Loading...
dk

Hvor ville vi blive skuffet hvis dette var en Tesla udmelding om 2020 lancering | Tesla Forum

P85DK
P85DK Aug 30 '16

Rupert Stadler, CEO of Audi AG, has confirmed that the, unofficially named, Audi A9 e-tron will go into production in 2020

Some key specifications that Audi says will be in the A9 e-tron are below:

• 95 kwh battery yielding 500 km (311 miles) of range
  • An 11 kw inductive charging plate option that will be offered
  • Mostly aluminum structure
  • All-wheel drive. 3 electric motors (one up front, two in rear) for a total of 429 bhp, and a sport mode to boost it to 496 bhp and 590 lb ft torque temporarily
  • 0-100 khm (0-62 mph) in 4.6 seconds and a top speed of 211 kmh (131 mph)
  • Level-4 autonomous driving technology

https://electrek.co/2016/08/30/audi-launch-electric-audi-a9-e-tron-in-2020/

jramskov
jramskov Aug 30 '16

Ja, når man kigger på den netop annoncerede P100D er det ikke super imponerende specs. Der er nok ikke nogen tvivl om at Tesla er kommet med modeller med bedre rækkevidde til den tid.

Audi er et premium brand, hvad mon prisen bliver?

fmm1000
fmm1000 Aug 30 '16

Jaaamen det er jo godnat. Ja undskyld, jeg grinede da jeg læste det.  Min 85 D har jeg kørt næsten 600 km på en opladning og 0-100 er pænt under de opgivne på Audis fremtidsbil. Og min bil er et år gammel..Stakkels Audi (VW)  Hvis de ikke tager sig alvorligt sammen ender de som Nokia.  

Kemikeren
Kemikeren Aug 30 '16

Bare rolig, den skal nok koste en million. 
Mindst lige så dyr som Tesla topmodel, uden at kunne det samme.

Der skal nok være købere til den. Men langt de fleste vil have en S i stedet.

Jeg ved ikke om jeg er mest skuffet over Audis top-flop eller Lars Lykkes 2025-skuffelse :-P

koden
koden Aug 30 '16
Citat fra fmm1000

Jaaamen det er jo godnat. Ja undskyld, jeg grinede da jeg læste det.  Min 85 D har jeg kørt næsten 600 km på en opladning og 0-100 er pænt under de opgivne på Audis fremtidsbil. Og min bil er et år gammel..Stakkels Audi (VW)  Hvis de ikke tager sig alvorligt sammen ender de som Nokia.  

Så har du kørt pænt... er aldrig lykkes mig i min 90D :-)
fmm1000
fmm1000 Aug 31 '16
Med de optimistiske forbrugstal VW plejer at excellere i kan deres fremtidige model sikkert ikke kører over 600 km på en opladning med samme kørerstil jeg brugte, da jeg næsten ramte 600 km.
Kiefer
Kiefer Aug 31 '16

Det lyder som en S85 Tesla annoncerede i 2009 og leverede i 2012. Så mange siger at Tesla er nogle år forud, her kan m,an jo så konstatere de indtil videre er 8 år foran Audi.

SuneH
SuneH Sep 1 '16

Endnu en lancering i fremtiden af noget, som Tesla har lavet for mange år siden med roadsteren:

https://electrek.co/2016/08/31/chinese-based-ev-maker-qiantu-plans-to-introduce-its-all-electric-roadster-k50-to-the-us/

To-personers sportsvogn, 0-100 på 4,6 sek og en range på 300 km.... Har man hørt det før? Og med al respekt, det er jo tal som en stor, komfortabel og sikker S/X90D slår med lethed!

KimT
KimT Sep 1 '16

Jeg tror at det firma der først "bider i det sure æble" og køber sig ind i Tesla's SuC netværk, og som har kapacitet til at masseproducere en billig familiebil (golf klasse) vil være det firma der har den størst chance for at få en hurtig succes.

Hvad nytter det at starte med at producere sportsvogne/luksus biler til langt over 1mio, og så først skal til at opbygge et netværk af hurtigleadere efterfølgende. Det er ikke der pengene ligger. De skal ud til den brede befolkning i by områderne