Loading...
dk

Der er kun få tilmeldte til rekordforsøg - Silkeborg - Nymotorvej - | Tesla Forum

GPFyn
GPFyn Sep 13 '16

Til KimT

Jeg holdt som første vogn efter den Renault Zoe der ikke kom i gang. Den blev ført af en ældre dame som gik og delte foldere og caps ud for FDEL. Hun var ikke tilbage i bilen da vi skulle køre. Det var lidt ærgerligt, og gav lidt ekstra stress, da jeg måtte ud af bilen for at se om hun var kommet noget til. Men hun var som nævnt slet ikke i bilen.

GP

Pharma
Pharma Sep 13 '16
Citat fra ErikBH
Citat fra Pharma

Vi krydser fingre for, at rekordforsøget godkendes, selvom vi ikke oplevede det helt afstemt i starten. Tak til arrangørerne!

der var et par Tesla'er i kortegen som bevidst lavede elastik ved at tage farten helt af og så accellerere kraftigt - måske for tilskuernes skyld? Jeg vil mene jeg havde beskrevet tydeligt nok at det vil føre til at forsøget muligvis ikke kan godkendes. Samtidig opstod der faktisk nogle nær ved ulykker pga. det p*s.

Af samme grund satte vi farten ned til 5-6km/t og var nødt til at holde den dernede.

Enig, Erik, ingen tvivl om spillereglerne. Vi oplevede til trods, at vi et godt stykke nede i feltet ved start skulle helt op på de tilladte 50 km/t (og reelt set mere til), hvis den anviste afstand skulle holdes. Da først feltet var samlet, var der ingen problemer... men det skete for vores vedkommende først et stykke efter "startlinien". Men som skrevet, god oplevelse uanset. Håber blot, at forsøget godkendes.

SimonHN
SimonHN Sep 13 '16
Nu var det nok heller ikke så smart at holde med fronten ind imod autoværnet. Så flere der var lidt langsom til at bakke ud og komme igang.

Jeg fulgte fint med dem ved siden af. Men vi var oppe at køre 80 km/t for at indhente paraden!

Så video klippet vejdirektoratet har lagt op. Der er godt nok lang afstand imellem nogle af bilerne. https://youtu.be/zayAErLzjSw

Det skulle ikke undre mig hvis det ikke bliver godkendt. Rekord eller ej så var det nu en god dag. :)
ErikBH
ErikBH Sep 13 '16
Citat fra The_Stig

Mange tak for et helt igennem perfekt projektarbejde, alt blev som forudsagt/-planlagt selv vejret havde du fået skruet en god ordrebekræftelse sammen på..... :-) 

tak Stig. Det var en holdindsats at få afviklet. Jeg har ikke lige behov for at stå for noget de nærmeste dage, men hvem ved.

Citat fra Pharma

Da først feltet var samlet, var der ingen problemer... men det skete for vores vedkommende først et stykke efter "startlinien". Men som skrevet, god oplevelse uanset. Håber blot, at forsøget godkendes.

jeg er faktisk i tvivl om hvor vores kontrollanter og revisorerne var placeret og hvor starten på forsøget reelt var. Vi har et arbejde med at få kigget på beviserne. Der er også drone optagelser mv. Håbet er ikke ude endnu.

Citat fra SimonHN
Nu var det nok heller ikke så smart at holde med fronten ind imod autoværnet. Så flere der var lidt langsom til at bakke ud og komme igang.

det var ikke vores beslutning men Vejdirektoratets. Jeg var placeret som sidste mand i paraden, så jeg har kun set hvordan I holdt fra video. Drøftelserne var at bilerne skulle holde så de kunnne rulle frem, altså ikke helt op til autoværnet.

Lige nu ved vi også at vi skulle have rullet hele feltet frem på een gang for, straks feltet var faldet til ro at begynde at rulle langsomt i gang. Men sådan bliver man klogere.

