Loading...
dk

Seneste rygter om prisen | Tesla Forum

Kiefer
Kiefer Jun 23 '14

PCMag har begået en historie som nu bliver citeret i andre medier, hvor de påstår at prisen for en X skulle blive ca. 12% lavere end en tilsvarende Model S:

http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2459612,00.asp

Bliver da interessant at se om det kommer til at holde.

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Jun 23 '14
nicom
nicom Jun 23 '14
Elon musk siger 0-9% højere pris for x end s . Den pris er vi nogle der lidt synes er lidt lavt da x bedre på alle punkter med undtagelse af måske udseende og køre egenskaber mht tyngdepunkt. Hvis prisen blev 12 % lavere vil s blive meget svær at sælge i forhold til x.
Hookmaker
Hookmaker Jun 23 '14
Ikke enig, det er langtfra alle der gider køre rundt i X i stedet for S, og især da ikke hvis man ikke har unger. S har looket, X er jo bare en innovativ SUV.
Kiefer
Kiefer Jun 23 '14

Herhjemme er det bestemt ikke alle der er lige glade for en S, men sådan er smag og behag jo, udtryk som for lille, for smal, for lidt plads i højden er alle udtryk der er blevet brugt. Men det betyder jo heldigvis at jeg så har bilen mere for mig selv :-)

Forøvrigt er konen klar til at lægge en reservation på en X, og interessen blev ikke mindre da luftaffjedringen igen igen stod af i hendes MB ML'er, pris 15.000... :-/

/Martin

nicom
nicom Jun 23 '14
Så læser du (hookmaker)heller ikke hvad jeg skriver. Jeg nævner jo netop at s har bedre udseende..men hvis prisen vitterlig bliver 12 % lavere end model s så vil man muligvis få en model x der har bedre sæder , falcondøre bedre køreegenskaber i regn og sne end P85+ fra blot 480000kr . Så vil mange s køber overveje x istedet .jeg vil normalt købe en model s men min krop kan ikke accepter MS bagsæde så derfor bliver det den "grimme" X for mig .Jeg tvivler på pcmag pris estimat.
Forummets indlæg er redigeret af nicom Jun 23 '14