Loading...
dk

Advarsel - umotiveret acceleration | Tesla Forum

Reklame
torvalstrom
torvalstrom Jan 13

Hej alle

SÅ fik jeg tid til at klippe dashcam videoen sammen (front og bag kamera)
Jeg sværger det ikke er mig der accelererer efter nedbremsningen - men som der blev nævnt tidligere i en af kommentarerne, så kan det jo nemt være en standard logik fra Tesla's side (hvis der er plads foran bilen efter katastrofe ombremsning, så accelerer op til forankørende)

Nedbremsningen blev i øvrigt forstærket af bilen virkeligt godt, jeg var dybt imponeret. Jeg bremsede stille og roligt i starten (manuelt) og så huggede bilen ellers bare bremserne i da den registrerede at bilen foran håndværkeren foran mig var stoppet helt op.

Mega ærgerligt der ikke er et 3. kamera der filmer den lille Tesla skærm med speedometeret. Ville i denne sammenhæng være super fedt supplement til front og bag dashcam.

https://www.youtube.com/watch?v=1OVUzGz9In4

God weekend!

Tor

gronkjaer
gronkjaer Jan 13

Håber da egentligt det er tilfældet da du så ikke så nemt bliver påkørt bagfra. 

torvalstrom
torvalstrom Jan 22
@silverbullit har du hørt mere siden sidst? 
SuneH
SuneH Mar 16

@Silverbullit: Er der en update på denne tråds oprindelige indhold med umotiveret acceleration?

Har Tesla svaret endeligt på hvad der er sket?

koden
koden Mar 20
Citat fra jensk2

@HS  Jeg tror simpelthen ikke vores dejlige bil er så intelligent at den egenrådigt kan undvige en ulykke ved at skifte vognbane

Enig, når man har erfaret hvor snæversynet bilens fremad-syn er kan man slet ikke tage ansvaret for at den pludselig springer frem og dernæst undviger en bil, men ikke en cyklist foran. Som andre har påpeget rækker uktrasonic/parkeringssensorer ikke ret langt og selv bak-kameraet er typisk ubrugeligt pga. snavs og fugt. Så enten er det en simpel regel, at man skal skynde sig videre efter en uventet opbremsning eller en voldsom reaktion på unøjagtigt input fra bagud vendte sensorer. ikke noget jeg har sagt 'Ja Tak' til i min bil!

(Jeg har to gange oplevet fastsiddende speeder ved max. på først en manuel gearkasse ICE med blot 180HK og anden gang med en Automat ICE med 210 HK og specielt sidstnævnte, som frisk gearer ned når man nødbremser var bestemt ikke behageligt!)

-----------------

Jeg ved snart ikke.
Jeg har været ude for at bilen synes jeg kørte lidt for tæt på en lastbil i inderspor.
Den bremsede og svingede ud i 3 spor.
Da alt jo gik så hurtigt, kan jeg reelt ikke huske rækkefølgen eller om jeg havde autopilot på.
Men sikkert er det at den bremsede og trak mod venstre.
Meget mærklig oplevelse ikke at have kontrol..

jensk2
jensk2 Mar 20

@koden Hov, min kommentar skal tages bogstaveligt! At accellerere OG undvige er vildt risikabelt. Slet ikke som en simpel regel, at hvis man lige har bremset hårdt er det smart at køre frem igen for ar reducere risikoen for at andre biler kører op i én, når man lige har bremset med 0,5G. Der er videoer derude, som viser: - Tesla kører automatisk frem igen efter opbremsning for fodgænger: https://www.youtube.com/watch?v=xkDOX8mZp3Y - Tesla undviger lastbil, der kører ind i banen: https://www.youtube.com/watch?v=9I5rraWJq6E - Tesla stoler blindt på hvid/gul stribe og forulykker: https://youtu.be/_7VqtpTCU90?t=97 mvh jens

Forummets indlæg er redigeret af jensk2 Mar 20
jensk2
jensk2 Mar 20

Vil lige tilføje en opsamling af imponerende hjælp, hvor det dog ikke er nemt at vurdere hvad bilen gør versus hvad fører gør: https://youtu.be/4CBvOjWvKCs?t=63

torvalstrom
torvalstrom Mar 21
Er der nogle af jer der har oplevet at bilen reagerer mere end den bliver logisk bedt om? 

Tænker umiddelbart autopilot/autosteer tilkoblet må betyde styring/undvige og acceleration/deceleration forventes i situationer bilen vurderer der er fare. 

Hvis kun fartpilot er slået til må samme gælde dog uden styring/undvige. 

Hvis intet er slået til forventes kun deceleration HVIS man i indstillinger har slået den der bremse funktion til (kan ikke lige huske hvad den hedder) 

Hvad tænker I? Jeg har kun oplevet bilen opfører sig som jeg ville forvente - dermed ikke sagt det er perfekt, langt fra. Jeg har også oplevet den med at den lige pludselig synes en lastbil er farligt tæt på og så bremser, hvor man skal være pænt hurtig på speederen for at undgå situationen bliver farlig........ 

PeterE
PeterE Mar 23

Jeg har oplevet at bilen 'flyttede mig' 15 cm ud længere til venstre da en turistbus i høj fart var på vej ud af sin egen bane og kom meget tæt på mig. AP var ikke aktiveret. Vildt smart og lidt angstprovokerende! Og ja, jeg var selv klar over faren.

tintin
tintin Jun 17

Lige en ting.

I går havde jeg en patient der efter en tur som passager i en Tesla fik et sammenfald af glaslegemet på højre øje og smerter i nakken som først, her 10 dage efter, var ved at aftage.

Husk når i sidder klar med knæet oppe ved hagen at bede eventuelle passagere om at lægge hovedet tilbage mod nakkestøtten

Klaus_
Klaus_ Jun 19

Ja, men det er sgu ikke altid folk vil høre efter - de fleste gør det da lidt modvilligt mens deres ansigt udstråler "hvor slemt kan det være....".

Quote from tintin

Husk når i sidder klar med knæet oppe ved hagen at bede eventuelle passagere om at lægge hovedet tilbage mod nakkestøtten

Sider: « 1 2 3 4
Reklame