Loading...
dk

Autopilot i Norge | Tesla Forum

Cermit
Cermit Jul 13 '16

Min tms 70D fra december 2015 er købt uden. Har så for 4 dage siden aktiveret den gratis prøve periode, det tog ikke mere end et par klik på skærmen og så lukkede skærmen ned. Da den blev tændt igen var det hele der og dreje knappen har fået sine funktioner med afstand til forankørende. Kan se automatisk lang lys også er i denne pakke. Jeg må indrømme at de 2 minutter det tog at installere ender nok med at koste mig ca 25K :-) 

Forummets indlæg er redigeret af Cermit Jul 13 '16
Johannelund
Johannelund Jul 14 '16
Vedr. Auto lang lys, der er dog den hage ved det, at da man er nødt til via indstillinger at skifte fra auto lang lys til normalt lys, for at FÅ LYS I KØRELYSBAGLYGTER, Hvornår kommer den opdatering, der løser dette?
Kiefer
Kiefer Jul 14 '16

Men når du har brug for lys på baglygterne har du vel også samtidig brug for lys i forlygterne, så jeg forstår ikke helt problemet?

Og der skifter den jo automatisk når der er nehov for lys både foran og bagpå.

/Martin

P85DK
P85DK Jul 14 '16
Citat fra Johannelund Vedr. Auto lang lys, der er dog den hage ved det, at da man er nødt til via indstillinger at skifte fra auto lang lys til normalt lys, for at FÅ LYS I KØRELYSBAGLYGTER, Hvornår kommer den opdatering, der løser dette?

Hvordan (og hvornår har du brug for det?) får du langt lys uden at have nærlyset tændt?

Bianco
Bianco Jul 14 '16

Vi er nogle enkelte særlinge der gerne vil kunne ses bagfra i regn, tåge og modlys. Og gerne betaler de 0,00026 ører ekstra størmforbrug per km.

Call me old fashion...

Johannelund
Johannelund Jul 14 '16
Hvis man har den til at stå på auto og køre ind i en tågebanke, tænder den IKKE baglygterne, og det er direkte trafikfarlig, kan ikke forstå at de har overhovedet har kunnet få det godkendt,
ElPeter
ElPeter Jul 14 '16
Helt enig i at der er lysforhold hvor det vil forbedre synligheden med lys bagpå, akkurat ligesom man åbenbart har erkendt at det gør foran.

Hos nogle bilmærker kan man bede om at få indstillet at baglygterne tænder automatisk uanset kørelys eller nærlys. Mærkeligt at man ikke kan det på en Tesla. Jeg tænder det manuelt hver eneste gang jeg sætter mig ind i bilen, lige som man skulle i mine forældres folkevogn :-)

Latterlig regel (at baglys ikke er lovpligtigt) og mærkværdigt at Tesla ikke muliggør at man selv kan vælge

Gronhund
Gronhund Jul 15 '16

Ja, når emnet nu alligevel er skiftet, så kan vi jo lige så godt fortsætte.

Jeg synes også det er træls, at man ikke bare kan kører med baglys tændt, uden at skulle slå det til manuelt hver gang. Men det kan nu godt slå til i tåge og regnvejr (og jeg ved godt det ikke er hver gang).

Problemet har været oppe at vende i andre tråde. EU har dog lavet reglerne om, så nye biler efter 30/7 skal have lyssensor (hvilket jo ikke gavner os):

http://www.teslaforum.dk/forum/topic/2347?page=16#post-43282

Men yderligere siger @KFK dette, så vi må håbe det passer:

http://www.teslaforum.dk/forum/topic/3822?page=1#post-61476

PEB
PEB Jul 15 '16
Citat fra ElPeter Helt enig i at der er lysforhold hvor det vil forbedre synligheden med lys bagpå, akkurat ligesom man åbenbart har erkendt at det gør foran.

