Loading...
dk

Dilemma - hvilken model S ville I vælge? | Tesla Forum

NT_nofuel
NT_nofuel Sep 28 '16

Hvilken model S ville I vælge?

85D 
Titanium metallic
Panorama
lysbrune sæder
premium interiør
luft

lys alcantara
kørt 4000km
vinterpakke

Pris 750.000kr + 18.000kr for foliering (farveskift til sort) 

85D 
Obsidian black metalic 
Panorama
lysbrune sæder
premium interiør
luft

sort alcantara
kørt 9000km
21" turbine

Pris 768.000kr

Dvs begge biler kommer til at koste det samme, da der lægges penge til side til få titanium folieret til sort. Dog har den først nævnte vinterpakken. 

SuneH
SuneH Sep 28 '16

De er jo nærmest ens. Så det kommer ned til detaljer så som om service er forudbetalt, om der følger vinterdæk med mm. Eneste valg er jo reelt, om du foretrækker vinterpakken frem for 21" turbine.

Du kan jo forsøge at presse prisen ved at påpege, at der er et alternativ, som er fuldt ud lige så godt. Og så slå til der hvor prisen bliver lavest.

Hvad jeg ikke forstår er, hvorfor nogen sælger en bil, som kun har kørt 4.000 eller 9.000 km? Har du spurgt til hvorfor de sælger?

NT_nofuel
NT_nofuel Sep 28 '16

Det er korrekt de er meget ens. eneste forskel er farven, lys eller sort alcantara og vinterpakken der er med i den ene af dem. Der er ikke forudbetalt service på nogen af dem og heller ingen vinterdæk til nogen. Prisen er presset helt i bund og kommer ikke længere ned. Det er tidligere lånebiler som Tesla sælger ud af. Så der er fornyet garanti på bilerne og km tallet har ikke betydningen for den fornyede garanti. 

Dilemmaet er: 

- vil folien være 100% så god som obsidian black lakken? 
- Vil folien ikke være mere såbar overfor højtryksvask og daglig vedligehold? 
- vinterpakken er ikke et must, men er da klart gejl at ha i bilen, selvom ratvarme og sædevarme ikke bliver brugt så meget, da kabinen kan forvarmes.
- foliering indvendigt i dørsiderne er noget bøvl og måske svært at få til at se perfekt ud?
- har altid haft lys himmel, så sort himmel vil være underligt (i starten)
- får et sæt 21" turbine fælge med i prisen (har vel også en værdi)

DeaconWP
DeaconWP Sep 28 '16

21" har kun værdi, hvis du vil bruge dem.

Og så er de væsentlig dyrere i dæk. Så   21" er en ekstra udgift.

Vinterpakken er et must hos mig, fordi jeg synes bagsædepassagererne fortjener lidt luksus.

Jeg synes Titanium er mega flot.

Jeg nyder dog at have sort kabine med mine sorte sæder. Men brune sæder med lys himmel er også vældig fin kombination.

PS. De 19 toommer på den første, er det de nye flotte "Slipstream"?

Så absolut nummer 1.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Sep 28 '16
SuneH
SuneH Sep 28 '16

Enig med Deacon i at titanium er mega flot, derfor burde du tage nr 1 og spare penge på foliering. Lys himmel og brune sæder vil være flot. Oven i får du så vinterpakken og lavere dækomkostninger fremadrettet sammen med besparelsen på kr. 18.000 på foliering.

NT_nofuel
NT_nofuel Sep 28 '16

bagsæde bliver meget sjældent brugt og hvis de gør er det til autostol, hvilket ikke behøver sædevarme :) men kan godt se at hvis der skulle sidde passagere bagi vil det klart være en luksus. 

Titanium er rigtig nok en flot farve! Men har altid haft sorte biler og synes at en nyvasket sort bil er guddommelig smuk når den skinner om kap med solen. Det er måske det store spring fra sort til titanium jeg tøver :( 

Nej de 19" er de standarde tesla fælge og ikke slipstream

DeaconWP
DeaconWP Sep 28 '16

Ok. Men slipstream er standard 19" i dag. Så det kunne jo være.

P85DK
P85DK Sep 28 '16

Vil gå efter en P85D til omkring 780K inkl. 21 i både vinter og sommer og minimum samme udstyr. De har kørt omkring 30.000 km. Sælgerne er villige til at forhandle.

21" sommerdæk koster ca. 8.000 kr. + montering og holder 30.000 km med frisk kørsel

fmm1000
fmm1000 Sep 28 '16
Har en med vinterpakke. Sædevarmen i bagsædernecercret nyttig om vinteren fordi bilen er dårligt isoleret og der derfor kan være ret koldt.

Har aldrig haft ratvarme før jeg fik Tesla, men det er geeeeeenialt. Også selvom jeg forvarmer bilen.
PS. Jeg er kuldskær :-).
fmm1000
fmm1000 Sep 28 '16
Ville også gå efter 19 tommer.
Bedre komfort, bedre rækevidde, larmer mindre og billigere.
Jabba
Jabba Sep 28 '16
19 tommer ser alt alt for småt ud til en TMS i min optik. Uanset fælgdesign. Men kan man leve med synet og måske ligefrem synes det ser pænt ud, så ville jeg da også købe 19".

21" er mest harmonisk og fuldender designet. Er stadig ikke stødt på mere harmoniske fælge end originale Turbine fælge. Men smag og behag.
MandM
MandM Sep 28 '16

Jeg vil anbefale at vælge den med vinterpakken

Jabba
Jabba Sep 28 '16
Som nævnt er vinterpakke guld værd pga varme i rattet.

Sjovt nok er der ikke så mange biler i Obsidian Black, på trods af det normalt er en gængs farve på andre biler. De fleste jeg kender (inklusiv dem der selv har en TMS) synes at sortmetal passer så godt til TMS at det er deres favorit. Måske fordi nosecone og lister går mere i et med karrossen.
Kiefer
Kiefer Sep 29 '16

Nogen der har prøvet at have de nye 22" fælge fra Tesla på en Model S?

Personligt ville jeg være ligeglad med vinterpakke, men det er nok indtil jeg synes jeg har brug for den, til gengæld ville jeg ikke vælge nogen af dem hvis de ikke havde Autopilot aktiveret ;-)

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Sep 29 '16