Loading...
dk

Der er kun få tilmeldte til rekordforsøg - Silkeborg - Nymotorvej - | Tesla Forum

Kiefer
Kiefer Sep 10 '16

Jeg har bestemt ikke sagt den ikke er pengene værd, min hustru er superglad for den, og det er da hyggeligt at hun er ude ved Tesla en gang om ugen for at få fixet et eller andet. Og de ugentlige opdateringer af softwaren er da også sjove...

Det eneste hun sjovt nok ikke har haft problemer med er falcondørene, ellers er det primært fordøre der har vist sig at give problemer.

At den skulle være bedre på alle punkter er jeg bestemt ikke enig i, specielt synes jeg luftaffjedringen virker noget strammere / hårdere end på en Model S. Noget man tydeligt mærker her på vores små landeveje med masser af små bump og huller.

Men det bliver jo nok aldrig en objektiv vurdering om den ene eller den anden er bedst, herhjemme er holdningerne jo også delte på om den ene er bedre end den anden.

/Martin

KimT
KimT Sep 10 '16
Citat fra dRxL Sidder på færgen på vej til Silkeborg nu. Vi glæder os rigtig meget, og håber lidt at der er en med en X'er der vil lade mig prøve at sidde i førersædet mens vi venter i indelukket.

Tesla har 2 X'er med på FDEL's stand på Stagehøjvej, samt en del S'er. (jeg ved ikke om man kan prøvekøre X'ern)

FDEL er klar til tjek ind i Indelukket mellem 11-12 - området er åben, men de er ikke klar til at registrere bilerne endnu.

Forummets indlæg er redigeret af KimT Sep 10 '16
dRxL
dRxL Sep 10 '16
Mange tak Deacon, jeg vil prøve at være der i god tid søndag og så fange dig der. 

Får mere og mere på fornemmelsen at det bliver piv-hyggeligt. 

Jeg er også lidt nysgerrig på hvordan rækkefølgen i kortegen kommer til at være og hvem  VIP delen kommer til at bestå af?

Ville være fint at sortere bilerne efter indregistreringsdato, så de kom til at danne en slags foreløbig udviklingshistorie, men det kræver nok lidt mere arbejde end der kan nåes her på falderebet. 
griffel
griffel Sep 10 '16

Det bliver stort! Jeg ærger mig over, at jeg ikke allerede kan komme i dag. Området omkring Indelukket ser fantastisk ud.

Glæder mig til at møde en masse af jer/os!

/Jakob :-)

KimT
KimT Sep 10 '16

I det nyhedbrev jeg fik her til morgen står der en hel del information omkring kortegen : https://docs.google.com/...9UVo4AINXSmCIMY/edit

dRxL
dRxL Sep 10 '16

Tak for det. Holder ikke så meget øje med min indbakke når vi er på farten. 

tusla
tusla Sep 10 '16

Er der nogen der ved, hvor mange vi må være i bilen, når vi kører i kortegen

PEB
PEB Sep 10 '16
Citat fra DeaconWP

Ja, der er vi så ikke enige. En X er så meget bedre på alle punkter, at der er en verden til forskel.

Bilen er absolut alle pengene værd.

Du har jo ikke haft en model S 

dRxL
dRxL Sep 10 '16

Jeg opdagede lige en "spændende" ting omkring mødestedet og tesla-navigation da jeg ville checke ind her til aften.

Hvis man taster kører efter adressen Vejlsøvej 7 som der står i vejledningen fra FDEL, bliver man ført til dette sted (google maps) hvorfra man kan gå, men ikke køre, henover en bro til det sted hvor de andre ellerter, festen og lademulighederne er. 

Mit bedste bud på hvordan man kan "snyde" sin navigation til at føre en det rigtige sted hen, uden for meget bøvl, er at sætte destinationen på "AQUA akvarium og dyrepark" og så dreje til venstre lige før man ankommer, der hvor man ser indgangsporten til Aqua som på nedenstående billede:

( link til ovenstående billede i google streetview ) 

Forummets indlæg er redigeret af dRxL Sep 10 '16
Hilbert
Hilbert Sep 10 '16

Jeg går ud fra at mødestedet er Indelukkets parkeringsareal med Silkeborg Motorbådklub for enden af vejen. Denne adresse er Åhave Alle 9C.

