Loading...
dk

Tesla Motors afslører nyt produkt: AUTOmobilen (!) | Tesla Forum

mbk
mbk Oct 20 '16

@DN

Jeg tror ikke det ender helt så skidt, jeg krydser da fingre for at der er nogle politikere der vågner op. Synes bare det er røv irriterende signal værdi fra vores politikere.

mbk
mbk Oct 20 '16

Okay.. Jeg tror sku der er nogle danskere der ringer til Tesla for at høre om de kan nå at få en inden 17. Det er jo for fed..

P85DK
P85DK Oct 20 '16
Quote from mbk

@P85DK

Det er svært at spå om hvor mange Model 3 der kommer. Atlså jeg stod i kø for at få en, så jeg håber da de kommer.

Men hvis jeg lige skal have nej hatten på, og ikke tro at afgifter bliver lavet om:

Basispris: 35k

Autopilot: ~6k

Batteriupgrade fra 45>60kWh (gætværk): 10k

Tågelyger, bedre interiør etc.: 5k

4-hjul træk: 4k

Lad os sige 60k, det er hvad en basis Model S60 skulle koste nu.

Direkte regnet med 60k giver en 18 pris på 840k og 19 pris på 955k, og så er der ikke lagt den straf ind ekstra pris ind der er at få den i DK. F.eks. giver min rå udregning af basis S60 ca. 620k i 16, men den starter ved 740k..

Gode ting koster :-) Som du skriver så er det hele gætværk indtil nu. Det bliver spændende at se hvad den øget konkurrence kommer til at gøre ved priserne når bilerne endeligt kommer på gaden. Men før man bliver bange for priserne, så skal man altså huske på at Tesla er et premium mærke. Så en relativ prissammenligning er nok mest rigtig. Konkurrenterne er vel Audi A4, BMW 3, MB C. Så hvad koster de med tilsvarende udstyr og performance.

mbk
mbk Oct 20 '16

@P85D

Det er selvfølgelig korrekt. Jeg sammenligner jo selvfølgelig bare med hvad jeg selv synes jeg kan betale etc. Generelt er jeg sådan lidt uinteresseret i biler, de er dyre at have ligemeget hvordan man drejer den. Jeg har indtil nu købt en 4-5 år gammel model der er stor nok til at rumme familien og ikke sådan direkte ubehagelig at køre i, så er faldet på en Mondeo.

Men efter at have set/prøvet Tesla er desværre ovre.. Den tiltaler (desværre) mig så meget at jeg er villig til at ofre mig. Det ville aldrig have været sket hvis det var en Audi A7, Mercedes S klasse eller lign. fordi forskellen var for lille. Havde der været en nedtonet Model S, såsom 3 tilgængelig i dag, til 400-500k, så var den købt med det samme.

P85DK
P85DK Oct 20 '16

Det har jeg fuld forståelse for, men der er du jo faktisk heldig, da det i dag er muligt at købe en 3-4 år gammel model S for 400-500k.

At være glad for biler er økonomisk noget af det dummeste man kan være glad for, specielt i DK. Men lige præcis Tesla er jo faktisk latterlig billig. Jeg skiftede min Range Rover ud med en P85D. På Range Roveren betalte jeg alene i grøn ejerafgift 16.000 kr./året - det er mere end jeg betaler for al brændstof (el), grøn ejerafgift og forsikring tilsammen på Teslaen. Og selvom værditabet er på den forkerte side af 100k/året p.t. så er det stadig langt fra værditabet på Range Roveren.

mbk
mbk Oct 20 '16

@P85DK

Klart, hvis man kommer oppefra er den billig i DK. 400-500k for en brugt er altså stadig lidt vildt for mig, og jeg kan ikke engang trække en trailer :S

Jeg håber på 3'eren, den siger Elon skulle fås med krog :D

KimT
KimT Oct 20 '16

Video af selvkørende X i trafikken - samt selv parkerende: https://www.tesla.com/...sla-cars?redirect=no

Forummets indlæg er redigeret af KimT Oct 20 '16
Kiefer
Kiefer Oct 20 '16

De skriver, under enhanced autopilot, at bilen vil selve finde frem til destinationen ud fra kalender og navigation. Jeg ved ikke om det er Tesla måde og skrive på du kommer til at se de meste af verden hvis du stoler på Tesla navigationsanlæg. 

Jeg håber da for Tesla de i den nye version har skiftet det ud med noget brugbart...

Og hvor er det typisk Tesla, at man 3 måneder efter at have fået ny bil, nu sidder med en der er helt forældet...

/Martin

jramskov
jramskov Oct 20 '16

@Kiefer: Ja, jeg ville nok også ærge mig hvis jeg havde købt en Tesla for nyligt. Jeg har dog svært ved at se hvad Tesla kunne have gjort anderledes? Det er vel, til en vis grad, prisen man betaler for hurtig udvikling.

