Jeg har lige købt de originale Slipstream i 20 " til min X. D jeg snakkede med en af sælgerne i butikken, fortalte han mig, at der var noget om, at Model X kun var godkendt til minimum 265 i bredden. Det er sikkert ikke nemt at få sådan en bredde ned i en original 8,5" fælg.
Så derfor er jeg godt tilfreds med mine.
De sælger jo 19 " fælge til X også. Det er bare de der Cyclone fælge, som så passer. Så mon ikke du skulle kunne bruge dem?
Enig med DeaconWP,
hvor det er fysisk muligt at bruge Turbine fælgen, er den anbefalede bredde der kan monteres på dem maks 255.
En small fælg ift bredt dæk, giver et sidelæns ustabilt dæk. For meget flex i sving osv.
Det en risiko at løbe med en så tung og ikke mindst dyrt køretøj.
Det bare at købe nye, hurtigt overslag med tyske kvali fælge i 20" lander du ca. i 16.000kr leveret.
- R
Og en mindre detalje man skal huske på, på vores S90D er det ikke samme bredde på bag og fordækkene...
/Martin
Du mener vel din X? Og så kan du jo også lige skrive, at fælgene heller ikke er lige brede.
Det er korrekt men man kan også køre med samme, mine vinter er 255 for og bag det køre perfekt
Går dine 255 på i skærm kassen?
Forudsætter du har valgt 255/50R20 der er 1% større i rulledimater, det klart. På Model S kan man jo næsten ikke undgå skraben på fra selv standard hjul størrelserne.