Loading...
dk

Tur til Amsterdam | Tesla Forum

Jh2502
Jh2502 Sep 9 '16

Jeg er ved at planlægge en tur til Amaterdam i uge 42. Er der nogen der kan anbefale et hotel med lade mulighed i Amsterdam. Hvad skal jeg have med af kabler. Jeg har en Chardemo, men hvor kan man bruge den i tyskland og holland. 

Tusinde tak for hjælpen 

KimT
KimT Sep 9 '16

Der er da en SuC i Amsterdam, og der er 2 hoteller med Destination charging : 

https:///...sla.com/da_DK/findus

Conscious Hotel Vondelpark : http://www.conscioushotels.com/

Park Hotel Amsterdam : http://www.parkhotel.nl/

SuneH
SuneH Sep 9 '16

Egentlig vildt at der er en SuC med 10 standere inde midt i Amsterdam. Det må da opfordre til "hjemmeladning".

KimT
KimT Sep 9 '16

Det er vel til de 167 Tesla taxi'er de har tilknyttet til Schiphol lufthavn........

MOS
MOS Sep 9 '16

Nu ligger SC ikke ligefrem midt i Amsterdam, men i udkanten af byen (Amsterdam Syd-Øst). Det kan måske sammenlignes lidt med vores hjemlige SC på Kirstinehøj i Kastrup eller SC på Bredskiftevej i Århus V - bortset fra at de ikke er med på kortet. Har egentlig undret mig over, hvorfor de ikke er på kortet længere. Vil de ikke have, at man skal bruge dem? Eller er det kun lokalkendte med "insiderviden", der ved, at de findes, der må lade der? Hmm...

SuneH
SuneH Sep 9 '16

Jo, men for det første er der kun 2 standere på Kirstinehøj, for det andet lader de kun med 80 kW til sammen så vidt jeg ved. Så det er ikke en "rigtig" SuC. Det ville være noget andet hvis der var et full-blown 10-standers SuC på Kirstinehøj eller i Glostrup el.lign.

Det er vel også derfor de ikke er med på de officielle kort.

andersh
andersh Sep 9 '16

Er Kirstinehøj ikke det de kalder en FastCharger? Jeg stødte på sådan en i Karlshamn i Sverige, og det var lidt som en slags SuperCharger light.

DeaconWP
DeaconWP Sep 9 '16

Jh2502.

Jeg har lige åbnet goingelectric.de

Der satte jeg søgekriterier op til Kostenlose og Chademo.

Og så dukker der da en del op.

Sætter jeg barriere frei som kriterie,  forsvinder mange.

Så der skal bruges kort de fleste steder, selvom de er gratis.

Så kig derinde og find nogen muligheder, der passer til dit temperament, og hvilket ladekort du har lyst til at bestille.

torvalstrom
torvalstrom Sep 26 '16
Kan varmt anbefale app’en PlugShare, der er super gode indberetninger fra alle lande.
Super supplement til Tesla navigationens supercharger og destination charger. 

Kræver dog at man er online,  så den kan downloade kortdata mv.
Kiefer
Kiefer Sep 26 '16

Jeg har i sidste uge taget turen fra Amsterdam tl Eindhoven i en Tesla taxi fra lufthavnen. Bilen havde kørt ca. 262.000km og var på 3. DU og stadig første batteri. 2 år gammel.

Chaufføren sagde at han sjældent brugte en SuC i det daglige med ladede bilen op over natten derhjemme. Han ville dog gøre det når han returnerede fra vores tur da det var ca. 125km hver vej. 

Men udover det, vil jeg formode at den SuC der er i Amsterdam er meget brugt af andre lokale end taxa'er til hjemmeladning...

Turen Amsterdam <-> Eindhoven koster forøvrigt ca. 330 EUR i en Tesla taxi. Hvor toget koster 33 EUR og turen tager ca. samme tid.

/Martin

PEB
PEB Sep 26 '16

Jeg synes det er foruroligende at DU ikke kan holde. Hvad skal vi gøre efter de 8 år?

Håbe på at Tesla har konstrueret noget der kan holde?

