Loading...
dk

Tesla i "So ein ding" | Tesla Forum

koden
koden Sep 6 '16

har ikke selv set det

https://www.dr.dk/tv/se/so-ein-ding/so-ein-ding-bil-uden-benzin

Forummets indlæg er redigeret af koden Sep 6 '16
Kiefer
Kiefer Sep 6 '16

Klassisk fejl han laver på turen, han stoler på de tider Tesla siger det vil tage at oplade bilen inden man er klar til at køre videre. Tiden kan måske passe, men når man har lånt en P90D med Ludicrus så er det dømt til at gå galt ;-)

/Martin

SuneH
SuneH Sep 6 '16
Til Tyskland uden en Schuko i bagsmækken... Tsk tsk tsk
koden
koden Sep 6 '16

Ligner egentlig min første tur i Tyskland :-)

 

Turen ned var en oplevelse.. hjem havde jeg styr på det.

Kiefer
Kiefer Sep 6 '16

Journalister der har lavet et minimum af research inden de tog afsted. De valgte selv at køre derned uden 1. et schuko stik. og 2. uden at vide hvor de skulle/kunne lade hvis de var ved at være på spanden.

Havde man bare lavet en simpel Google søgning ville man have fundet et hav af indlæg på Teslaforum om lige netop dette. Men havde historien vist en forberedt journalist havde det nok været knap så interessant. I stedet for So ein ding udstillet sig som ignoranter hvad angår el-biler.

/Martin

Bianco
Bianco Sep 6 '16
Citat fra Kiefer

Journalister der har lavet et minimum af research inden de tog afsted. De valgte selv at køre derned uden 1. et schuko stik. og 2. uden at vide hvor de skulle/kunne lade hvis de var ved at være på spanden.

Havde man bare lavet en simpel Google søgning ville man have fundet et hav af indlæg på Teslaforum om lige netop dette. Men havde historien vist en forberedt journalist havde det nok været knap så interessant. I stedet for So ein ding udstillet sig som ignoranter hvad angår el-biler.

/Martin

Det eneste reelle problem var vel at bilen stod til RATED range istedet for AVERAGE (eller hvad det nu hedder). Så han forsøgte at køre/planlægge efter marketing km/kWh istedet for realistiske km/kWh.

Når man køber en bil, så må man som køber forvente at det bilfirmaet (til forskel fra sælgeren...) siger er sandt UNDTAGEN km/l (km/kWh). 

Busimiss
Busimiss Sep 6 '16
Vi ville nok også have fundet et hotel med type 2 charging. Så lader bilen mens man sover.
Forummets indlæg er redigeret af Busimiss Sep 6 '16
Chris
Chris Sep 6 '16
Syntes det var er meget hæderligt indslag. Vi har vist alle oplevet at teslaen regner sejlturen for km. Ikke hensigtsmæssigt. Og at afstanden til næste sc er een når man sidder og lader og en anden (meget længere) så snart man kører. Uhensigtmæssigt.
Opladningsproblemet kunne han naturligvis sagtens være kommet udenom.
Lennartbj
Lennartbj Sep 6 '16

Hvorfor kører bilprogrammer altid tør for strøm når de tester elbiler? I "Vi elsker biler" løb de også tør for strøm og lavede en pinlig optræden med en forlængerledning i bagagerummet. 

Mig bekendt er det meget sjældent, at dem som EJER bilerne løber tør. Har læst et par enkelte historier her på forum, men ellers hører jeg ikke rigtig noget til det. Har ikke selv prøvet det og jeg har endda været på langtur i en Nissan Leaf...

Noget kunne tyde på, at journalister kun et spændende program om elbiler, er spændende hvis de kører den tør for strøm og dermed får alle til at tro, at det sker hele tiden for elbiler

koden
koden Sep 6 '16
Citat fra Chris Syntes det var er meget hæderligt indslag. Vi har vist alle oplevet at teslaen regner sejlturen for km. Ikke hensigtsmæssigt. Og at afstanden til næste sc er een når man sidder og lader og en anden (meget længere) så snart man kører. Uhensigtmæssigt.
Opladningsproblemet kunne han naturligvis sagtens være kommet udenom.
Enig.
Er i andre ikke lidt hysteriske? .... sorry :-)
Min egen erfaring er, at den første lange tur er en læretur.
Det samme var denne. Hans tur hjem gik jo fint og hvad færgen angår.. so what...
Fint program på den måde han nu kan lave dem.
Forummets indlæg er redigeret af koden Sep 6 '16
jensk2
jensk2 Sep 6 '16

