Loading...
dk

Der er kun få tilmeldte til rekordforsøg - Silkeborg - Nymotorvej - | Tesla Forum

ErikBH
ErikBH Aug 23 '16

hej David,

det går rigtig trægt med at få aftaler i hus.Vi har reelt, så vidt jeg ved kun aftaler med Lalandia og Skallerup Klit med XL weekends med 10% rabat. Lalandia booker man med koden EV10. I Silkeborg er der rigtig stor belægning pga. vejfest.dk.

Storebælt har ikke ønsket at give noget tilbud overhovedet. Molslinjen har heller ikke ønsket så meget - men vi har vist ikke sluppet dem helt endnu.

Færgerne fra Sverige og Norge har meldt positivt ud men vi har ikke noget konkret.

Jeg ved Jørn arbejder på at konkretisere de ting der er på plads og også overblik over overnatningsmulighederne. Det vil komme på mail til de tilmeldte inden længe.

/Erik

EivindTriel
EivindTriel Aug 24 '16

Så er det tilmeldt endnu en Tesla.

-Eivind

KimT
KimT Sep 4 '16

Fra nyhedsmailen - hvis der er nogen der ikke har tilmeldt sig endnu :

Dansk Elbilsupport, Mads Aarup (Foreningen for Elektrisk Fremdrift), EG-el, EON og CLEVER har velvilligt stillet udstyr til rådighed så FDEL kan etablere ca. 35 midlertidige ladebokse ved Indelukket lørdag og søndag. Der bliver tale om AC ladning begrænset til 11 kW (3,7kW 1-fase). Dog råder vi over ganske få bokse med 22 kW (7,4kW 1-fase). Nogle ladere er med fast kabel (type1 og type2), men de fleste laderne er udstyret med type 2 udtag. Husk derfor at medbringe eget ladekabel. Ud over ladebokse råder vi over et antal el-udtag (1-fase og 3-fase) til egen transportabel lader. Opladning vil blive forbeholdt biler med kort rækkevidde og som ikke kan returnere uden opladning. Specielt søndag forventes rift om pladserne. 

ErikBH
ErikBH Sep 5 '16

blot en lille info - der er sendt nyhedsmail ud i går - der er grillbuffet lørdag aften, som skal bestilles senest tirsdag kl. 16. Der kommer elbilsrelevante oplæg både lørdag aften og søndag

Vi har lige nu, nu 183 Teslaer og 312 elbiler tilmeldt i alt. I kan følge tilmeldingerne på http://boersting.dk/fdel

Det bliver en fest.

vh, Erik

PeterE
PeterE Sep 5 '16

@ErikBH, det lyder bedre og bedre. Der er i programmet lagt meget op til at vi starter fra lørdag, skal man også komme til Indelukket og senest hvad tid hvis jeg nu kommer søndag som planlagt?

KimT
KimT Sep 5 '16

Jeg regner med at ca kl. 13 må være seneste tidspunkt :

• Søndag ca. kl. 13:30

• Biler til forreste del af elbil kortegen (VIP) gøres klar til afgang fra Indelukket – vi skal have OK fra Vejdirektoratet, før vi må køre på motorvejen.

• Søndag kl. 16:00

• Alle elbiler er nu på motorvejen – klar til afgang med chauffør ved bilen.

• Søndag ca. kl. 16:30

• HKH Kronprins Frederik klipper snoren – og de enkelte kortege enheder sendes af sted med ca. et minuts luft imellem, således speakeren lige kan nå at sige et par ord om næste gruppe af biler.

• Søndag ca. kl. 17:00

• Alle har passeret start stedet og er registreret, talt og foreviget af Guinness kontrollant.

• Vores event slutter her – tusind tak for din deltagelse og rigtig god tur hjem

ErikBH
ErikBH Sep 5 '16

@PeterE; Hvis du skal i Indelukket bør du komme absolut senest kl. 15. Senere ankomst er muligt, men så er det direkte ude ved motorvejen og senest kl. 16. Men kom så tidligt i kan, det bliver hyggeligt!

Der er link til seneste nyhedsbrev øverst på siden http://boersting.dk/fdel/

/Erik

SimonHN
SimonHN Sep 5 '16
Hvad siger i til at lave sammenkørsel til Silkeborg fra diverse Superchargere? :)
DavidS90D
DavidS90D Sep 6 '16

@ErikBH - Skal vi køre i 2 kolonner ?

