Jeg vil også sige mange tak for et meget solidt arrangement.
tak
Vi startede næsten bagerst, og autopiloten var i hvert fald oppe at køre 70km/t inden startlinien for at følge med bilen foran, med en hård opbremsning lige efter tunnellen. Ikke lige den slags kortegekørsel jeg havde regnet med :-p
Efter startlinien var det som om der kom mere styr på tingene, og det hele gled mere jævnt hele vejen fra Nørreskov bakke til Funder eller ca. 85% af distancen.
det var en lidt voldsom opbremsning, jeg oplevede den også som bagerste mand. Vi havde radio og mobil kontakt igennem kortegen, netop derfor fik vi justeret farten HELT ned. Jeg tror på at det nok skal gå, men jeg har til gode at se vores videoer.
Hvis bilerne skulle holde tæt ved siden af hinanden, kunne hullerne vist i praksis kun være undgået, hvis alle havde parkeret med BAGENDEN mod autoværnet og forenden helst skråt fremad (som ved ræserløb med stående start).
De skulle vende frem ad så gæsterne kunne se bilerne og snakke med chaufførerne. Det var en aftale som Vejdirektoratet havde stukket ud.
Vi var blevet tildelt 450 meter og plads til 70 biler. Det holdt slet ikke, kunne jeg høre på radioen, vi sendte nok nærmere 170 biler frem. Det gjorde det svært at styre. Tanken var at der skulle parkeres med tilpas afstand så der kunne køres derfra uden at bakke.
Jeg håber iøvrigt at FDEL får en masse nye medlemmer på baggrund af arrangementet.
Mit primære mål med rekordforsøget var at skabe opmærksomhed i medierne og blandt befolkningen, det må siges at være en succes. Sekundært var det at forklare elbilister at elbilforeningen i Danmark hedder FDEL og man bør melde sig ind hvis man vil have bedre forhold for elbilismen - beskatning, lademuligheder etc. etc.
Jeg håber iøvrigt at FDEL får en masse nye medlemmer på baggrund af arrangementet.
Deres massive brug af Facebook er desværre en showstopper for mit vedkommende
Hver sin holdning. Facebook gruppen er jo kun en lille del af FDEL. Den helt store årsag til at være med er jo at bakke op om alle de aktiviteter der foregår. Både arrangementer (denne omgang i Silkeborg var så for alle) og politiske tiltag og andet. Og er man ikke på facebook kan man jo melde sig på udelukkende med det formål at deltage der hvis man vil.
Man får jo fx også Elbilsmagasinet GO som medlem.
Jeg har selv advokeret for et forum i FDEL regi, da der er mange virkeligt erfarne folk der. Men FDEL er drevet af frivillige kræfter og jeg har dem ikke til at starte forum op for FDEL. Hvis nogen har erfaring og kræfter til at tage del i den, er ønsket der hos FDEL. Det er jeg sikker på.
FDEL er en lille men stærk organisation, så hvis man melder sig ind er det nemt at få rykket på de ting man ikke synes passer.
vh, Erik