Loading...
dk

Måske håb endnu | Tesla Forum

P85DK
P85DK Dec 17 '16

Det synes jeg ikke.

Når du taler præstationer på en bil, så taler du naturligt 0-100 og antal hestekræfter. Der er ingen af fabrikanterne i det segment som opgiver 0-200, da det ikke er et relevant tal.

Typisk vil du tale mellemaccelerationer 80-120 eller 100-150, men de tal er heller ikke opgivet. Hvis de var, så er mit bud at P100D stadig vil være en rigtig god deal. De udgåede P90DL og de retrofittede P85DL er også helt med på disse specs og en god deal.

jensk2
jensk2 Dec 17 '16

I øvrigt er P100D nu så god ved 'højere' hastighed at Tesla opgiver dette ved bestilling:

250 km/t tophastighed
2,7 sek. 0-100 km/t
1,2 sek. om at overhale fra 45-65 mph

Selvfølgelig når vi kun 105 km/h i denne 1,2 sekunders overhaling og P100D er nu en meget dyr bil, men sørme et meget fint resultat. Og at en standard Tesla S er relativt langsom efter 120 km/h er svært at få ind i sammenligningen af biler, som kører i et land med absolut max hastighed på 130 km/t. Som bruger ellers enig i at max effekt ved en lidt højere hastighed kunne være rart. Hvis man lige vil udenom en dum bil ved snæver Københavns kørsel ved 60 km/t, er man næsten ved at køre op i ham, før man når at få drejet ud. Og når man dumdristigt lægger sig i overhalingsbanen ved 130 km/t og opdager at ham der kommer bagfra kører 150 km/t kunne man ønske sig bedre respons.

jramskov
jramskov Dec 17 '16
Citat fra P85DK
Quote from jramskov
Omvendt vil jeg næsten garantere for at der vil ske et massivt skift til elbiler hvis de blev billigere end ICE biler.

Det er en hård garanti - Tesla har været / er markant billigere end ICE biler med tilsvarende præstationer og størrelse, hvordan går det lige?

Jeg var nok for upræcis, men jeg tænkte ikke på præstationer og jeg tænkte også på biler i de klasser der sælges flest af, nok biler til max 400.000kr.

mbk
mbk Dec 18 '16
Jeg er nok ved at give op på drømmen. Det ser ikke ud til at der kommer en Tesla ny eller brugt jeg får råd til. Så måske jeg ender med en skrabet Mazda 6 når Mondeoen skal til syn, den starter alligevel ved 256k nu ved autooffer.dk
Hilbert
Hilbert Dec 30 '16

Så må vi se hvad der sker på mødet til januar.

https://www.dr.dk/tv/se/tv-avisen-med-sporten/tv-avisen-med-sporten-6/tv-avisen-med-sporten-2016-12-30#!/09:42

Se særligt 12:00-. -----"Der er ikke penge til at stoppe afgiften på elbiler". Og hvorfor: Fordi man har reduceret afgiften, især på de mange forurenende fossilbiler. Men det er måske allerede glemt.

MOS
MOS Dec 30 '16
Citat fra Hilbert

Se særligt 12:00-. -----"Der er ikke penge til at stoppe afgiften på elbiler". Og hvorfor: Fordi man har reduceret afgiften, især på de mange forurenende fossilbiler. Men det er måske allerede glemt.

Shh...! Selvom det kan virke åbenlyst, at man har taget pengene fra elbilerne og brugt dem til fossilerne, så er der vel ingen grund til at gøre særligt opmærksom på denne idioti ;->

Johannelund
Johannelund Dec 31 '16
Elbiler er forsat billige i DK i forhold til tilsvarende fossilerne, Polittiker bruger bare elbilerne til at forøge afgifterne på andre biler, først var det den forhøjede udligningsafgift på dieselbiler, dernæst fjernelse af et lille fradrag for bilradioer, hvilket i år har givet mindst 280 mill. Se til Tyskland hvor de store bilmærker satser på at få konkurrende elbiler på marked, da de ikke tilstiende vil finde sig i at Tesla hugger markedsandele, og det i et marked hvor der ikke er registreringsafgift
Hilbert
Hilbert Dec 31 '16

@Johannelund:

Jeg mener ikke du har ret - og danske bilkøbere er åbenbart ikke enige med dig - ellers var der vel solgt flere elbiler. 

