Jeg har været ude for noget tilsvarende, hvor jeg indtastede en adresse i postnr 4800 og jeg kørte fra København. Ville have mig over bogø og med færgen, dernæst en masse biveje efter at have ignoreret dette og passeret Farøbroen. Der kan man jo godt blive lidt bekymret hvis man er ude nogle steder hvor ikke man er særlig kendt og så måske skal bruge 30-40 min ekstra på turen
Måske er det det bare trip-planneren der er blevet integreret med Michelin-guiden. 2- og 3-stjernede restauranter er jo 'en omvej værd' ;-)
Hook - du må være kommet på samme version af navigationen som vi andre har været på siden levering :-) Velkommen
Jeg har været ude for noget tilsvarende, hvor jeg indtastede en adresse i postnr 4800 og jeg kørte fra København. Ville have mig over bogø og med færgen, dernæst en masse biveje efter at have ignoreret dette og passeret Farøbroen. Der kan man jo godt blive lidt bekymret hvis man er ude nogle steder hvor ikke man er særlig kendt og så måske skal bruge 30-40 min ekstra på turen
Jeg har netop oplevet det samme på en tur fra Sjælland ned over Falster.
Navigationen ville have mig over med Bogøfærgen og da jeg ignorerede og fortsatte ad motorvejen ned mod Nykøbing Falster, blev den ved med at foreslå nye, kreative omveje, bl.a. over flere broer hen over Lolland og tilbage igen, ud ad alle mulige småveje osv. Sådan fortsatte det, indtil jeg havde passeret omkring Nykøbing Falster ad den nye ringvej, som navigationen tilsyneladende ikke kender. I hvert fald så det ud på skærmen som om jeg kørte midt ude i ingenting tværs over en mark, mens det grangiveligt lignede en asfalteret ringvej, når jeg kiggede ud ad forruden. ;-)
Måske er det her problemet er. Navigationen kender simpelthen ikke den nye ringvej; og når den logiske rute går af en bestemt vej, den ikke kender, så er ingen forslag for kreative, når den skal hitte på mærkelige omveje!
Efter at have forladt ringvejen rundt om Nykøbing Falster fandt navigationen igen en fornuftig rute og alt virkede herefter normalt.
Jeg har netop oplevet det samme på en tur fra Sjælland ned over Falster.
Navigationen ville have mig over med Bogøfærgen og da jeg ignorerede og fortsatte ad motorvejen ned mod Nykøbing Falster, blev den ved med at foreslå nye, kreative omveje, bl.a. over flere broer hen over Lolland og tilbage igen, ud ad alle mulige småveje osv. Sådan fortsatte det, indtil jeg havde passeret omkring Nykøbing Falster ad den nye ringvej, som navigationen tilsyneladende ikke kender. I hvert fald så det ud på skærmen som om jeg kørte midt ude i ingenting tværs over en mark, mens det grangiveligt lignede en asfalteret ringvej, når jeg kiggede ud ad forruden. ;-)
Måske er det her problemet er. Navigationen kender simpelthen ikke den nye ringvej; og når den logiske rute går af en bestemt vej, den ikke kender, så er ingen forslag for kreative, når den skal hitte på mærkelige omveje!
Efter at have forladt ringvejen rundt om Nykøbing Falster fandt navigationen igen en fornuftig rute og alt virkede herefter normalt.
Hej MOS:
Har faktisk været ude for det samme I vores Audi A6 allroad - mener dog ikke den var helt så stædig.
PS så 3 Teslaer på Marielyst I går foruden min egen! To danske og en belgisk..!
Også lidt om Navigationen . Ved i hvorfor den skriver 40 km når man taster en adr ind, og når man siger ok til dette, er der altid længere?! de 40 km blev til 53 km
Mht SuC, så er afstanden i luftlinje(!) indtil du siger OK, så beregner den en reel rute ad veje. Det er derfor der er længere.
Om det også gælder for almindelige adresser ved jeg ikke.
Men til gengæld synes jeg den mangler noget i forhold til POI'er. Hvis man f.eks. gerne lige vil finde en restaurant i nærheden af destinationen. Nogen der har fundet en løsning på dette?
Indtil videre har det heddet en mobiltelefon med google maps...
/Martin
Du deler turen op, så du sætter navigationen til de midtvejspunkter du gerne vil have med. Så i første omgang sætter du den til Rødby osv osv
Der er jo et fint punkt på denne side "Planlæg Tur", der netop kan bruges til dette.
Brug Google maps på PC til at beregne ruten. Her kan du tvinge den over på Rødby-Puttgarten. Og derefter teslas superchargermap på deres hjemmeside til at finde adresser på SuC'er. Så kan du sidde og bruge Google maps til at regne på hvor langt der er imellem SuC'er, og sjusse dig til hvor længe du skal lade på hver SuC og hvilke du kan springe over. Det gjorde jeg som forberedelse til min tur til Provence i påsken. Men det er en lidt manuel opgave, og det er godt at have Excel ved siden af...
Ifølge Google maps er korteste rute fra Braak til Hohenswarsleben på 251 km og derfra er der 202 km til Nossen. Du skal køre pænt for at køre de 251 km og være godt ladt op i Braak.
På den anden side er det langt fra umuligt. Jeg kørte fra Jyllinge til Rødekro SuC i et hug i torsdags, 268 km hvoraf langt det meste var motorvej. Hjemmefra med 100% i en 70RWD. Ankom med 8%. Undervejs blev der givet pænt gas (125 km/t i 110 km zone, 140 - 145 i 130 km zone). Så du kan godt køre de 251 km hvis du holder dig til 125 - 135 og lader til 90 - 95% i Braak.