Loading...
dk

Tesla autocamper | Tesla Forum

Bluecoffee
Bluecoffee Jul 24 '16

Efter en del eksperimenter, er vi endt på denne løsning for at slippe for bumpet mellem bagsæder og bagagerum: 2 gulvfinerplader med fer og not, 18 mm, 180X60 cm, skæres til i siden (og evt. i længden), så de passer med hjulkasserne og gulvarealet. Med fire stk. rørisolering undgår man ridsder og skrammer på sæder, døre og i bagagerummet. Med to smalle luftmadrasser eller liggeunderlag, hovedpude og sovepose er det et glimrende hotel. Åbent soltag sikrer nogenlunde mod kondens, i øsregnvejr kræver det dog en meget stor paraply eller alternativt kan man åbne bagklappen en lille smule på klem, hvis man ellers er tryg ved at sove for "åben dør" - men det gør man jo næsten også i et telt. Bagklapløsningen var faktisk den bedste mht. at sikre mod kondens.

griffel
griffel Jul 24 '16
Fed løsning - også til transport at støre ting...
Har du nogel klodser el.lign. under i bagenden så pladen ligger vandret, eller hælder det nedad mod bagenden?

Kan du ikke bare lade bilen være i CamperMode og lade klimaanlægget køre ganske stille og roligt? Det budre da modvirke kondens. Det har jeg da tænkt mig at prøve når jeg har fået savet nogle plader til ;-)

/Jakob :-)
fmm1000
fmm1000 Jul 24 '16
Har netop prøvet campermode og to mand sovende i bilen i Frankrig. 25 grader udenfor. 18 inde i bilen og ingen kondens samtidig med at jeg ladede :-).
sono
sono Jul 24 '16
Hvad gør i for at klimaanlægget bliver kørende og ikke timer ud?
Forummets indlæg er redigeret af sono Jul 24 '16
griffel
griffel Jul 24 '16
Du sætter bilen i Neutral (N) og så går du ind i Controls -> E-Brake & Power Off og aktiverer Parking Brake. Så står den i 'tomgang' med bremse på og klimaanlægget stopper ikke. Den står så med kørelys på, men det ser man jo ikke indefra... ;-)

Jeg bruger ofte den indstilling når jeg er inde og handle og det er så varmt som nu, så er bilen dejlig kølig når jeg kommer tilbage :-D
Man skal så bare huske at låse bilen manuelt fra FOB'en, for det gør den ikke selv.

Hilbert
Hilbert Jul 24 '16

@Bluecoffee

Selv ville jeg nu blot lægge en 7 cm hård skumgummi ell. lign. fra bagsæderne og bagud.

sono
sono Jul 24 '16
Tak for tippet, det vil jeg prøve næste gang, måske kan man endda manuelt slukke kørelyset?
jensk2
jensk2 Jul 24 '16

Hej

Har lige været ude og prøve - virker fint og her i sommer dagslyset er der IKKE kørelys på. Lidt spøjst at man skal omkring Neutral, men på en eller anden måde skal software jo have at vide at man mener 'Stay-on'. Måske skulle Tesla tilbyde en 'Stay-on' feature evt. med en timer tilføjet?

Selv har jeg mange gange forladt bilen ved SUC, med et familiemedlem 'on-board', som så ikke kunne nyde køling/varme eller radio lyd:-(

I øvrigt har vi oplevet at bilen låste sig selv, med FOB i kopholder og med os udenfor!!! Heldigvis var bagklap åben og vi kunne redde FOB'en ud!

Forummets indlæg er redigeret af jensk2 Jul 24 '16
fmm1000
fmm1000 Jul 24 '16
Efterladt familiemedlem i bilen skal bare røre skrærmen. Så kører den en haalv time mere.
En anden måde at aktiverer camper mode på er at lade døren stå på klem. Dog ikke egnet hvis bilen skaal låses.
Har selv prøvet at slukke lyset om vinteren, når den står med campermode, men har ikke fundet metoden ud over remote S.
griffel
griffel Jul 24 '16
@fmm1000
Hvordan kan du aktivere campermode mens du lader? Ved at lade døren stå på klem? Jeg kan ikke sætte den i Neutral mens jeg har stikket i. 'Unable to drive' skriver den.

