Loading...
dk

Vinterdæk til Model X - genbrug fra Model S | Tesla Forum

JohnUJ
JohnUJ Sep 6 '16
Hej forum

Jeg står og skal til at investere i vinterdæk til min Model X og jeg er blevet nysgerrig på om jeg kan genbruge mine 21" fælge fra min tidligere Model S.

Tesla vil ikke give noget endegyldigt svar på det, men ser selvfølgelig gerne at jeg køber deres originale. Jeg har dog fået bekræftet at bolthullerne er de samme, så det er rent fysisk ikke et problem at få dem påmonteret.

Fælgene har desuden samme krydsmål (5x120) og samme ET mål (indpresning).
Jeg har også været på forskellige dæksider og kan se at jeg godt kan skaffe vinterdæk, så rullediameter mv. bliver det samme.

Så mit spørgsmål til jer hjælpsomme er, om i ville turde at købe vinterdæk og sætte dem på? Min største bekymring er selvfølgelig om last evnen er den samme.

På forhånd tak :)
DeaconWP
DeaconWP Nov 23 '16

Jeg har lige købt  de originale Slipstream i 20 " til min X. D jeg snakkede med en af sælgerne i butikken, fortalte han mig, at der var noget om, at Model X kun var godkendt til minimum 265 i bredden. Det er sikkert ikke nemt at få sådan en bredde ned i en original 8,5" fælg.

Så derfor er jeg godt tilfreds med mine.

De sælger jo 19 " fælge til X også. Det er bare de der Cyclone fælge, som så passer. Så mon ikke du skulle kunne bruge dem?

RobertJ
RobertJ Nov 24 '16

Enig med DeaconWP, 

hvor det er fysisk muligt at bruge Turbine fælgen, er den anbefalede bredde der kan monteres på dem maks 255.

En small fælg ift bredt dæk, giver et sidelæns ustabilt dæk. For meget flex i sving osv.
Det en risiko at løbe med en så tung og ikke mindst dyrt køretøj.

Det bare at købe nye, hurtigt overslag med tyske kvali fælge i 20" lander du ca. i 16.000kr leveret.

- R

Forummets indlæg er redigeret af RobertJ Nov 24 '16
Mixi
Mixi Nov 24 '16

Hvis nogle mangler er sæt 20" til Model X har jeg et sæt til salg

Kiefer
Kiefer Nov 24 '16

Og en mindre detalje man skal huske på, på vores S90D er det ikke samme bredde på bag og fordækkene...

/Martin

DeaconWP
DeaconWP Nov 24 '16

Du mener vel din X? Og så kan du jo også lige skrive, at fælgene heller ikke er lige brede.

Mixi
Mixi Nov 24 '16

Det er korrekt men man kan også køre med samme, mine vinter er 255 for og bag det køre perfekt 

Kiefer
Kiefer Nov 24 '16

Deaconwp: Ja selvfølgelig, der skulle have stået X90D...

/Martin

RobertJ
RobertJ Nov 25 '16

Går dine 255 på i skærm kassen? 
Forudsætter du har valgt 255/50R20 der er 1% større i rulledimater, det klart. På Model S kan man jo næsten ikke undgå skraben på fra selv standard hjul størrelserne.

Mixi
Mixi Nov 30 '16

"Robert J" de går ikke på, der er masser af plads, har monteret 255/45/20"