Loading...
dk

V.8 - vampire drain | Tesla Forum

NT_nofuel
NT_nofuel Oct 11 '16

Fik den længe ventede v8 opdatering inat. Men kunne så se at bilen har tabt 10 typical km natten over. Måske er det fair nok pga. opdateringen at den så har slugt lidt mere strøm.

Tjekker så batteristanden her ved middagstid og kan se at den har slugt 6km på 6 timer!? Det er vel ikke helt normalt? Bilen har stået stille, ingen aktivitet og ikke koblet på fra app'en eller noget. Energy saving er sat til "ON" og always on. Der er ca. 9-10grader, så vinterkoldt er det da ikke endnu.

Der sidder godt nok et blackvue dashcam i bilen, men så meget strøm æder det lille kamera vel ikke. Er der andre der har observeret noget lign drain på batteriet efter opdateringen?

P85DK
P85DK Oct 11 '16

Jeg lagde i morges mærke til at det umiddelbart ser ud til at den rater den lavere end før. Således er min 80% ca. 13-15 km mindre end før v8

NOELON
NOELON Oct 11 '16

Jeg er på vej hjem fra en 18 dages tur med bilen stående i Kastrup. Kan konstatere at den har mistet 80 km. kører på vers. 8. Så klart 1 år uden ladning lyder overdrevet med mindre der kan skrues ned for forskelligt forbrug jo længere tid der går.

Kiefer
Kiefer Oct 11 '16

Jeg har nu et par gange haft bilen stående i parkeringshuset ved Billund lufthavn, og de par gange hvor den har holdt der (3-4 "overnatninger" pr. gang) har den mister et sted mellem 20 og 30km på de få dage. 

Det skal så også siges at jeg ikke har sat den i noget specielt energibesparende modus, men blot parkeret bilen. Den ene gang med soltaget åbent, opdagede jeg efter et halvt døgn...

Jeg ville ikke lade bilen stå ret længe uden strøm hvis jeg vil være sikker på at kunne køre hjem også.

/Martin

Michael84
Michael84 Oct 12 '16

Jeg fik eon-boksen og version 8.0 samme dag... Eon-boksen er ikke blevet opsat til forskudt ladning endnu så den er manuelt sat igang i går klokken 23.30 til 90% ladning... Her klokken 7.30 er der 87% tilbage - og det var samme tab den havde natten før... Umiddelbart meget drain, men om den os ville ha tabt så meget i 7.1 ved jeg ikke da det er samme dag jeg skiftede fra sheduled charging klokken 3.00 til manuel ladestart før midnat...

Forummets indlæg er redigeret af Michael84 Oct 12 '16
KimT
KimT Oct 12 '16

Da jeg kom hjem i går aftes satte jeg bilen til at lade til 75% med det samme via e-on boksen, Den var nok færdig kl 23. Her til morgen står den på 74% (den får de sidste 16% op til 90% inden jeg skal ud at køre senere). Så den har max tabt 1%

Michael84
Michael84 Oct 12 '16

Hmm.

Jeg må lige prøve at holde lidt øje med SOC på forskellige tidspunkter. Den burde ha ladet til 90% eftersom jeg har tjekket på Remote S. I app og Tesla kan det være svært at se om man har ramt 90 præcist.

KimT
KimT Oct 12 '16

I Remote S - hvis du i stedet for at trykke på +/- for at ændre % trykker på selve tallet, får du en "slidebar" så du præcis kan sætte den til det du vil :

Forummets indlæg er redigeret af KimT Oct 12 '16
KXR
KXR Oct 12 '16

Eller tryk lige til højre for REMOTE S ---- Så kommer du i ADVANCED REMOTE S og så for du valg i % fra 50%-100%.

Samt en masse andre settings, bla. camp mode :-)

Forummets indlæg er redigeret af KXR Oct 12 '16
KXR
KXR Oct 12 '16

Tilbage til vampire drain, parkere ofte i lufthavnen, min 85D mister mellem 0,5%-1% per dag, meget konstant, når den bare står parkeret.

Bianco
Bianco Oct 12 '16
Quote from KXR

Tilbage til vampire drain, parkere ofte i lufthavnen, min 85D mister mellem 0,5%-1% per dag, meget konstant, når den bare står parkeret.

Er always-connected og auto-precondition slukket?