Hvor kan man slukke kørelyset (LEDerne) med Remote S? Eller mener du at man bare skal starte klimaanlægget via Remote S? Forbliver det så tændt hele natten?
Forummets indlæg er redigeret af griffel Jul 24 '16
Kiefer
Kiefer Jul 24 '16

Kan man ikke bare bruge App'en og aktivere aircon via remote?
Så behøvber bilen jo ikke stå åben. Personligt ville jeg ikke bryde mig om at sove med åben dør i en bil. Dog kommer det selvfølgelig an på hvor man er henne i verden. Snakker vi en svensk ødegård hvor der alligevel er 25km til nærmeste toilet, betyder det nok ikke så meget om døren står åben eller ej.

/Martin

CanEl
CanEl Jul 24 '16

tror ikke at alarmen bliver slået fra med app start af aircon. så i skal sove meget roligt, hvis i ikke vil vække opsigt. det er dog muligt at slå den invendige alarm fra via panelet, hvis du fx forlader bilen med en hund i.

jensk2
jensk2 Jul 24 '16

Hmmm, mere investigering er vist påkrævet!

- At have døren på klem lyder som en dårlig Camper Mode f.eks. i regn- og stormvejr.

- At ikke tillade Camper Mode med tilsluttet lader syntes også utilfredsstillende, ville være en perfekt luksus løsning ved camping i Italien i Juli:-)

/jens

fmm1000
fmm1000 Jul 24 '16
Har netop gjort det Jensk K 2 skriver i Frankrig med 25 grader om natten. Tror jeg flækker en video sammen om det og smider den på youtube snart.
Jeg kom så først til at sove kl to om natten, inden jeg havde fundet ud af hvordan :-).
Clement
Clement Jul 27 '16
Hej

Campermode hvor finder jeg det?

Vedr. Klimaanlæg og musik i bilen mens man handler. Jeg stiger ud af bilen trykker bremsepedalen i bund. Og så kan jeg låse bilen mens klima og musik spiller for ungerne. Nogle gange skal jeg lige gøre det et par gange før det lykkedes. Hvorfor aner jeg ikke.

Alarm indenfor? Hvor disabler jeg den, for min alarm er gået i gang med ungerne siddende i bilen et par gange eller 6 :-)
CarstenHansen
CarstenHansen Jul 27 '16

Min kæreste og jeg har også sovet i bilen nogle gange. 

Vi har købte en luftmadras på ca. (L)2000mm(B)1500mm(H)200mm, samt en pumpe til 80,- dertil. Selv om madrassen reelt er for bred er det intet problem når man puster den op, da den grundet højden på 20 cm, ikke behøver at blive puster helt op. Dette tager også ujævnhederne i bunden, så man ligger fint og behageligt. Man støder ikke på bunden når man vender og drejer sig. 

Vi har sat bilen i N og trukket E-brake, og den bruger ca. 8km i timen på af have klima kørerne. De steder vi har sovet har det ikke været et problem med at der er lys i forlygterne samtidigt. Lidt øv at bilen bimler og bamler når man åbner døren, hvis man skal op om natten.   

griffel
griffel Jul 27 '16

@Clement

Se mit indlæg #5 ovenfor - eller her: https://www.youtube.com/watch?v=33jmU-vY058

Noget helt andet:

Lader du bare bilen stå i "D" med holding brake (H) på mens du er inde og handle?!? Det lyder da godtnok en kende usikkert... Hvad nu hvis den skulle finde på at slippe bremsen? Det skal der jo ikke så meget til. Et let tryk på gaspedalen (ved en fejl, det er jo børn) og den slipper.

Det turde jeg ikke!

Brug CamperMode fremover i stedet for :-)

Forummets indlæg er redigeret af griffel Jul 27 '16
Klaus_
Klaus_ Jul 27 '16

@griffel: Jeg mener umiddelbart at hvis føreren åbner døren / stiger ud af bilen, mens den er i "D", så skifter den selv til "P" ligesom hvis man manuelt gjorde det.

fmm1000
fmm1000 Jul 27 '16
Jeps. Det gør den.
Clement
Clement Jul 27 '16
Jeg sætter den altid i P. Så ingen problemer der.

dette skole være den bedste og nemmeste måde at have klima anlæg samt musik anlæg kørende mens venner/børn osv opholder sig i bilen mens man foretager sit ærinde.

Andre der har en bedre måde???

Mangler stadig svar på campermode og alarm inde i kabinen????

Sider: 1 2 »