Ja nå man ser på SC kortet burde det være relativt nemt at komme igennem Holland, har selv lige siddet og overvejet om jeg selv skal hente en dims eller få den fragtet fra Amsterdam til Søften, det billigste er næsten her og nu selv at bruge tiden på køre derned og hente den og derefter køre retur. Man burde kunne gøre det via
Middelfart -> Hamborg -> Emsbüren -> Zevenaar -> Amsterdam -> Emsburen -> Hamborg -> Middelfart.
Det burde kunne gøres på en dag både ud og hjem.
Forøvrigt, hvordan er det med lademuligheder i England, er det også det røde CEE 3 faser eller er de ligesom i USA med 80A 220V?
/Martin
Tak Brian..;-)
Nej, i England er det mest type 2 standere (medbring kabel), og hjemme hos folk 230V Engelsk 3 pin 10-32A. Så det bliver sgu lidt spændende. Ultimativt, kan man jo altid lade bilen stå og leje en ICE...;-)
og det CEE stik jeg havde til Roadster var et Blåt med 32 Amp - har aldrig set et Rødt.
Jo, det blå er 1 fase. Det er også det Roadsteren bruger. Jeg har ikke set 3 fase rød CEE i UK, men kikkede heller ikke specielt efter det... pga Roadsteren. De ladestandere je brugte havde ligeledes blå CEE.
Det er det samme man bruger i Norge hvad angår blå CEE 32A en fase 230V til en Model S.
/Martin
Diskussionen på det engelske forum tager mange retninger. Den ene er konceptet med at efterlade en note i bilen hvis man sætter en bil til opladning og forlader den. Det gælder selvfølgelig ikke mindst hvis der kun er en lader på stedet, men det kan også være relevant på en supercharger lokation.
For mit eget vedkommende vil jeg bestræbe mig på at efterlade følgende information: Arrival, Expected departure, Contact (Mobile phone).
Det virker til at Chademo opladere er langt mere udbredte derovre end herhjemme?
Meget fin beskrivelse af turen derover og oplevelsen ved de enkelte ladestationer.
/Martin
Fin beretning - og spændende diskussion du har initieret i det britiske :-)
Du har måske endda givet anledning til at nyt ord, det er i hvert fald første gang jeg er faldet over følgende vending (i post #80):
<snip>
I've only been "tesla'd" once, though I expect this to happen more. I waited 40 mins and moved to plan B. It was frustrating but I just had to grin and bear it.
</snip>
Så nu er vi de store onde monsterbiler der tager plads/strøm fra de små... men måske stadig bedre end ICE bilerne?
Heldigvis er de fleste da enige om at du er i din fulde ret til at benytte laderen.
@Hookmaker:
Jeg går ikke ud fra at du mødte en modkørende bus på den rute? ;-)
Det lyder også til at de (englænderne) selv kan se det spøjse i, at der er mindst to forskellige stiktyper samt 2 parkeringspladser reserveret til opladning, og kun en bil kan lade af gangen...
Jeg går også ud fra at det er på en sådan tur, du er glad for at du valgte at få dobbeltlader i bilen?
/Martin
@Hookmaker: 40KW, hold da op, det kræver vel minimum 63A for at kunne levere den effekt.
/Martin