Uanset om rekorden kan godkendes udfra beviserne har vi opnået at vise at elbiler er til stede og vigtige i Danmark. Vi har været i rigtig mange medier og mange har fået en øjenåbner. Jeg tror også at vi er set fra politisk hold. FDEL har vist at vi er elbilsforeningen i Danmark som kan, vil og gør noget for elbilister. 

vh, ErikBH

dRxL
dRxL Sep 14 '16

Jeg vil også sige mange tak for et meget solidt arrangement. Jeg havde indtryk af at I ikke var så mange fra FDEL, hvilket gjorde det mere imponerende at det forløb så godt, men I havde selvfølgelig også støtte fra andre aktører. 

Vi startede næsten bagerst, og autopiloten var i hvert fald oppe at køre 70km/t inden startlinien for at følge med bilen foran, med en hård opbremsning lige efter tunnellen. Ikke lige den slags kortegekørsel jeg havde regnet med :-p
Efter startlinien var det som om der kom mere styr på tingene, og det hele gled mere jævnt hele vejen fra Nørreskov bakke til Funder eller ca. 85% af distancen.

Forummets indlæg er redigeret af dRxL Sep 14 '16
PeterE
PeterE Sep 14 '16

Enig, det var et godt arrangement og FDEL har gjort det fantastisk, og det var klart for alle som havde gidet at lytte at der max måtte være de famøse 10 meter imellem bilerne. Og hvorfor hullerne opstod ved jeg ikke, tiden vil vise om forsøget bliver accepteret alligevel.

Hilbert
Hilbert Sep 14 '16

Hvis bilerne skulle holde tæt ved siden af hinanden, kunne hullerne vist i praksis kun være undgået, hvis alle havde parkeret med BAGENDEN mod autoværnet og forenden helst skråt fremad (som ved ræserløb med stående start).

Men det ved vi så til næste gang ;)

Jeg håber iøvrigt at FDEL får en masse nye medlemmer på baggrund af arrangementet.

KimT
KimT Sep 14 '16
Citat fra Hilbert

Jeg håber iøvrigt at FDEL får en masse nye medlemmer på baggrund af arrangementet.

Deres massive brug af Facebook er desværre en showstopper for mit vedkommende 

HJJ
HJJ Sep 14 '16

Også her.

koden
koden Sep 14 '16

samme her... facebook er no go

ErikBH
ErikBH Sep 15 '16
Citat fra dRxL

Jeg vil også sige mange tak for et meget solidt arrangement.

tak

Citat fra dRxL

Vi startede næsten bagerst, og autopiloten var i hvert fald oppe at køre 70km/t inden startlinien for at følge med bilen foran, med en hård opbremsning lige efter tunnellen. Ikke lige den slags kortegekørsel jeg havde regnet med :-p

Efter startlinien var det som om der kom mere styr på tingene, og det hele gled mere jævnt hele vejen fra Nørreskov bakke til Funder eller ca. 85% af distancen.

det var en lidt voldsom opbremsning, jeg oplevede den også som bagerste mand. Vi havde radio og mobil kontakt igennem kortegen, netop derfor fik vi justeret farten HELT ned. Jeg tror på at det nok skal gå, men jeg har til gode at se vores videoer.

Citat fra Hilbert

Hvis bilerne skulle holde tæt ved siden af hinanden, kunne hullerne vist i praksis kun være undgået, hvis alle havde parkeret med BAGENDEN mod autoværnet og forenden helst skråt fremad (som ved ræserløb med stående start).

De skulle vende frem ad så gæsterne kunne se bilerne og snakke med chaufførerne. Det var en aftale som Vejdirektoratet havde stukket ud.

Vi var blevet tildelt 450 meter og plads til 70 biler. Det holdt slet ikke, kunne jeg høre på radioen, vi sendte nok nærmere 170 biler frem. Det gjorde det svært at styre. Tanken var at der skulle parkeres med tilpas afstand så der kunne køres derfra uden at bakke. 

