Altså. Jeg synes også at gratis ladning er lidt for meget af det gode. Det var flot de havde det i Ewii, men kan også godt forstå de ikke har det mere. Tilgengæld har Ewii hovedkvarteret opsat 4 røde CEE 16A og 4 røde CEE 32A stik. Dem tror jeg ikke lige, at de piller ned igen.
Næhh...det er ikke for meget af det gode!
Det skulle være muligt at lade elbiler gratis alle steder. Der er masser af strøm og de par kWh er der ingen der savner i det store regnestykke.
Hvis folk får ondt i røven, så kan de jo bare selv betale det ekstra som det koster at købe en elbil...men det vil folket jo ikke.
Ellers er det nye tiltag fra e-on en "gratis" eller ligefrem indbringende løsning for mange af brugerne her på teslaforum.
Næhh...det er ikke for meget af det gode!
Det skulle være muligt at lade elbiler gratis alle steder. Der er masser af strøm og de par kWh er der ingen der savner i det store regnestykke.
Hvis folk får ondt i røven, så kan de jo bare selv betale det ekstra som det koster at købe en elbil...men det vil folket jo ikke.
Jeg er enig med David. Det er langt fra attraktivt nok at købe en elbil i dag, derfor skal der fortsat være særlige fordele som fri parkering, gratis opladning, gratis over Storebælt eller med færgen etc.
Eksempelvis koster den nye Renault Zoe med 41 kWh batteri kr. 302.000. Det er en lille bil uden den store bagageplads og med en rækkevidde ved pæn kørsel på ca. 250 - 300 km (opgivet til 400 km, men det ved alle den ikke kan køre i praksis).
Til sammenligning kan man købe en veludstyret 115 HK benzin VW Golf for 260.000 kr. Det er en noget større bil, pæn i indkørslen og med samme lave grønne afgift som en el-bil (310 kr halvårligt). Dit værditab er kendt fra starten med sådan en.
Så hvis "Familien Danmark" skal vælge mellem en Zoe med de besværligheder det medfører, ukendt værditab, mindre plads og mindre prestige end den noget større Golf - og samtidigt skal af med over 40.000 ekstra, så forstår jeg godt hvis de går med Golf'en.
Det er kun velhavende el-bils entusiaster, der køber en elbil i disse dage.
(...) MEN i Odense p-kælderen har jeg set mindst ét 16A rødt CEE stik på væggen, så mon ikke du kan hooke i den næste gang? :)
Jeg har så lige prøvet at parkere i den nye p-kælder i Odense. Der er rigtig nok flere røde CEE-stik på væggene, men der er tilsyneladende ingen strøm i! Jeg prøvede 3 forskellige røde stik, men uden held... :-(
Opladning ved ladestander med Type2 kabel virker som regl :-) (men ikke altid endnu)
Opladning ved ladestander med Type2 kabel virker som regl :-) (men ikke altid endnu)
Jamen ladestanderne i omtalte P-kælder er jo netop uden Type2 kabel. Det skal man selv have med!
Og med de små 2.000,- sådan et kabel koster, så er valget for mig ret enkelt. Så kører jeg sgu hellere de 10 km hjem og lader op på min egen ladeboks. Man skal godt nok være dårlig til logistik, hvis man ikke kan planlægge sig ud af at have i hvert fald 2-3% tilbage på batteriet, når man skal hjem fra byen.
Helt enig med David og Sune, Staten burde gøre mere for at udbrede El bilisme i DK lidt i stil med Norge. Vores spidskompetencer er netop grøn energi (solar thermal, CHP fra waste, grøn omstilling af fjervarme kilder, store engineering kompetencer hos Cowi, Rambøll, PlanEnergi etc) ... lad os da gå forrest og få væsentlig mere ambitiøse CO2 reduktionsmål herhjemme...ikke kun for Samsø
Og bed så iøvrigt landmændene få fingeren ud og få omstillet til svineproduktion uden permanent tilførsel af antibiotika grrr - ja ja jeg ved godt at det er værre i mange andre lande, men DK behøver vel ikke søge lavest fællesnævner...beklager afstikkeren, ikke Tesla tema I know
Ikke flere hellige kommentarer herfra, men nyd alligevel South Park's fortolkning af DK - Danishes for Denmark :-)
https://www.youtube.com/watch?v=pzPj93FwgJ0