Hos nogle bilmærker kan man bede om at få indstillet at baglygterne tænder automatisk uanset kørelys eller nærlys. Mærkeligt at man ikke kan det på en Tesla. Jeg tænder det manuelt hver eneste gang jeg sætter mig ind i bilen, lige som man skulle i mine forældres folkevogn :-)

Latterlig regel (at baglys ikke er lovpligtigt) og mærkværdigt at Tesla ikke muliggør at man selv kan vælge

Fuldstændig enig og jeg tænder det også manuelt hver gang. 

garfild78
garfild78 Oct 30 '16

Hej alle

Nå, nu kan jeg ikke vente mere... jeg må have autopilot nu :-)

Er der nogen, der kan give mig en update på prissituationen i Europa? Er de penge at hente ved at køre til Norge eller Schweiz? (har familie begge steder..)

På forhånd tak!

vh

Anders

KimT
KimT Oct 30 '16

Du kan da selv gå ind på Tesla's hjemmeside for at se de lokale priser ved at skifte land nederst på siden (tryk på flaget).

Trannel
Trannel Oct 30 '16
Det er mig en gåde, hvorfor Tesla ikke nedsætter gebyret for at få AP, når alt hardware allerede er installeret. Jeg vil gætte på at der ikke er mange af de personer der fravalgte det, da de købte og konfigurerede bilen, der efterfølgende har bestilt det, selv efter en prøveperiode på 1 måned.
For Tesla er det blot at trykke på en knap for at overføre softwaren og pengene er i kassen.
Der er ingen tvivl om at efterspørgslen findes men mange synes nok at det er for dyrt.
Hvorfor nedsætter Tesla ikke prisen til f.eks det halve, så skal i se løjer.
I mine (prisbevidste) øjne er prisen for levering efter køb simpelthen for høj (ca25.000kr)
/Trannel
Trannel
Trannel Oct 30 '16
Du har sikkert ret men min påstand var ud fra den betragtning, at det ikke nytter at prissætte så højt, at der Kun er ganske få, der "bider på".
Alt andet lige er det da bedre at få 100.000 personer til at give f.eks 10.000 kr hver end at holde prisen på 26.000 kr og sælge blot 5000 stk men jeg er heller ikke i softwarebranchen!
/Trannel
Raymond
Raymond Oct 30 '16

Trannel: Du og FÅ andre har sagt nej til AP, så der er ingen grund til at nedsætte prisen.

edge
edge Oct 30 '16

Hvis det var billigt at opgradere, ville ingen jo købe det fra starten. Så selvfølgelig skal det være dyrere at få opgraderingen efterfølgende.

Trannel
Trannel Oct 30 '16
Det kunne være rart at få konkret viden om hvor stor en procentdel, der har købt autopilot i forbindelse med bestillingen og efterfølgende.
Mit skud er at mindre end 50 % har AP idag men det er kun gisninger.
Trannel
Trannel Oct 30 '16
Jeps men jeg tror at dem der fravalgte AP i første omgang og har købt efterfølgende er ganske få.<br />
Personligt fravalgte jeg det fordi jeg var usikker på hvordan det virkede. Jeg ville lige se tiden an og høre andres erfaringer med produktet.<br />
Jeg er da ikke i tvivl om, at Tesla har fod på prisoptimering men jeg gætter på at prisen snart bliver nedsat. <br />måske ikke til det halve men måske noget der ligner 25%. Vi får se.
Forummets indlæg er redigeret af Trannel Oct 30 '16
KimT
KimT Oct 30 '16

Prøv at søg i forum'et hvor mange der skrev om at prøve AP da Tesla for nogle måneder siden åbnede op for 1 måneds gratis prøveperiode. Det var ikke mange

garfild78
garfild78 Oct 31 '16

Hvorvidt det er en strategisk god eller dårlig beslutning at give en discount på eftermontering er svært at gisne om. Mit spørgsmål går blot på, om nogen for nylig har taget turen til Norge / Schweiz (som er de klart billigste lande at få eftermonteret AP) ? Var der problemer i det? 

Vh.

Anders

PEB
PEB Nov 1 '16

Jeg var i Norge i august og fik det til gammel pris, da jeg havde lavet aftalen tidligere. Det var helt smertefrit. Pris under 20k dkr

Sider: « 1 2 3 4 »