Hvad er det iøvrigt, du prøver at fortælle? At vi fortsat skal støje og svine med fossilbilerne. Det er da vist kun gamle autoforhandlere/-reparatører som har interesse i det ;) - og så åbenbart nogle forstokkede eller ubegavede politikere.

Forummets indlæg er redigeret af Hilbert Dec 31 '16
Johannelund
Johannelund Dec 31 '16
Jeg tror ikke at det er pga. Prisen at der ikke bliver solgt elbiler i Danmark, Den eneste elbil der har en tækkeviddde der. Interesant er Tesla, den er bare for dyr til de fleste dansker, De danske pollitiker vil moske gerne den grønne omstilling, bare det ikke koster for mange skatteindtægter. Hvis de virkelig havde villet den grønne omstilling, havde de omlagt energiafgifterne for langt tid siden. El har en energiafgift der er på det dobbelte af hvad der er på benzin og diesel pr energiindhold. De har dog fjernet pso afgiften og flytten den over på finansloven istedet for på de fossile brændstoffer.
jramskov
jramskov Jan 3 '17

Skæbnemøde kan afgøre elbilernes fremtid: https://jyllands-posten.dk/#ia9264528;finans

"- Mit mål er, at vi får gang i salget igen, som desværre er gået nærmest i stå. Det var ikke meningen, da vi lavede aftalen, siger skatteordfører for Radikale Venstre Martin Lidegaard."

Undskyld mig, men hvad pokker havde han regnet med? I hvilket alternativt univers skal man leve i for at tro salget stiger når man putter afgift på et produkt og samtidigt sænker den på det konkurrende?

NOELON
NOELON Jan 3 '17

@jramskov: Præcis! +1

ElPeter
ElPeter Jan 3 '17

Aftalen om at indfase registreringsafgiften for el-biler blev lavet 9. oktober 2015 (http://www.skm.dk/media/1265173/091015_aftaletekst_elbiler.pdf, mens nedsættelsen af registreringafgiften generelt blev vedtaget 21. december 2015 (http://www.skat.dk/skat.aspx?oID=2184727) i øvrigt uden deltagelse af Martin Lidegaards parti.

jramskov
jramskov Jan 3 '17

ElPeter: Fair nok, men min pointe holder fint selv hvis registreringsafgiften ikke var blevet sat ned.

NOELON
NOELON Jan 3 '17

Men man må jo også sige, at Lidegårds politiske navigerings sans kunne være bedre. Det er jo ikke nogen hemmelighed at LA har været efter nedsættelse længe og når man ikke indgår et samlet forlig om registreringsafgifterne, så burde han være klar over at dette kunne blive resultatet når der senere skulle laves finanslov med LA.

Kiefer
Kiefer Jan 3 '17

Ja, alt andet lige må S og R da godt nok føle sig ført bag lyset ved en sådan aftale, hvor man bruger de penge man får ind på afgift på el-biler til at sætte afgiften på fossil-biler ned. Det er jo helt sort...

/Martin

DeaconWP
DeaconWP Jan 3 '17

Nu har der jo været flere indbetalte registreringsafgift penge i 2016, end der plejer. Selvom satsen er sat ned fra 180 til 150%, så er netto indbetalingen steget. Fordi der så er købt flere nye biler.

Så den ordning med 180 til 150% har financieret sig selv.

Så det er ikke lige der, at den ekstra indtægt på el bils registreringsafgiften er gået hen.

PeterE
PeterE Jan 3 '17

En udenlandsk kriminel fupper os for over 12 mia kroner, vi skylder vores egne offentlige kasser næsten 100 mia kroner - og så bekymret vi os for de 'småpenge' som en yderligere fuld fritagelse af el-biler koster? Jøsses... 

IlTempoGigante
IlTempoGigante Jan 3 '17

Jeg mener at huske Diesel biler blev tillagt en ekstra afgift til at dække for den manglende afgift (indtægt) på el-biler. Mig bekendt er afgiften på Diesel biler ikke fjernet igen så .... det er nok bare den sædvanlige skrue uden ende.

jramskov
jramskov Jan 9 '17

Medmindre der samles et flertal udenfor regeringen, så skal vi nok ikke forvente nogen ændringer:

https://ing.dk/artikel/borgerlige-tror-paa-groenne-selvkoerende-biler-vil-ikke-hjaelpe-paa-vej-191649

Conrad
Conrad Jan 12 '17

Er der nogen der har lagt mærke til hvor langt DK er faldet på listen over flest solgte Teslaer i Europa, se nedenfor, sørgeligt.

Sider: « 1 2 3 4 5 6 »