Loading...
dk

Vinterdæk | Tesla Forum

clacc
clacc Nov 7 '16

Kære X-ejere.

Har I købt vinterdæk?

Nogen anbefalinger?

Kiefer
Kiefer Nov 7 '16

Jeg har netop bestilt Nokian til vores Model X

/Martin

MicTheCat
MicTheCat Nov 7 '16
Hej Martin. Køber du hos Tesla og med teslafælge?
Kiefer
Kiefer Nov 7 '16

Nø, jeg køber hos Hinnerup Auto og bruger mine nuværende fælge. Det sæt vores Model S kom med i december sidste år er ved at være slidt ned efter 36.000km og det sæt vores X kom med i uni og har kørt 15.000 er også ved at være slidt ned. Så vi genbruger bare fælgende.

Til foråret vil vi så kigge os om efter sommerfælge til begge biler.

/Martin

MicTheCat
MicTheCat Nov 8 '16
Tror du skal tage en snak med fruen. 15.000 og slidt!!? Jeg har også kørt 15.000 og tror/håber ikke mine er slidt. Kan ikke tjekke før weekend da jeg er i Frankrig

PS. Hils Ida
/Michael
Kiefer
Kiefer Nov 8 '16

Jo, og så fandt jeg ud af på den lidt hårde måde at baghjul og forhjul selvfølgelig ikke har samme størrelse. Jeppe var så flink at tage de to af dækkene retur og bestille de korrekte til forhjulene...

At den ene dæktrykssensor så holder op med at virke efterfølgende, var nok bare bilens måde og fortælle hende på, at det nu er mere end en uge siden hun har været inde hos tesla i Århus, så det var tid til et besøg igen...

/Martin

clacc
clacc Nov 20 '16

Tak til Kiefer for indlæg.

Er der andre, der har købt til Model X ?

DeaconWP
DeaconWP Nov 20 '16

Ja, det har jeg. Jeg kontaktede Tesla, og fik fine nye dæk og 20" fælge til kun 25.500 kroner.

Og så er det endda med de der  noget dyrere ECO contact dæk. Og de flotte Slipstream fælge i Staggered, som jo passer til en model X. De sidder perfekt i linje med skærmkanten.

TPMS ventilen matcher fælgens farve. Monteret med kort varsel en fredag.

Og sikke nogen lækre dæk. Støjniveauet er mindst blevet til 1/4 af det der var på mine 22 ".

 

Så jeg kan absolut kun anbefale de originale fra Tesla. Det var billigere hos dem, fremfor at have købt fælgene uden dæk, og bøvlet med dem på daekonline. Og selvom det endda var billigere endnu med Superdæk i Viborg, så slog Tesla dem.

Men uanset prisen, så vil jeg hellere slippe for bøvlet med tvivlen, om det nu er mine uoriginale fælge der har ødelagt lejerne, eller om det er omvendt.

Når alt er fra Tesla, så er det jo Tesla der skal ordne det.

Stor fordel. :-)