Seppe
Seppe Sep 26 '16

de nye de kommer i nu skulle være bedre. Synes at læse at dem hvor serienummeret slutter med Q er den nye generation. Sådan har jeg fået i og synes faktisk bilen har fået lidt mere punch - den er i hvert fald noget mere støjsvag. Om det bare er slid på den gamle der har givet den følelse er jo svært at vurdere, den gamlede støjede en hel del til sidst.

SuneH
SuneH Sep 26 '16

En fuld acceleration fra 0 med maksimalt moment fra starten, må nødvendigvis give en meget voldsom belastning af bl.a. gear. Tesla burde overveje rent softwaremæssigt at indbygge en "ramp-up" periode på fx 0,2 sek, således at motor og gear sættes i bevægelse inden der kommer maksimalt moment. Det vil samtidigt give markant mindre dækslid, hvis bilen ruller med måske 4-6 km/t inden fuldt moment sætter ind.

Men klart, det vil koste på 0-100 tiderne, som åbenbart er meget vigtige for Tesla og i praksis er lidt mere ligegyldigt for (de fleste af) os andre.

P85DK
P85DK Sep 26 '16

@SuneH - det er der jo allerede i dag. Det er langt fra maksimalt moment fra start. Accelerationen på alle bilerne er forprogrammeret i en grad så det er muligt at foretage meget ens accelerationer igen og igen og igen.

https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/1356547/ - i denne tråd er der utallige grafer der viser alle data

Nu er der jo også meget højt moment på de fleste andre biler når der accelereres. Der er typisk en meget lav gearing i første gear, hvilket giver et meget højt moment :-)

SuneH
SuneH Sep 26 '16

@P85Dk - du har ret, men hvis DU'erne ikke kan holde til det, må de jo så lave ramp-up mere gradvis end den er pt. Alternativt udvikle mere holdbare DU'er.

Som kører kan man jo selv påvirke dette meget - selv når jeg trækker fra nogen fra rødt lys, lader jeg lige bilen komme i gang inden den får hele pedalen. Det tror jeg gør, at DU holder længere. Og der er som regel rigeligt overskud til at komme først alligevel :-)

webercarbmann
webercarbmann Sep 26 '16

Hej alle.  Har ofte læst om skift af DU. Er der nogen der ved om der har været problemer med de små motorer der sidder foran i PXXD modeller og foran og bag i XXD modellerne? 

Vi skal også til Amsterdan i efterårsferien. Regner bare med at lade op SUC i byen og stille bilen i P-hus tæt på hotellet.  De har P-huse der hedder "Park and Ride"  Rolig - de ligger ude ved ringmotorvejen og ikke tæt på "Red light district" :) 

Fine tilbud på hoteller på hotels.com

http:///...arking/park-and-ride

Forummets indlæg er redigeret af webercarbmann Sep 26 '16
P85DK
P85DK Sep 26 '16

@Sune - spørgsmålet er om det er accelerationer eller noget andet som ødelægger dem. DU skandalen i Norge var vist primært noget med for lidt smørelse fra fabrikken. Nogle af de canbus udlæsninger der er lavet viser også at de høje temperaturer som begrænser effekten, faktisk ikke er i batteriet, men i DU'erne. Nu er der kun sensor på statoren og rotoren. Men aflæsninger fra statoren viser temperaturer på over 100 grader.

@Webercarbmann - ja, der har også været problemer med de små

CC
CC Oct 1 '16

Skal I ind og se Anne Franks hus skal du bestille billet online hjemmefra ;o)

God tur

CC

DavidS90D
DavidS90D Oct 1 '16

"Park and ride" er en fin måde at undgå bilerne i byen.

Når man har parkeret OG samtidig tager en bus til byen og retur, så koster hele pakken meget lidt, få Euro.

MEN !! Vi kom tilbage til en tømt bil med smadret lås i førersiden (VW Golf) 

Og det var i et lukket P-hus med overvågning - det hjælper så intet.

Jeg har hørt de primært går efter udenlandske biler. Men det sker jo ikke for alle.

Og Amsterdam er en herlig by - også Red Light District.