Loading...
dk

Gæt en lyd | Tesla Forum

ODE90D
ODE90D Oct 31 '16
Har forleden fået en mislyd på min TMS, som kommer hver gang jeg træder lidt på speederen og når jeg letter foden igen. Den synes ikke at komme fra selve pedalen men nærmere et sted "bagude". Skal naturligvis forbi Tesla med bilen, men måske andre har haft samme problem og kan fortælle hvad det er? Har smidt en video op her https://splice.gopro.com/v?id=G6roNQRpb
MOS
MOS Oct 31 '16

Nu kan man ikke se det præcist på videoen, men hvis klonklyden kommer lige præcis, når den går fra positivt moment til negativt moment (regenerativ bremsning) og omvendt, så er mit gæt, at det er noget "backlash" i gearet. Nu er der jo ikke en traditionel gearkasse i en Tesla, men der er dog en fast gearudveksling. Så mon ikke, det er et tandhjulspar eller lign., der er seriøst slidte, så det giver denne klonklyd, hver gang momentet skifter fortegn? Bare mit ydmyge bud på en forklaring - har heldigvis ikke selv haft lignende problemer. Jeg mener helt klart, det må være en reklamation til Tesla.

Bianco
Bianco Oct 31 '16

Havde samme lyd. Mest tydeligt omkring 15-20 km/t. Havde kørt ca 50.000 km  

Formoder at det var et problem i reduktionsgearkassen, men Tesla skiftede hele driveunit.