Loading...
dk

Model X i pressen, anmeldese. | Tesla Forum

DeaconWP
DeaconWP Sep 13 '16

nyheder.tv2.dk/tech/2016-09-13-tesla-model-x-som-et-rumskib-med-jydekrog

SuneH
SuneH Sep 14 '16

[Teslas] "biler kan købes med en ekstra opgradering, der gør bilen stort set selvkørende.

Du vil kunne køre en Tesla Model X (ligesom du kan med Model S) fra A til B uden at skulle træde på speederen eller dreje rattet. Alt det gør bilen for dig. Dog vil de danske love endnu ikke tillade selvkørende biler, så det er fortsat en beta-løsning, man kan afprøve i lukkede omgivelser."

Gad vide hvad den gode tech-redaktør har misforstået :-) Man kan da ikke køre fra A til B hvis man fx skal dreje fra undervejs eller der er en rundkørsel. Og jeg kender en del, som ikke kører rundt med deres AP på lukkede baner, men derimod bruger den lystigt i trafikken :-)

koden
koden Sep 14 '16

jeg synes stadig ikke den er super smart...men heller ikke grim.

men de der døre... altså kunne man bare fravælge dem.

MartinPedersen
MartinPedersen Sep 22 '16

Den ser fiks ud, er der nogen der ved om den kan fås som VAN?

Normalt er der 50% i registreringsafgift på VANs, men med gradvis indførsel af registreringsafgift på eldrevne køretøjer så betaler man vel kun 10% i registreringsafgift på en Model X VAN lige i øjeblikket?

Bare en strøgtanke.

Kiefer
Kiefer Sep 24 '16

Tror jeg næppe du skal regne med Tesla laver den som. Den fåes kun som almindelig bil, og Tesla laver sjældent noget kun  til et enkelt marked...

/Martin

P85DK
P85DK Sep 24 '16

Du kan da få en masse til at bygge den om til van, det behøver da ikke være Tesla. Men det kan næppe betale på nuværende tidspunkt, da ombygningen koster

Kiefer
Kiefer Sep 25 '16

Skal du ikke stadig have en typegodkendelse af TEsla for at kunne få den registreret som gul-pladebil?

/Martin

MartinPedersen
MartinPedersen Sep 25 '16

Jeg har aldrig hørt om at man skal have en typegodkendelse for at gå fra hvide til gule plader.

Så vidt jeg ved havde hverken Audi (A7) og Porsche (Panamera) noget at gøre med ombygningen i Danmark, det var nogle kreative forhandlere der stod for det.

Jeg mener den eneste regel er, at "varerummet" er minimum 120cm målt i 60cm højde.