Loading...
dk

DR DOOM om Tesla | Tesla Forum

webercarbmann
webercarbmann Aug 13 '16

Enig - det er batterierne der er nøglen. Værdien af Teslas Gigafactory og den viden der indsamles ved at lære at bygge fabrikken der bygger fabrikken, må ikke undervurderes!

Alle andre bilfabriker kan bygge gode elbiler men de kommer ikke til at bygge dem i store styk tal med mindre de bygger deres egne batterifabrikker. På dette punkt er Tesla nok 5 år foran alle andre. 

Se tråd på Ing.dk hvor menet bliver diskuteret. 

https://ing.dk/artikel/mercedes-paa-vej-med-komplet-elbil-line-up-185911

koden
koden Aug 15 '16

Musk får lidt tæsk her...

http://finans.dk/investor/ECE8922118/elon-musk-rammer-notorisk-forkert-i-teslaudmeldinger/?ctxref=ext

kræver måske login for at læse..

Klaus_
Klaus_ Aug 16 '16

@koden, login ikke krævet :)

Men selve indholdet er der ikke noget nyt over. Enhver der har fulgt Tesla og Elon Musk en smule de seneste par år, kender godt begrebet "Tesla-tid" og at Elon's planer ikke altid føres ud i livet, men derfor er det da stadig spændende at følge med :)

Kiefer
Kiefer Aug 16 '16

Helt enig, og om noget burde vi her i DK da kende begrebet Teslatid, i sær dem der forsøger at bestille en tid ved et servicecenter ;-)

/Martin

koden
koden Aug 16 '16

Tag til Hamburg og få lavet service. Så får du også en P90DL som lånebil.

henrik_dk
henrik_dk Aug 16 '16
Citat fra koden

Tag til Hamburg og få lavet service. Så får du også en P90DL som lånebil.

Fik nu en blå P85, da jeg var i Hamburg i juni til service. Med slidte lyse sæder og blinklys, der ikke virkede....

ABCCC
ABCCC Aug 16 '16
Jeg fik en sprit ny Mercedes GLE 350 (18 km gammel) i 4 dage hos Tesla i Kastrup - det var da over min forventning til en lånebil (når nu de ikke havde en lånetesla...)

/Anders
Hookmaker
Hookmaker Aug 16 '16

Efter at der er kommer reg. afgift på, skal man så ikke være lidt forsigtig med at køre en tysk lånebil over grænsen, eller lavede SKAT en undtagelse for dette for et par år siden (Læs: sidste år var det jo ikke et problem, fordi der ikke var afgift på elbiler) ?

MartinPedersen
MartinPedersen Aug 16 '16

Det er fint nok hvis din bil er til mekaniker:

http://www.fdm.dk/nyheder/udenlandske-laanebiler-velkomne-danmark

ILarsen
ILarsen Aug 17 '16
Citat fra MartinPedersen

Det er fint nok hvis din bil er til mekaniker:

http://www.fdm.dk/nyheder/udenlandske-laanebiler-velkomne-danmar

Jeg har et forslag. Man opretter et selskab i Danmark, og et i Tyskland. Selskabet i Danmark ejer en flok gamle biler. Danske kunder lejer disse biler, og "kører" dem til service hos selskabet i Tyskland. Uheldigvis er dette værksted lidt langsom til at fikse bilen, og beholder den en hel måned. Heldigvis har selskabet i Tyskland nogle nye lækre biler som lånebiler. Når måneden er gået, lejer kunden en anden gammel bil i Danmark, som også skal serviceres i Tyskland. Osv. 

Kan dette lade sig gøre og kan det hænge sammen økonomisk?

Kiefer
Kiefer Aug 17 '16

Hmm, problemet er vel at den "gamle" bil skal være relativ dyr at leje i forhold til hvad en sådan bil normalt koster. 

Hvis du betaler for at låne lånebilen, så er det vel billeje, og så er det måske nogle andre regler der kommer ind i billedet?