Vejlsøvej 7 er Gudenåens Camping, hvor der normalt ikke er mange parkeringsmuligheder.

Hvorfor vi skal starte derfra forstår jeg ikke - for mig at se er der noget der ikke stemme i vejledningen.

KimT
KimT Sep 10 '16

Nej det er ved indgangen til Camping - Vejlsøvej 7. Der er skilte.

dRxL
dRxL Sep 10 '16

Jeg manglede lige at kvalificere ovenstående, ved at skrive at jeg har været der og har checket ind her til aften. Først kørte jeg til 'det falske sted' som beskrevet ovenfor er, men var heldig at kunne følges med en FDEL'er i en LEAF til det rigtige sted, som er området omkring selve indelukket scenen og ikke campingpladsen. 

Hilbert
Hilbert Sep 10 '16

Er der en som kan give en korrekt rutevejledning fra Frederiksberggade til det sted vi skal checke ind?

Det ville være en stor hjælp til alle dem som kommer i morgen.

Forummets indlæg er redigeret af Hilbert Sep 10 '16
KimT
KimT Sep 10 '16

Indstil navigationen til Vejlsøvej 7 - det er den rigtige adresse. Man kører efter campingpladsen :

Her er kort fra Frederiksberggade (I bunden er rundkørslen med Horsensvej). Ved den røde pil er der indkørsels til området, og hvor FDEL har stillet et telt.

dRxL
dRxL Sep 10 '16

Det kort KimT har tegnet ser helt rigtig ud. Var ellers på vej ud for at køre ruten igen så jeg kunne tegne det helt rigtigt ud fra de koordinater mit blackvue dashcam gemmer. 

dRxL
dRxL Sep 10 '16

Fuck mig, nu har jeg fundet fejlen. Det skyldes at jeg for længe siden da jeg oprettede begivenheden i min kalender satte stedet til at være 'indelukket Silkeborg' som Google så oversætter til 'åhave Allé, Silkeborg'. 

Vejlsøvej 7 er den helt rigtige adresse at køre efter,og jeg beklager mange gange den forvirring jeg måtte have forårsaget. 

Hilbert
Hilbert Sep 10 '16

@dRxL

Vejlsøvej 7 er IKKE Indelukket.

FDEL skriver at vi mødes i Indelukket, og at man checker ind der. Ingen steder fremgår det at adgang sker via Vejlsøvej 7, kun at man kører herfra til motorvejen. Så det er ikke mærkeligt at du er blevet forvirret - det er jeg som lokalkendt også.

Vil det sige at man parkerer rundt i skoven, eller kan man køre gennem skoven til Indelukkets store parkeringsplads?

dRxL
dRxL Sep 10 '16

Jeg har lige været dernede igen. og har optaget en film fra mit dashcam. Kørte efter Vejlsøvej 7 i tesla navigationen og endte i en blindgyde inde i AQUA ... 

Så den tegning KimT har lavet er rigtig nok, men det er ikke der man kommer hen hvis man kører efter Vejlsøvej 7 i tesla-nav. 

Mht. parkering så virkede det som om der er gjort klar til parkering og opladning hele vejen rundt om indelukket scenen. Altså både bag ved scenen og bagved amfi-teateret der peger ned mod scenen. 

Jeg uploader lige videoen, så kan du se hvad jeg mener, og måske hjælpe mig til at lave en god rutebeskrivelse.

tusla
tusla Sep 10 '16

@Hilbert: i nyhedsbrevet fra FDEL d. 4/9 fremgår det, at indkørsel er fra Vejlsøvej 7

Citat:

Vi mødes i indelukket

Som I nok har bemærket, så etableres der mødested for kortegebilerne i Indelukket i Silkeborg - hvilket er en naturperle ned mod åen midt i Silkeborg, hvor der ud over alt, hvad Silkeborg har at byde på, også vil være mulighed for at mødes med en masse elbillister fra nær og fjern.

Indkørsel til Indelukket sker fra Vejlsøvej 7, 8600 Silkeborg.

Hilbert
Hilbert Sep 10 '16

Den havde jeg overset. Beklager.

Men kunne du så ikke samtidig lige svare på mit spørgsmål? (sidste linje).

Forummets indlæg er redigeret af Hilbert Sep 10 '16
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »