Loading...
dk

8.0 irritationer | Tesla Forum

Klaus_
Klaus_ Oct 24 '16

Jeg synes faktisk v8 er rarere for mig med "hold steering wheel"-advarslerne, end den gamle. I den gamle fik jeg jævnligt "bip bip"-lyden frem, men i den nye, fordi hele displayet flasher ude i kanten, opdager jeg det meget hurtigere hvis der er noget, og jeg undgår dermed bip-bip advarslen (som vel er den der skal 3 til af, før autosteer slår fra?). Kørte Berlin tur/retur og fik aldrig den med at autosteer er utilgængelig resten af turen.

Kiefer
Kiefer Oct 24 '16

Her har jeg det faktisk modsat, jeg synes ikke jeg lægger mærke til den lysende ramme på samme måde som med bip lydene.

Og er det bare mig, eller er Spotify blevet langt mere besværligt at bruge?

/Martin

FreePower
FreePower Oct 24 '16
Hej med jer,
Følgende er sket efter vi har opdateret softwaren.
1. Varmen virker bedre til gengæld har vi dug på alle ruder indvendigt (aldrig haft før)
2. Ved ladning får vi interrupted beskeder op mod 20 gange (tilfældigt, måske, men først sket nu)
3. Lader med max 90 på supercharger (også nyt). 3 forskellige steder.
DeaconWP
DeaconWP Oct 24 '16

FreePower: Hvad betyder: Lader med maks 90 på supercharger? Er det 90 km/time i ladehastighed?

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Oct 24 '16
svhansen2006
svhansen2006 Oct 25 '16

Oplever samme SUC problem efter opdatering til 8.0. Lader max 45 kWh selvom batteri er lavt

KimT
KimT Oct 25 '16

Det kan jeg ikke genkende. Var i Tyskland i fredags og ladede med fuld skrald da jeg kom til Rødekro med SoC på ca 20% (Det er eneste SuC jeg har besøgt siden 8.0)

VH
VH Oct 25 '16

Opdateringen til vers. 8 er sket nogenlunde samtidig med at, vi har haft et fald i temperaturen.  Ladetiden øges jo drastisk med koldt batteri.  Så det er måske dette nogle oplever.  Glæder mig allerede til foråret :-)

SuneH
SuneH Oct 25 '16

Mener også Spotify er blevet meget mere besværlig at bruge. Før havde den "recently searched" - som jeg brugte en del. Det er jo tit det samme man gerne vil høre. Den savner jeg. Også muligheden for at finde et helt album, i stedet for blot topnumrene fra en kunstner. Man kan stadig finde hele albums, men det er blevet mere besværligt. Til gengæld kan man nu finde podcasts, hvilket jeg synes er dejligt. Det har jeg ikke kunnet tidligere.  

Ragster
Ragster Oct 25 '16

Jeg savner også  "recently searched" på den anden side er jeg begyndt at bruge songs, der ligger alle de sange man har sat en like(flueben) ved så det er næsten det samme :-)

T3S7A
T3S7A Oct 25 '16

Dem som klager over nedsat hastighed ved SuC. Er det førstegangs køber af Tesla, som nu oplever deres første vinter? 

For så har det ikke noget med 8.0 at gøre. Men når et batteri ikke er optimalt varmt, nedsættes ladehastigheden på SuC. 

svhansen2006
svhansen2006 Oct 25 '16

ah der kan vel ikke være så stor forskel på +20 grader og +10 grader. Normalt ligger jeg på 140 Kwh og nu rammer jeg kun 45

svhansen2006
svhansen2006 Oct 25 '16

har talt med Tesla og de har ikke dette som et kendt 8.0 problem så det må være en periodisk fejl

KimT
KimT Oct 25 '16

Jo der er stor forskel. Når temp kommer under ca. 12 grader kan du også se at der er begrænset regen til rådighed.

For nogle uger siden (før 8.0) var jeg på Graceland i middagspausen. Bilen blev parkeret på SuC. Temp lå omkring 10-12 grader, og den ladede kun med max 70kWh. Jeg havde kun kørt 4 km, så batteriet var ikke nået at blive varmet op

hjolund
hjolund Oct 25 '16

Til ladehastighed:

Jeg har også oplevet lidt forandret SuC-optræden fra bilen. Jeg lader altid rigtig hurtigt i Køge (hvor jeg ankommer med varm bil). Men forleden var min ladehastighed for første gang væsentligt lavere end ellers. Jeg ringede til Tesla, der kunne fortælle, at ”ladeprofilen er ændret” i en af de opdateringer, der gik forud for version 8.0. Og ganske rigtig: min ladehastighed steg langsomt undervejs i ladeprocessen, men blev desværre aldrig lige så hurtig som normalt. Tja…

Omvendt ladede jeg 2 dage senere i Slagelse efter normalt mønster: ind med lavt batteri og over 500km/h som langsomt dalede. Tja…

T3S7A
T3S7A Oct 25 '16

svhansen2006. Der er kæmpe forskel. Hvis man tror man kan starte sin bil hjemme, og så lige trille 10 km ud til SuC og så lade med fuld knald, så bliver man klogere. 

SuC er beregnet til at man bruger dem på langtur, dvs. man kører hjemme fra med strøm på, og skal så lade undervejs, så man kommer med varmt batteri til SuC. 

Så vent bare, det bliver meget være når vi kommer til 0 grader.. ;-) 

MKRCPH
MKRCPH Oct 31 '16

Ved ikke om det bare er mig (eller om det er noget der er sket ved min bil), men har hornet ændret lyd så det nu lyder som en minibils forkølede horn!=!=!??? Efter v 8.0 har jeg lagt mærke til det...

DeaconWP
DeaconWP Oct 31 '16

Det skulle ikke kunne påvirkes af software.

Det er en rent mekanisk lektrisk funktion, (vibration), der opstår når der kommer 12 volt på hornet.

Så enten er den brugt for lidt, eller gået i stykker.

Prøv at bruge hornet eget et sted, hvor du ikke generer nogen, så kan det være det kommer igen.

Ellers er det en Tesla sag.

MKRCPH
MKRCPH Nov 1 '16

Thanks, burger det ofte da folk I reservatet ikke helt har forstået at man skal blinke når man kører ud af rundkørsler.....! Måske er den slidt op....;o)

Forummets indlæg er redigeret af MKRCPH Nov 1 '16
JeppeB_HinnerupAuto
JeppeB_HinnerupAuto Nov 22 '16

Flere har været lidt utilfredse med opsætningen på hovedskærmen efter opdatering til V8. Her er en kort beskrivelse af hvordan kortet kan placeres i bunden så APP baren hele tiden er synlig. Ligeledes beskrives det kort hvordan APP åbnes i top eller bund.

https://www.youtube.com/watch?v=lDfasqounmo

burns
burns Nov 22 '16
Tak for videoen, Jeppe. Jeg var ikke klar over de havde flyttet top/bund pop-up så man kunne nøjes med kort tryk. Ikke at jeg forventer at bruge det. :-P

Jeg er stadig pisse træt af at menuen forbinder med kortet i top og kan ikke rigtig se kortet når det er i bunden. Og omskifter knappen som du kalder den er nærmest umuligt at ramme når man kører (og er pænt usynlig). Det er et ret stort fuck-up Tesla har lavet med den GUI. Det er så mange designfejl at det halve havde været ekstremt. Men det har sikkert set pænt ud på et skrivebord. :-/
Sider: « 1 2 3 4 5 6 »