Men ideen er da opfindsom :-)

/Martin

koden
koden Aug 26 '16

en klumme i weekendes bil avis i berlinger hvor en motor skribent skrev at tesla var historie som bil producent om under 10 år.

Når først de store gik ind på el bil markedet.

han kom ikke en på teslas batteri forspring.

men som en sagde til mig, så får de batterier fra panasonic nu.

Det kan de andre vel også få?

ErikBH
ErikBH Aug 26 '16
Citat fra koden

men som en sagde til mig, så får de batterier fra panasonic nu.

Det kan de andre vel også få?

der er meget mere til batteripakker i biler end bare batteriet, det helt vigtige er hvordan du styrer dine batterier. Hvis du ikke styrer dem godt smadrer du dem i løbet af ultra kort tid. Samtidig er det at lade dem op også mere komplekst end som så.

Ingen tvivl om at de store ville kunne nå langt - hvis de ville - og det vil de først lidt senere. De skal lige presse citronen med hybrider og brint og og og inden de kommer til det fornuftige.

/ErikBH

DavidS90D
DavidS90D Aug 26 '16

"Når først de store gik ind på el bil markedet".:

Jamen, det er jo netop Elon´s ønske at de andre skal følge med. 

Men lige nu er den gule trøje hos Team Tesla, bl.a. godt hjulpet af SuC-netværket. Det er unikt.

jramskov
jramskov Aug 29 '16

Der er så vidt jeg ved heller ikke andre der er i gang med at bygge så store batterifabrikker som Tesla er med Gigafactory. Hvis Tesla bliver i stand til at lave batterier væsentligt billigere end de andre, vil de have en kæmpe fordel.

Jabba
Jabba Aug 29 '16
Citat fra jramskov

Der er så vidt jeg ved heller ikke andre der er i gang med at bygge så store batterifabrikker som Tesla er med Gigafactory. Hvis Tesla bliver i stand til at lave batterier væsentligt billigere end de andre, vil de have en kæmpe fordel.

Enig og uanset er Tesla foran p.t. Jeg har læst om andre firmaer der har planer om at bygge batterifabrikker, men mig bekendt er der ingen der er gået igang endnu. Gigafactory er et faktum idag. Det er ligesom med alle de bilmodeller fra Tyskerne der bliver introduceret om et par år. De skal nok komme, men Tesla har et forspring uanset hvor store og hvor mange finansielle kræfter tyskerne har. 

Hvorvidt og hvornår de andre bil eller batterifabrikanter kommer op på siden eller overgår Tesla vil tiden vise. Jeg satser dog på at Tesla har en trumf i batteriproduktionen en rum tid og regner med at Tesla bliver leverandør til andre bilfabrikanter ligesom de har været for f.eks. Mercedes.

Jabba
Jabba Aug 29 '16
Citat fra jramskov

Enig og uanset er Tesla foran p.t. Jeg har læst om andre firmaer der har planer om at bygge batterifabrikker, men mig bekendt er der ingen der er gået igang endnu. Gigafactory er et faktum idag. Det er ligesom med alle de bilmodeller fra Tyskerne der bliver introduceret om et par år. De skal nok komme, men Tesla har et forspring uanset hvor store og hvor mange finansielle kræfter tyskerne har. 

Hvorvidt og hvornår de andre bil eller batterifabrikanter kommer op på siden eller overgår Tesla vil tiden vise. Jeg satser dog på at Tesla har en trumf i batteriproduktionen en rum tid og regner med at Tesla bliver leverandør til andre bilfabrikanter ligesom de har været for f.eks. Mercedes.

jramskov
jramskov Aug 30 '16

Ja, det de andre har annonceret at de vil komme med i 2020 eller deromkring, det leverer Tesla nu mere eller mindre nu og jeg tror de frygter Model 3 temmelig meget.

Sider: « 1 2