at vide er et generelt problem der er eskaleret internt i Tesla. Dørene kiggede de lidt på men kunne ikke rigtig sige noget om hvad det kunne være, men var ikke sikre på det var det ene eller det andet, så det holder vi lidt øje med om det sker igen.
Vi har så lært at venstre fordør den er godt nok hurtig når den lukker op, og den stopper ikke før den rrammer noget. Der er ikke sensorer i fordørene så man skal lige huske at kigge ud inden man åbner dørene...
Bagsmækken, der fungerer sensorer oven over bagsmækken super godt, den stopper lige et par cm. før den rammer loftet eller porten når vi åbner denne.
Bagerse sidedøre, her er de måske lidt konservative med at se efter ting/loft/porte der er i vejen, de stopper vel omkring 20cm før de rammer loftet i garagen. Men igen, hellere det end at de rammer loftet :-)
Det kan godt være det er mig, men jeg synes den virker en anelse mere hård i affjedringen end vores Model S, begge med luft.
Og hvor er det dog fedt at ladeklappen selv lukker, eller kan lukkes inde fra selve bilen, hold op hvor har jeg kørt med åben ladeport mange gange siden vi fik vores første Tesla for mer eend 2 år siden. Det er slut nu i vores Model X.
Vi var i Legoland i weekenden. Selvfølgelig holdt vi på elbil pladserne sammen med alle de andre Teslaer. Og dem der kom gående forbi kiggede ikke ret meget, før vi åbnede bagdørene, så var der mange der stoppede helt op og skulle kigge bil :-)
Og stor ros til vores DS'er Morten fra Tesla, den mand arbejder jo nærmest 24x7 for os Model X ejere i disse dage!
/Martin