Loading...
dk

Tesla præsenterer produktnyhed | Tesla Forum

P85DK
P85DK Aug 24 '16

Nu har Tesla fået overskrifter i hele verden for at have den hurtigste accelererende produktionsbil - reklameværdi som er afgørende for deres overlevelse.

Hvor mange overskrifter tror I at godkendelse af anhængertræk til Model S eller flere værksteder i DK ville skabe? (p.s. deres timepriser svarer vel meget godt til timepriserne på premiumværkstederne i DK)

Pas nu på mavesyren og tag de lange briller på - det er Teslas evige stræben efter superbil præstationer der driver udviklingen og med sig kommer alle de andre fordele.

Med disse præstationer på acceleration slår Tesla fossilbilerne i kongedisciplinen - der er altså ikke meget sex over at komme frem og sige at nu kan vi køre næsten halvdelen på en opladning af hvad I kan på en optankning.

mbk
mbk Aug 24 '16
Citat fra SuneH
Citat fra jramskov

Hehe, står der ikke at de tager det gamle batteri retur ved opgraderingen?

Jo, netop. Der er jo tale om en fødekæde: Nuværende P90D opgraderer til et 100 kWh batteri. Så er der et gl. 90 kWh batteri til overs. Det får Tesla. Det tilbyder Tesla så til nuværende ejere af 60 kWh eller 70 kWh batteri mod en ombytningspris. Det giver så et 60 eller 70 kWh batteri til overs til Tesla. Det kan de enten anvende til udskiftninger af defekte 60 eller 70 batterier eller til fremstilling af powerwalls. Eller de kan sælge dem til entusiaster, som bygger dem ind i speedbåde eller store custom hjemmebatterier. Der skal nok komme et marked for det.

Der skal nok komme et marked. Jeg ved ikke hvordan det er mere, men de har vist afstået fra at gøre det pt. da de har været limited i deres batteri produktions kapacitet. Der er vist kun en enkelt blogger der har fået lov at gå fra 60kWh til 85kWh. Derudover er der salvaged 60'er med skadet batteri der er opgraderet til P85 udenom Tesla.

Materialerne kan også genanvendes hvis det da ikke har flere der kan bruge det.

DavidS90D
DavidS90D Aug 24 '16

@P85DK - Det er helt korrekt at man ønsker at sende et KAPOW  PR-signal til pressen og deres slaver.

Men som nævnt kunne jeg faktisk godt tænke mig de lige brugte 5 minutter på lidt SW opdatering.

Længere tid burde lidt fiflen med nuller og éttaller ikke vare....

Angående rækkevidde, så kommer du længere med en TMS 100D end med en tilsvarende superbil på en opladning/tankning.

Kiefer
Kiefer Aug 24 '16

P85DK: Deres timepriser er da helt i skoven. Jeg betalte 900 kroner i timen på min Mercedes ved Hessel, ved Tesla skal jeg give 1300 i timen.

Jeg er jo lige ved at jeg kan købe en Oracle konsulent til samme pris jeg skal betale en mekaniker ved Tesla.

Teslas problem ved at fokusere så meget på performance er at bilen af mange så bliver betragtet som en performancebil, og derved bliver der ikke solgt "mange" af dem. desuden, det eneste Tesla kan konkurrere på når vi snakker premium segmentet er jo 0-100 tider. Alt andet er nok mere i konkurrence med Nissan eller en Daihatsu når vi snakker samlekvalitet og valg af komponenter til interiør. Det når jo ikke f.eks. Aston Martin, Mercedes eller BMW til sokkeholderne.

Om det er en S60 eller en P90DL er interiør jo det samme, man føler ikke på nogen måde at der er kræset for detaljerne og lagt blod sved og tårer i at lave en perfekt bil.

/Martin

/Martin

P85DK
P85DK Aug 24 '16

Jeg er ikke uenig i at Tesla kan gøre mange ting bedre, men deres største problem er at deres brand er så meget større end de selv er, så forventningerne er helt i top - delvist selvforskyldt, men alligevel.

@DavidS90D - SW 8 er lige på trapperne, hvor blandt andet radio og navigation skal have fået en ordentlig omgang, så vi må håbe det hjælper lidt.

@Kiefer - 1.300 er helt normale timepriser hos Audi, BMW, Mercedes etc. i hovedstadsområdet, hvilket det faktisk har været en del år. At 0-100 er det eneste de kan konkurrere på er jo lige præcis min pointe, hvis de sagde de havde en premium bil på niveau med Kia, så var det nok ikke så stærkt et budskab :-)

Nu er det jo ikke mange år siden at Mercedes havde enorme problemer med deres kvalitet og jeg vil da også sige at dem jeg har haft har ikke været uden problemer, specielt deres keyless go har været noget lort. Affejdring, radiator, etc etc etc. og det har bestemt ikke været billigt at få lavet. Tilsvarende på Audi med bl.a. multitronic gearkassen, eller BMW med deres turboer på diesel bilerne (Som lyder som traktorer). Og vi skal slet ikke begynde på holdbarhenden eller værkstedpriser på Aston Martin. 

Jeg er helt enig i at det ville være fedt hvis der var forskel på en S60 og en P100D, men jeg forstår samtidig godt hvorfor det er som det er. 

Og jeg tror ikke at du finder mange medarbejdere hos Tesla som ikke lægger blod sved og tårer i deres arbejde - det er en lang spurt de er i gang med

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Aug 24 '16
jramskov
jramskov Aug 24 '16
Citat fra SuneH
Citat fra jramskov

Hehe, står der ikke at de tager det gamle batteri retur ved opgraderingen?