Vi glæder os til weekenden og håber på fint vejr. Og nu kan vi se at antallet af biler er kommet godt over 300.

Men, 350 biler med en afstand på bare én bil (ca. 4,5m) giver en kolonne på over 3 km!

Når først kortegen er rullende, så øges afstanden væsentligt - det blive noget af et syn. 

PeterE
PeterE Sep 6 '16

@ErikBH, perfekt - tak, så er jeg der lige før 1200. 

@DavidS90D, tænk hvis alle med AP kørte sammen og med 1 bilafstand imellem. Så kan der være lidt flere biler og der vil være ren paradekørsel :)

PexJensen
PexJensen Sep 6 '16

@PeterE Kunne være sjovt at gentage dette eksperiment med AP og se om samme problematik vil opstå. https://www.youtube.com/watch?v=7wm-pZp_mi0

SimonHN
SimonHN Sep 7 '16
Jeg tror stadig du vil få samme problem med AP som det er i dag.

Bilerne skal vist snakke mere sammen før man kunne undgå det problem.
ErikBH
ErikBH Sep 8 '16
Citat fra DavidS90D

@ErikBH - Skal vi køre i 2 kolonner ?

Vi glæder os til weekenden og håber på fint vejr. Og nu kan vi se at antallet af biler er kommet godt over 300.

Men, 350 biler med en afstand på bare én bil (ca. 4,5m) giver en kolonne på over 3 km!

Når først kortegen er rullende, så øges afstanden væsentligt - det blive noget af et syn. 

Nej, vi kører i een. Det er eneste gang du får lov at køre langsomt i venstre spor ;-). Det bliver en laaang flot slange. Den vildeste oplevelse for tilskuere/borgerne der står på den anden side af autoværnet.

Kortegen må ikke have for stor afstand (2 billængder max, Guinness krav), derfor bliver hastigheden lav. Alle medierne (Vi har selv videodroner og diverse kameraer på - igen Guinnes krav) TV2 (jeg synes jeg hørte de ville komme med helikopteren) m.fl. skal jo også have masser af mulighed for gode fotos og videooptagelser :-).

Når vi når Funder Kirkeby kan man køre af eller fortsætte på den eksisterende motorvej mod Herning hvis man skal "afreagere" på de langsomme kilometre.

vh, ErikBH

thvestergaard
thvestergaard Sep 8 '16
Citat fra ErikBH

...
Kortegen må ikke have for stor afstand (2 billængder max, Guinness krav), derfor bliver hastigheden lav...

vh, ErikBH

Det lyder lidt af at Tesla'erne med AP, bør køre med AdaptiveCruice afstand 1 eller max 2.

Thomas

PeterE
PeterE Sep 8 '16

Det bliver sjovt og det bliver et flot syn, og er vildt god omtale for el-biler - og så må jeg hellere finde ud af hvor Funder Kirkeby ligger for ellers kører jeg vel kortegekørsel til jeg rammer en grænse eller vandet et sted :)

dRxL
dRxL Sep 9 '16
Sidder på færgen på vej til Silkeborg nu. Vi glæder os rigtig meget, og håber lidt at der er en med en X'er der vil lade mig prøve at sidde i førersædet mens vi venter i indelukket.
KimT
KimT Sep 9 '16

Der er da tilmeldt 9 stk X'er, og vi er oppe på 375 nu

DeaconWP
DeaconWP Sep 9 '16

dRxL. Du finder bare mig. Jeg er nem at kende: Signature med en Kewet på traileren.

EDIT: Du kan ringe til  mig, hvis du ikke spotter mig hurtigt dernede.

30 seks 89 98 syv

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Sep 9 '16
Kiefer
Kiefer Sep 9 '16

dRxL: Der er sådan set ikke den store forskel på om du sidder i førersædet i en Model X eller S. Jo, du sidder lidt højere, men ellers er alt foran det samme.

Det er mere bagi man mærker forskellen.

Vi kommer selvfølgelig både med S og X :-)

/Martin

DeaconWP
DeaconWP Sep 10 '16

Ja, der er vi så ikke enige. En X er så meget bedre på alle punkter, at der er en verden til forskel.

Bilen er absolut alle pengene værd.

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »