Loading...
dk

Model X test i jyllandsposten | Tesla Forum

koden
koden Sep 29 '16

kræver abonnement

http://jyllands-posten.dk/protected/premium/livsstil/ECE9033406/rumrejsen-aar-2016-er-noget-helt-specielt/

koden
koden Sep 29 '16

Som de skriver og jeg er enig i... den er lige lidt for speciel til mig med de mågevinger.

P85DK
P85DK Sep 29 '16

Det er vel i dag og de næste par dage at mågevingerne får deres ilddåb - hård vind og regn, så kan man vel godt blive en smule utålmodig når ungerne skal ind på bagsædet, eller hvad siger X ejerne?

P85DK
P85DK Sep 29 '16

falcon doors go home

Gronhund
Gronhund Sep 29 '16
Citat fra P85DK

falcon doors go home

Er der nogle der siger: Ellert på steorider (døren er det "næsten" den samme) ;-)

koden
koden Sep 29 '16

Det er en lækker bil, men hvor er det ærgerligt.

men måske kommer der en version 2 med alm. døre.

Kiefer
Kiefer Sep 29 '16

Ingen problemer med bagdørene i en Model X, heller ikke når det regner, der kommer ikke vand ind, og som med alle andre biler, skal ungerne skynde sig ind i bilen når det regner. Dog er døråbningen en anelse større end i en normal SUV og man skal nok overveje om man åbner begge døre samtidig hvis man holder med siden til vindretningen. 

På vores Model X har bagdørene ikke haft problemer, det er mere fordørene, og vi har ikke en gang premium pakke med døre der selv kan åbne. Hvilket vi er rigtig godt tilfredse med vi ikke har. Og den renault, ja det er fint den ser hurtig ud, men kan den trække en trailer og have seks personer med, nej vel?

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Sep 29 '16
P85DK
P85DK Sep 29 '16
Quote from Kiefer

Og den renault, ja det er fint den ser hurtig ud, men kan den trække en trailer og have seks personer med, nej vel?

/Martin

ahhh - det var det jeg missede. Jeg synes nok den manglede et eller andet, men kunne ikke helt sætte min finger på det.

Men så kan jeg jo bare købe en Aztek ved siden af til min trailer og så ser det næsten ud som om jeg har en Model X ;-)

DeaconWP
DeaconWP Sep 29 '16

Dørene i min X kommer til at blive testet i Viborg, hvor jeg stiller den til rådighed for Nordea, der har lånt mig pengene.

Der er open by night, og den kan ses fra 17 til 22, fredag aften, 30. september.

Der kommer jo nok en del vind, så lad os se, om de overlever.

P85DK
P85DK Sep 30 '16

Det tror jeg skam nok at de skal holde til - jeg tænker mest på hvor meget vand der kommer ind i forhold til normale døre når det er en god dansk efterårsdag. Jeg ved godt at man også får vand ind i normale døre, men der har man selv noget at skulle sige om hvor hurtigt døren skal lukke og det er en noget mindre åbning.

Held og lykke med fremvisningen

Kiefer
Kiefer Sep 30 '16

P85DK: Man behøver jo ikke åbne dørene helt op, de kan godt stoppes inden de går helt op. Nu hvor det primært er vores små børn der bruger dørene, så er der som ingen grund til at de åbner dem mere end højest nødvendigt. 

At lade bilen stå med åbne døre i regn og blæst, det ville jeg jo heller ikke gøre på nogen af de andre biler jeg har haft, så det tvivler jeg på bliver et problem. Man kan jo så sige at Deacon selv opsøger problemerne ved at bruge bilen som udstillingsbil på en dag hvor der er risiko for både vand og blæst.

Og P85DK, nu så vi jo hvad der skete med Kevin Magnussens Renault her i nat, så endnu en grund til at holde sig fra dem ;-)

/Martin

P85DK
P85DK Sep 30 '16

Ha ha ha :-) Ja det er jo rapportering på niveau med Tesla ulykker

Hørte forresten radioavis i går aftes på vej hjem fra et arrangement hvor de kunne fortælle at en tysk Tesla var kørt ind i en dansk bus og den på tidspunktet var på 'automatpilot', og så fulgte der en lang redegørelse for andre ulykker med Teslas 'automatpilot'

Jeg tager gerne chancen med Renault hvis den kører som Magnussens bil (selvom den er en lortebil!)

Selvfølgelig undlader man bare at åbne dørene helt - duhhh, den havde jeg lige misset.

Ville personligt dog ikke have det store problem med at lade dørene stå vidt åbne i storm og regn hvis det var ovenstående Aztek

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Sep 30 '16
MicTheCat
MicTheCat Sep 30 '16
Selv om bilen er på autopilot vil det ikke forhindre et sammenstød hvis man selv trykker på speederen. Jeg gør det selv nogle gange for at komme tættere på en bil inden overhaling hvis der er en der gerne vil forbi før jeg når op til den langsommere kørende. Jeg ved naturligvis ikke hvad omstændighederne var ved ulykken men jeg har kun een gang oplevet at jeg selv skulle bremse medens jeg var på AP men det var i bytrafik i en kurve.