Loading...
dk

En dejlig tur til Sjællands odde | Tesla Forum

Marlin
Marlin Jul 29 '14
Vi ville køre en tur til havnebyen på Sjællands odde hvor man kan spise de mest fantastiske fisk på den gyldne hane (ja, det hedder den altså
Hookmaker
Hookmaker Jul 29 '14
....og?
Marlin
Marlin Jul 29 '14
For hulen da også.....nu er teksten væk igen. Er det kun mig der oplever det. Er nu tredje gang det sker.
Havde skrevet en lille historie om vores tur til havnebyen på Sjællands odde.
Nu nøjes jeg bare med at skrive at vi holdt to teslaer næsten ved siden af hinanden. Vores grå og en sort. Desværre fik vi ikke hilst på hinanden.
Sjovt sammentræf på en kedelig tirsdag aften.
Hookmaker
Hookmaker Jul 29 '14
Ok, jamen en aften på den gyldne hane er da ikke kedelig, de plejer at lave god mad ( ihvertfald for 15-20 år siden) ...;-)
Marlin
Marlin Jul 29 '14
Det gør de stadig. Og den kedelige tirsdag blev også betydelig sjovere bagefter ;)
Kiefer
Kiefer Jul 30 '14

Nå ja, Sjællands Odde er også en By, kender egentlig det kun som en holdeplads inden færgen til Jylland ;-)

 

Jeg har dog tit tænkt på når jeg er kørt forbi alle sommerhusene, at det egentlig ikke var et sted jeg kunne tænke mig at holde ferie med børn, med den trafikerede vej de skal over for at komme ned til vandet.

 

/Martin

Marlin
Marlin Jul 30 '14

Sjællands Odde er ikke en by.  Læst her:  http://da.wikipedia.org/wiki/Sj%C3%A6llands_Odde

Jeg kender ikke så meget til området men du har ret i at vandet ligger på modsatte side af vejen ift sommerhusene og at området typisk er kendt for gennemkørsel til færgen.
Har også selv benyttet den mange gange til dette formål indtil jeg opdagede at hvis man lige svinger til højre lige inden man kører ud af Havnebyen, følger vejen ned til vandet så kan man få de mest fantastiske fiskeretter på den gyldne hane. Super betjening med en pris i den høje ende men det er det værd.

Næste gang du tager turen så tag afsted lidt tidligere og nyd en god middag. Det vil du ikke fortryde.

Og nej, jeg kender dem ikke personligt eller har anparter i foretagendet.....jeg elsker bare deres mad :D

/Anette

 

TSLA
TSLA Jul 30 '14

Nu er Odden jo pr definition et stykke land hvor der er vand på 2 sider. Så for en del af Sjællands Odde er der mulighed for at gå ned til 'det andet vand' mod syd og som er yderkanten af Sejrø bugten. Her er der trygt og godt at tage sin børn hen.

Marlin
Marlin Jul 30 '14
Ok. Jeg må prøve at dreje til venstre næste gang