Jo, netop. Der er jo tale om en fødekæde: Nuværende P90D opgraderer til et 100 kWh batteri. Så er der et gl. 90 kWh batteri til overs. Det får Tesla. Det tilbyder Tesla så til nuværende ejere af 60 kWh eller 70 kWh batteri mod en ombytningspris. Det giver så et 60 eller 70 kWh batteri til overs til Tesla. Det kan de enten anvende til udskiftninger af defekte 60 eller 70 batterier eller til fremstilling af powerwalls. Eller de kan sælge dem til entusiaster, som bygger dem ind i speedbåde eller store custom hjemmebatterier. Der skal nok komme et marked for det.

Jeg tror faktisk ikke de bare sætter et brugt batteri i en anden bil. Jeg tror de recycler materialerne og bygger et nyt batteri.

jramskov
jramskov Aug 24 '16

1300kr i timen? Hold da op det er sindsyge priser. Hvorfor skal prisen i øvrigt være højere for premium biler?

Og noget helt andet er at Elon har sagt at de ikke vil tjene på service af bilerne...

Kiefer
Kiefer Aug 24 '16

P85DK: Jeg tror som ikke vi er uenige, det er nok bare fordi jeg sidder i Jylland hvor vi måske oplever nogle lidt andre timepriser på premiumbiler som f.eks. Mercedes. Måske fordi konkurrencen er større ved at tage til Tyskland og få lavet tingene til 100 EUR i timen i stedet. Den konkurrence har I nok ikke i København, hvor man jo nok bare betaler det det koster ;-)

Og ja, der skal laves ting på Mercedes, "don't get me started", kan blot sige, køb ALDRIG en Mercedes S-klasse...

Men det er jo også derfor firmaer som Hinnerup Auto kan være med i konkurrencen. Og Tesla vil jo så få det problem, at hvis det kun er garantireparationer de skal lave, bliver indtjeningen endnu dårligere. Når Model 3 kommer på markedet kan de jo nok ikke slippe afsted med 1300 i timen på en bil til 450-500.000.

Når vi snakker kvalitet, så burde der jo have siddet en frank dame med en fortid i Louis Vuitton til at sy. Jeg har endnu ikke turde spørge svigermor om hvad hun synes om syningerne, hun er uddannet patchworkdommer :-)

jramskov: Premium bilerner er jo langt mere komplekse og fejlsøge på end normale biler, og derfor kræver det en masse certificeringer og uddannelser inden man må lave dem, derfor de høje priser.

For en normal Audi A4 er jo bare en ganske simpel bil uden de store dikkedarer og den kan alle og enhver jo skrue på... eller noget...

/Martin

koden
koden Aug 24 '16

Vi skal mindst 7 år tilbage i tiden hvor jeg så Audi A8 timepris på 1000 kr. hos audi gladsaxe.

Med eller uden moms kan jeg ikke huske...

Kiefer
Kiefer Aug 24 '16

Jeg har aldrig oplevet Mercedes differentiere på den enkelte model. Det er nok ikke helt vejen frem ved Tesla da alle nuværende modeller er mere eller mindre ens. Kunne måske tænkes på Model 3. Men jeg tvivler på det vil være særlig populært.

/Martin

P85DK
P85DK Aug 25 '16

Så er den mulig at bestille i DK - en fully spec'ed P100D koster 1.875.617 med et sæt 21 vinterdæk

DavidS90D
DavidS90D Aug 25 '16

1.875.617.....så har den også kopholder. (undskyld)  :-)

Kiefer
Kiefer Aug 25 '16

Jeg ender på 1.815.297 for en tilsvarende Model X.

Men så har den også premium interiørpakke med iphone oplader :-)

/Martin

P85DK
P85DK Aug 25 '16

Si - men det er fordi du ikke kan få vintersutter med til den :-)

ser også ud til at de har justeret lidt i prisen, så nu koster en S med vinterdæk 1.858.457 eller 1.785.007 uden vintersutter

jramskov
jramskov Aug 25 '16

75.000 for et sæt vinterdæk? Så er de da også betalt.

PerPower
PerPower Aug 25 '16
Og hvad ender prisen på hvis/når afgiften øges næste år til 40% af normal afgift? Mit gæt er, at P100DL bliver et sjældent syn på de danske veje...
Kiefer
Kiefer Aug 25 '16

Lige nu er der 20% afgift på bilen, men husk på de 20% er 20% af de 150%, så reelt er det nemmere at bare sige der er 30% afgift på bilen i år, og vel omkring de 60& næste år. Så det er vel bare at gange de 250K med et par stykker...

De skriver at hvis du bestiller en Model X P100D nu, så er der levering til november inden de højere afgifter. så er der nogen der hoppe på, så sig lige til, så har jeg et referencelink ;-)

/Martin

P85DK
P85DK Aug 25 '16
Citat fra PerPower Og hvad ender prisen på hvis/når afgiften øges næste år til 40% af normal afgift? Mit gæt er, at P100DL bliver et sjældent syn på de danske veje...

Det er nok årets mest modige gæt ;-)

P85DK
P85DK Aug 25 '16
Citat fra jramskov

75.000 for et sæt vinterdæk? Så er de da også betalt.

jep - 59k + afgift

jramskov
jramskov Aug 25 '16

https://electrek.co/2016/08/25/tesla-model-3-p100d-test-bed-third-generation-battery-pack-technology/

"The pack is definitely more energy dense. From the 90 kWh pack, the energy increased by 11%, but the weight of the pack only by 4%, which means that Tesla achieved a significant battery energy density increase at the pack level since the introduction of the 90 kWh pack just over a year ago (July 2015)."

Sider: « 1 2