Loading...
dk

Tesla præsenterer produktnyhed | Tesla Forum

3450rbt
3450rbt Aug 23 '16
Elon Musk har tweetet at Tesla har en produktnyhed ved middagstid i dag (PST)
mbk
mbk Aug 23 '16

Det er sådan ca. nu, men ser ikke ud til at være noget man kan livestreame. Hmm.

jramskov
jramskov Aug 23 '16

https://electrek.co/2016/08/23/tesla-100-kwh-battery-pack-quickest-car-ever/

Model S P100D with Ludicrous mode
  • Range: 315 miles (EPA Estimate) / 613 km (NEDC Estimate)
  • 0-60 acceleration: 2.5 seconds
  • 0-100 acceleration: 2.7 seconds
  • Price: starts at $134,500
Model X P100D with Ludicrous Mode
  • Range: 289 miles (EPA Estimate) / 542 km (NEDC Estimate)
  • 0-60 acceleration: 2.9 seconds
  • 0-100 acceleration: 3.1 seconds
  • Price: starts at $135,500
DavidS90D
DavidS90D Aug 23 '16

100kWh og 2.5 sek. ......hvornår kommer der noget nyt ?

P85DK
P85DK Aug 23 '16

muligt at opgradere til P100D for $20.000

jramskov
jramskov Aug 23 '16

Som jeg forstår det kommer der ikke nogen 100D i første omgang, kun P100D.

 

/edit: Pokkers, jeg var for langsom til at redigere mit indlæg - du har helt ret P85DK.

Forummets indlæg er redigeret af jramskov Aug 23 '16
P85DK
P85DK Aug 23 '16

I første omgang kun P100D efter et par måneder kommer 100D

jramskov
jramskov Aug 23 '16

“For the first time, the fastest accelerating production car in the world is an electric car. I think this sends a great message to the public about the future of transportation.”

Den forstår jeg ikke, hvorfor er vilde accelerationer vigtige?

P85DK
P85DK Aug 23 '16

Det sælger biler :-) og de kan sælge dem til over priser 

tintin
tintin Aug 23 '16

Jeg kan ikke logge ind på My Tesla, er der andre der oplever det samme?

SuneH
SuneH Aug 23 '16
Hvis man vil opgradere sin P90D, skal selve batteriet skiftes. "It's not a software upgrade. The old battery will have to be recycled". Dvs os andre, bør kunne købe et lettere brugt 90 batteri... Det er jo interessant. Jeg kunne godt finde på at opgradere min 70 RWD til en 90 RWD ved at få installeret et lettere brugt 90-batteri for fx 25.000 kr.
P85DK
P85DK Aug 23 '16

ha ha ha - Den tror jeg du skal kigge meget meget meget langt efter Sune :-)

SuneH
SuneH Aug 23 '16
Ej kom nu, køb en upgrade, så køber jeg dit gl. batteri for et par flasker god rødvin :-)
jramskov
jramskov Aug 24 '16

Hehe, står der ikke at de tager det gamle batteri retur ved opgraderingen?

P85DK
P85DK Aug 24 '16

En flaske Screaming Eagle Cabernet fra 1992, så kan vi godt finde ud af noget

MKRCPH
MKRCPH Aug 24 '16
Citat fra SuneH Hvis man vil opgradere sin P90D, skal selve batteriet skiftes. "It's not a software upgrade. The old battery will have to be recycled". Dvs os andre, bør kunne købe et lettere brugt 90 batteri... Det er jo interessant. Jeg kunne godt finde på at opgradere min 70 RWD til en 90 RWD ved at få installeret et lettere brugt 90-batteri for fx 25.000 kr. 
Samme her - så skriv når I vil sælge...;o)
DavidS90D
DavidS90D Aug 24 '16

For at blive ved "nyheden":

Det er lidt som et iPhone-race med en ny model som alle skal ha` i stedet for den gamle. 

På Tesla US-hjemmesiden bliver det også nævnt (frit oversat) at de meget gerne vil sælge flere biler af Model S/X for at skrabe penge sammen til firmaet og derved kunne få gang i Model 3.

Og der er helt sikkert flere der skal eje en P100DL fordi det er "verdens vildeste familiebil".

Nu er det kun et spørgsmål om tid før vi ser ulykker med en fører der har mistet bevidstheden p.g.a. den voldsomme acceleration. Men så er det også en nyhed.....

 

Personligt skal der mere til før jeg får armene i vejret. Hvad med lidt nyheder til ejere af en Tesla?

- Ny navigation.

- 10 år fuld garanti på hele bilen - Det er jo verdens bedste og mest vedligeholdelsesfrie bil (!)

- Godkendelse af Model S anhængertræk.

- Flere værksteder i DK (Odense, Kolding, Slagelse...) med normale timepriser.

O.S.V...

Kiefer
Kiefer Aug 24 '16

Enig, det er meget amerikansk, og noget vi ser hver eneste gang der er "nyheder" fra Tesla. Biler solgt i forrige kvartal er glemt og man kigger frem til næste kvartal...

Jeg ser mere det interessante i nyheden at de fortsat formår at øge batterikapaciteten år for år. Så vi om 4 år formodentlig vil se et 150kWh batteri med en reelt rækkevidde på 600km.

/Martin

jramskov
jramskov Aug 24 '16

Vil en 100D ikke kunne nå en reel rækkevidde på omkring 500km?

SuneH
SuneH Aug 24 '16
Citat fra jramskov

Hehe, står der ikke at de tager det gamle batteri retur ved opgraderingen?

 

Jo, netop. Der er jo tale om en fødekæde: Nuværende P90D opgraderer til et 100 kWh batteri. Så er der et gl. 90 kWh batteri til overs. Det får Tesla. Det tilbyder Tesla så til nuværende ejere af 60 kWh eller 70 kWh batteri mod en ombytningspris. Det giver så et 60 eller 70 kWh batteri til overs til Tesla. Det kan de enten anvende til udskiftninger af defekte 60 eller 70 batterier eller til fremstilling af powerwalls. Eller de kan sælge dem til entusiaster, som bygger dem ind i speedbåde eller store custom hjemmebatterier. Der skal nok komme et marked for det.

Sider: 1 2 »