Citat fra Hilbert

Mit primære mål med rekordforsøget var at skabe opmærksomhed i medierne og blandt befolkningen, det må siges at være en succes. Sekundært var det at forklare elbilister at elbilforeningen i Danmark hedder FDEL og man bør melde sig ind hvis man vil have bedre forhold for elbilismen - beskatning, lademuligheder etc. etc.

Citat fra KimT
Citat fra Hilbert

Deres massive brug af Facebook er desværre en showstopper for mit vedkommende  

Hver sin holdning. Facebook gruppen er jo kun en lille del af FDEL. Den helt store årsag til at være med er jo at bakke op om alle de aktiviteter der foregår. Både arrangementer (denne omgang i Silkeborg var så for alle) og politiske tiltag og andet. Og er man ikke på facebook kan man jo melde sig på udelukkende med det formål at deltage der hvis man vil.

Man får jo fx også Elbilsmagasinet GO som medlem.

Jeg har selv advokeret for et forum i FDEL regi, da der er mange virkeligt erfarne folk der. Men FDEL er drevet af frivillige kræfter og jeg har dem ikke til at starte forum op for FDEL. Hvis nogen har erfaring og kræfter til at tage del i den, er ønsket der hos FDEL. Det er jeg sikker på.

FDEL er en lille men stærk organisation, så hvis man melder sig ind er det nemt at få rykket på de ting man ikke synes passer.

vh, Erik

Kiefer
Kiefer Oct 15 '16

Det kan godt være det bare er mig, men jeg er netop stødt over denne:

http://www.guinnessworldrecords.com/world-records/largest-parade-of-electric-vehicles

Her står der den er fra 2015 og rekorden er på over 570 biler.

/Martin

KimT
KimT Oct 15 '16

Det har været oppe før. Det var elkøretøjer de fik recorden for - ikke elbiler (dvs. inkl elcykler, motorcykler m.m.). Jeg så en kommentar et eller andet sted med at de burde have haft tilmeldt sig i flere kategorier - men det gjorde de ikke. 

ErikBH
ErikBH Oct 17 '16
Citat fra KimT

Det har været oppe før. Det var elkøretøjer de fik recorden for - ikke elbiler (dvs. inkl elcykler, motorcykler m.m.).

korrekt 

Citat fra KimT

Jeg så en kommentar et eller andet sted med at de burde have haft tilmeldt sig i flere kategorier - men det gjorde de ikke. 

der er ekstremt mange dokumentationskrav fra Guinness. Du vil formentlig ikke kunne lave to rekorder på en gang, men du kunne selvfølgelig gentage dem efter hinanden, først elbiler og så alle elkøretøjer. Som jeg har læst om Berlin eventen var de presset på tiden, da de skulle afvikle det hele i en pause.

Og det er absolut ikke trivielt at få 400+ biler til at opføre sig som man gerne vil have det :-).

vh, ErikBH

ElPeter
ElPeter Oct 17 '16

Og det er absolut ikke trivielt at få 400+ biler til at opføre sig som man gerne vil have det :-).

Især ikke når halvdelen af dem er på autopilot (Ups: Fahrerassistenz) ;-)

Forummets indlæg er redigeret af ElPeter Oct 17 '16
DavidS90D
DavidS90D Feb 13 '17

Jeg er muligvis gået glip af en opdatering postet på et eller andet "socialt" medie...

Men hvad er status på rekordforsøget ?

The_Stig
The_Stig Feb 14 '17

Jeg savner egentlig også en reel tilbagemelding - deltog selv

HJJ
HJJ Feb 14 '17
Jeg går da ud fra der ikke er nyt i sagen.
Der kan gå lang tid med Guinness..
KimT
KimT Feb 15 '17
Der kan gå lang tid med Guinness..

De kan åbenbart også klare det med det samme : https://electrek.co/2017/01/20/tesla-guinness-world-record-model-s-x-parade-china/ 

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9