Jeg syntes udsendelsen var mere nuancereret end det mest gængse. Betragtningen, at brændselsceller og brint ikke forurener og i det omfang man anvender overskuds elektricitet, er det derfor irrelevant at virkningsgraden er under 40%, er forfriskende ærlig!

jramskov
jramskov Sep 7 '16

Synes generelt også han gjorde det OK, men det med at løbe tør var lidt pinligt da han helt sikkert er teknisk kyndig nok til at tjekke den slags. Det ville også have klædt programmet at nævne at de fleste sjældent har behov for at lade ved super chargere da man starter fuldt opladt hver morgen.

Derudover er jeg stadigt lidt chokeret over hvor grim Toyotas brintbil er, men det er selvfølgelig en smagssag :)

Forummets indlæg er redigeret af jramskov Sep 7 '16
NT_nofuel
NT_nofuel Sep 7 '16

uden lidt dramatik vil der ikke være nok antal seere - klart et medietrick 

Klaus_
Klaus_ Sep 7 '16

Det mest dramtiske i det program var også at det gik op for mig hvor grim Toyotas brintbil er - så der er jeg i samme båd som jramskov :)

... og han kunne måske godt lige have nævnt autopilot med en enkelt sætning også?

mbk
mbk Sep 7 '16

Synes det var okay, og der var da helt klart lidt ekstra dramatik. Jeg tror faktisk de blev lidt overrasket over at de havde svært ved at nå SuC.

Men de kunne nu godt have fortalt om Destination Charging, PlugShare, CHAdeMo, 11kW og 22kW opladning, så de lige kunne informere om andet end SuC.

Forummets indlæg er redigeret af mbk Sep 7 '16
Gustavsfar
Gustavsfar Sep 7 '16

@Klaus; Næste program bliver om selvkørende biler. Måske derfor det ikke nævnes...

Klaus_
Klaus_ Sep 7 '16

@Gustavsfar1, ah ja, så giver det god mening.

mrneela
mrneela Sep 7 '16

Udmærket informativt og underholdende program med en god test af "reservetanken". Blot ærgerligt at den journalistiske stramning bevirker at DRs Übernørd ikke læser manualer. Typical vs. rated km + tryk på range mode + trip indicator ville have undgået problemet og oplyst seerne om at man som Tesla ejer bærer en stor del af ansvaret, hvis man løber tør for strøm.

Secondtoflying
Secondtoflying Sep 7 '16
Fint program, og han gør det egentlig helt okay.

Ja, der kunne være flere detaljer med, og ja han kunne have undgået problemer hvis og hvis og hvis, men set fra Hr. og Fru Røvs campingstol, så kan man enten bruge indlægget til at få næring til sin mistro, eller næring til sin nysgerrighed.

(Stod jo selv for 9 måneder siden i Frankrig på en skiresort hvor venlige mennesker her i dette forum hjalp mig videre, trods dårlig jordforbindelse - tak :-) )

Mvh,

Secondtoflying.
SuneH
SuneH Sep 7 '16

Jeg tror egentlig ikke den slags udsendelser gør det store. Den ene halvdel, nemlig dem, som allerede ER positive overfor el-biler, får bekræftet at det er fremtiden og at man skal planlægge sine ture lidt mere. Den anden halvdel, som er skeptiske overfor el-biler, får bekræftet at man nemt løber tør for el og at "alt det der moderne noget ikke virker når det kommer til stykket". Så tror ikke det rykker det store.

I øvrigt er jeg ikke enig i at det er ligegyldigt hvor ineffektiv brint-produktion er, så længe man producerer det når der er overskuds VE-strøm om natten. Når der er overskuds VE-strøm om natten, bør man da bestemt lagre det i batterier - helst i elbiler via et intelligent grid - som så enten kan køre på det næste dag eller feede tilbage til nettet om dagen. Dermed kan elbil-flåden virke som en buffer i nettet. At brænde det af på ineffektiv produktion af brint synes jeg er decideret dumt, hvis man i stedet kan gemme det 12 timer med en langt mindre spildprocent.

 

Sider: 1 2 »