Gad vide om alle P100D modeller har "hardware 2"?

MrCoffee
MrCoffee Oct 20 '16

Fed udvikling, men hvorfor dælen, dulme, got damn... kan de af alle de opdateringer ikke smide et Via punkt ind i navien ?? Det burde en praktikant med en smule teknisk flair lave på en formiddag. Skal vi ikke twitter bombe Elon med det krav :)  Peter

KimT
KimT Oct 20 '16
Citat fra jramskov

Han siger vel at alle biler der er gået i produktion fra i dag har ny hardware. 

Gad vide hvad de så gør med prisstigningen for dem som har bestilt, men hvor bilen ikke er gået i produktion endnu.....

mbk
mbk Oct 20 '16
Citat fra KimT
Citat fra jramskov

Han siger vel at alle biler der er gået i produktion fra i dag har ny hardware. 

Gad vide hvad de så gør med prisstigningen for dem som har bestilt, men hvor bilen ikke er gået i produktion endnu.....

Hvis de har betalt for autopilot får de nok den software pakke, men nok ikke self driving pakken. 
Det er vildt hvad den pakke koster, men den er jo vildt populær. Håber da dem koster mindre på model 3, ellers er der nok mange der vælger det fra. Generelt er det vel med at sætte det til dem pris der giver største sum penge. Hvis 90% vælger en 1k option istedet for 10% vælger en 8k option giver det mere. Især når hw er sat i. 
Kiefer
Kiefer Oct 20 '16

jramskov: Nej, det har aldid været sådan at Tesla facelifter deres biler en gang årligt. Det ser dog ud til på twitter at jeg vist ikke er den eneste der er en lille smulige ærgerlig over at specielt Model X ikke har fået den nye hardware. En bil der jo trods alt var 2,5 år forsinket og når man så endelig får den, er den forældet efter 4 måneder...

Men jeg er dog ikke sikker på vi havde betalt de næsten 100K for at bilen kan køre rundt selv, og specielt når vi ved hvor ringe nav er på en Tesla, ville jeg nok være bekymret for hvor min bil endte hvis den skulle køre rundt alene ;-)

Når man tænker på at de putter alt hardwaren i fra start, er det pænt mange penge de forlanger for at aktivere det. 

Og hvis din P100D er gået i produktion så er det nok uden hardwaren. Har du bestilt, er det måske næsten så værd at få den ombestilt med det samme, og så måske godt nok miste de 15K, men nok hellere det end at skulle betale 60% i afgift i stedet for 30% her efter nytår.

/Martin

Bilen
Bilen Oct 20 '16

Min Model X gik i produktion i fredags og Tesla har bekræftet at den har den nye hardware.

KimT
KimT Oct 20 '16

Får du så ny HW til gammel pris ?

PS så en kommentar om at skillelinjen er 10/10. Dvs hvis bilen er påbegyndt produceret på denne dato, eller efter har den ny HW

Forummets indlæg er redigeret af KimT Oct 20 '16
Bilen
Bilen Oct 20 '16

Det er ikke afklaret endnu.

Flemming
Flemming Oct 20 '16
@bilen, fik du det bekræftet på mail, at din x bliver leveret med den nye hardware ?
Vores x er gik i produktion enten torsdag eller fredag i sidste uge.
Vores S blev producers i uge 48 i 2013 hvilket var en uge før man opdragerede bilen med bla.andet foldespejle m.m.
Så nederen hvis det skulle ske en gang til.
Hilbert
Hilbert Oct 20 '16

@MrCoffee.

Rigtig god idé.

Selv er jeg dog ikke på hverken Twitter eller Facebook, men jeg har foreslået implementering af "waypoints" til ServiceHelpEU@tesla.com og henvist til teslatap.com - og fået følgende svar: ........."Alle ideer fra vores kunder bliver sendt videre og når der er mange forspøgelser bliver det implementeret i en software opdatering på et senere tidspunkt."

Bilen
Bilen Oct 20 '16

Citat fra Flemming @bilen, fik du det bekræftet på mail, at din x bliver leveret med den nye hardware ?
Vores x er gik i produktion enten torsdag eller fredag i sidste uge.
Vores S blev producers i uge 48 i 2013 hvilket var en uge før man opdragerede bilen med bla.andet foldespejle m.m.
Så nederen hvis det skulle ske en gang til.
Ja det var på mail.
Forummets indlæg er redigeret af Bilen Oct 20 '16
The_Stig
The_Stig Oct 21 '16

Tesla market survey burde tæppebombes med enslydende mails med ønsker om quick fixes - som way points, radioproblemer, at alarmen ikke deaktiveres når bilen er efterladt med passagere, vand I lygterne, manglende 12V udtag også videre også videre...

Hvem udfærdiger et basisbrev som vi alle kan kopiere og afsende? 

Sider: « 1 2 3 »